Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
ruub Flandria-Kenner
|
Geplaatst: 21-05-2013 19:58:46 Onderwerp: wax zetten |
|
|
Ik vroeg me af hoe ik mijn brommer het beste kan beschermen tegen weer en wind.
Er staan een paar roestplekjes op, maar ik weet niet of wax dan nog wel nut heeft. |
|
Terug naar boven |
|
|
daytona Flandria-Koning
|
Geplaatst: 21-05-2013 20:02:19 Onderwerp: |
|
|
Een wax kan je enkel aanwenden ter bescherming, niet ter genezing. Als het kleine plekjes van roest zijn, kan je die mss beter eerst met compound te lijf gaan. Ga anders eens bij een gereputeerd carossier te rade? |
|
Terug naar boven |
|
|
pol Flandria-Kenner
|
Geplaatst: 21-05-2013 21:11:25 Onderwerp: |
|
|
Zijn een paar plekjes roest heel erg? Als je natuurlijk letterlijk in weer en wind met je brommer rijdt kan ik er uiteraard inkomen dat je dat wilt beschermen want dan zou het erger kunnen worden. Als je er nooit mee rijdt bij regenweer dan lijkt me een roestplekje niet zo erg.
Ik heb overigens wel eens gehoord dat men zwakke plekken van een auto vroeger wel eens met een laagje vaseline insmeerde om te voorkomen dat roest verder zou uitbreiden, zoals bijvoorbeeld aan de wielkasten. Moest daar plots weer aan denken door deze vraag ivm bescherming. Ben benieuwd of iemand dat nog ooit gehoord heeft en of er waarheid achter schuilt. |
|
Terug naar boven |
|
|
Johan Flandria-Kenner
|
Geplaatst: 21-05-2013 21:17:09 Onderwerp: |
|
|
Ik spuit er regelmatig wd 40 op. Alles blijft dan soepel
Wel niet op de lak, die poets ik af en toe (ttz heel af en toe) met een zachte polish |
|
Terug naar boven |
|
|
Arnoute Flandria-Kenner
|
Geplaatst: 22-05-2013 08:19:28 Onderwerp: |
|
|
het gebruik van vaseline is uiteindelijk een beetje hetzelfde als wax.
Nu wax zorgt er ook voor dat je verf wat blinkt, maar in essentie is wax een gewone vetlaag aanbrengen zodat er een kleine bescherming is
Ik denk dat vaseline nu wel beter dient voor sommige plaatsen, zoals wielkassen, maar voor de verf is wax ideaal normaal gezien |
|
Terug naar boven |
|
|
sp537 Flandria-Liefhebber
|
Geplaatst: 27-01-2014 13:57:28 Onderwerp: |
|
|
misschien een beetje een oud bericht maar ik dacht dat het wel nuttig kon zijn
voor kleine roestplekken kan je evt een roestomvormer gebruiken. (ik gebruik bv. black knight).
is soort van witte 'verf' waarvan je met een borstel een dun laagje op de plek smeert (moet roestig zijn). als het opgedroogt is wordt de plek iets donkerder van kleur en het zal nietmeer verder roesten |
|
Terug naar boven |
|
|
jaak Flandria-Sleutelaar
|
Geplaatst: 27-01-2014 23:10:20 Onderwerp: |
|
|
Fe2O3. is de bekende schilferige rood-bruine roest. Er bestaat echter ook een andere vorm van ijzeroxide, namelijk Fe3O4, ook wel magnetiet genoemd. In principe is dit hetzelfde spul als ijzererts. Deze oxide is zwart van kleur en heeft niet de nare eigenschap dat het poreus is en bladdert. Met behulp van een 'roestomvormer' kunnen we Fe2O3 omzetten in Fe3O4
. |
|
Terug naar boven |
|
|
|