Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
ruub Flandria-Kenner
Geregistreerd op: 24 Jan 2012 Berichten: 413 Woonplaats: Koersel
|
Geplaatst: 17-03-2014 07:10:23 Onderwerp: revisie 4V hand |
|
|
ik ben een rond 4 vitessen handschakeling blok met geforceerde koeling aan het reviseren.
Nu vroeg ik mij af hoe de trapas komt te zitten en waar het lipje op/tegen rust voor hem tegen te houden.
Heeft er iemand al eens geprobeerd om zuigerveren van een ander merk (bv puch) te gebruiken? |
|
Terug naar boven |
|
|
chrisflandria Flandria-Kenner
Geregistreerd op: 25 Jan 2012 Berichten: 502 Woonplaats: Lovendegem
|
Geplaatst: 18-03-2014 21:12:35 Onderwerp: |
|
|
Meestal monteer ik de trapas in het rechtercarter alvorens beide carters samen te voegen.
Je moet de trapas zo monteren dat de veer in de ligplaats vóór het halfrondje komt te zitten.
Als de trapas in het rechtercarter zit, monteer dan de remhefboom met circlips zodat de as niet kan loskomen of verschuiven.
Zorg er voor dat als je de carters dichtschuift, het losse tandwiel in de linkercarterhelft mooi is gepositioneerd tegenover de as uit het rechtercarter.
En denk erom, geen brute kracht gebruiken bij het monteren.
Veel succes. |
|
Terug naar boven |
|
|
ruub Flandria-Kenner
Geregistreerd op: 24 Jan 2012 Berichten: 413 Woonplaats: Koersel
|
Geplaatst: 18-03-2014 22:43:00 Onderwerp: |
|
|
oke, bedankt!
Zal van het weekend eens een poging wagen |
|
Terug naar boven |
|
|
Hans Flandria-Sleutelaar
Geregistreerd op: 29 Jan 2012 Berichten: 196 Woonplaats: Dongen
|
Geplaatst: 21-03-2014 20:14:23 Onderwerp: |
|
|
Zuigerveren mogen van ieder merk brommer zijn zolang je de juiste maatvoering maar hebt en je er zeker van bent dat ze gemaakt zijn van gietijzer. Tegenwoordig heb je ook hardchroom zuigerveren (of staal met laagje hardchroom) die kan je beter in de winkel laten liggen. _________________ If it doesn't smoke. it's a joke. |
|
Terug naar boven |
|
|
ruub Flandria-Kenner
Geregistreerd op: 24 Jan 2012 Berichten: 413 Woonplaats: Koersel
|
Geplaatst: 13-04-2014 10:54:49 Onderwerp: |
|
|
Ik zit nog met een klein probleempje.
Als ik het motorblok ineen steek, en ik draai er nog geen bouten in, dan kan ik mijn trapas nog ronddraaien.
Maar van het moment dat ik de bouten het dichtst bij de uitgangsas vast draai, gaat rond draaien heel stroef.
Iemand enig idee aan wat dit kan liggen? |
|
Terug naar boven |
|
|
daytona Flandria-Koning
Geregistreerd op: 27 Mrt 2012 Berichten: 1137
|
Geplaatst: 13-04-2014 17:28:57 Onderwerp: |
|
|
Heeft mogelijks iets te maken met een verkeerd geplaatst rondsel. Je bent toch zeker dat het haakje op de goede plaats in het carter valt he? |
|
Terug naar boven |
|
|
ruub Flandria-Kenner
Geregistreerd op: 24 Jan 2012 Berichten: 413 Woonplaats: Koersel
|
Geplaatst: 23-04-2014 11:12:48 Onderwerp: |
|
|
het blok steekt terug ineen.
Ik heb alleen nog een vraagje ivm met de koppeling.
Hoe hoog is koppelingskorf bij een 4-plaats koppeling? en bij een 3-plaats?
Is een geforceerde koeling met 4 versnellingen altijd een 4-plaats? |
|
Terug naar boven |
|
|
Rekord Flandria-Koning
Geregistreerd op: 24 Jan 2012 Berichten: 1465
|
Geplaatst: 23-04-2014 11:30:46 Onderwerp: |
|
|
Die "korf" is dezelfde. _________________ "Details maken de perfectie, maar perfectie is geen detail" |
|
Terug naar boven |
|
|
chrisflandria Flandria-Kenner
Geregistreerd op: 25 Jan 2012 Berichten: 502 Woonplaats: Lovendegem
|
Geplaatst: 23-04-2014 11:39:45 Onderwerp: |
|
|
Volgens mij is de koppelingskorf gelijk bij zowel 3 als 4 V.
Het verschil zit hem in de achterkant van de tussenplaathouder, de ene valt dieper dan de andere.
Er is ook verschil in afmeting van het drukstiftje, dat kleine asje waarop de regelrondseltjes zitten. |
|
Terug naar boven |
|
|
ruub Flandria-Kenner
Geregistreerd op: 24 Jan 2012 Berichten: 413 Woonplaats: Koersel
|
Geplaatst: 07-08-2014 12:11:33 Onderwerp: |
|
|
ik ben nu bezig met de laatste hand te leggen aan mijn indiana.
Alleen de vitessen moet ik nog aansluiten.
Maar ik denk dat dit beugeltje te hard versleten is.
Het raakt niet meer tegen en kogeltje.
Iemand enig idee waar ik dit nog kan vinden?
heeft er iemand toevallig ook een goede uitleg hoe ik de vitessen afstel?
|
|
Terug naar boven |
|
|
Hans Flandria-Sleutelaar
Geregistreerd op: 29 Jan 2012 Berichten: 196 Woonplaats: Dongen
|
Geplaatst: 07-08-2014 12:35:23 Onderwerp: |
|
|
Kammetje en ook het cijferplaatje voor zo'n handvat heb ik nieuw liggen. Deze zijn niet origineel maar nagemaakt maar de werking doet zeker niet onder voor origineel. Als je iets nodig hebt stuur je me maar een Pb-tje met daarin je mailadres dan kan ik je een foto ervan mailen. _________________ If it doesn't smoke. it's a joke. |
|
Terug naar boven |
|
|
danny Flandria-Sleutelaar
Geregistreerd op: 25 Jan 2012 Berichten: 335
|
Geplaatst: 08-08-2014 09:49:01 Onderwerp: |
|
|
zoals ik het op facebook heb verteld , je kunt kiezen voor een kammetje met nummer plaatje of een handvat , beide werken zeer goed ik spreek uit ondervinding |
|
Terug naar boven |
|
|
ruub Flandria-Kenner
Geregistreerd op: 24 Jan 2012 Berichten: 413 Woonplaats: Koersel
|
Geplaatst: 10-08-2014 17:38:54 Onderwerp: |
|
|
zo staat hij er nu bij.
|
|
Terug naar boven |
|
|
|