Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
JurgenDout Flandria-Liefhebber
|
Geplaatst: 07-07-2014 16:41:43 Onderwerp: Flandria Polo 1976 |
|
|
Hallo iedereen
Mijn naam is Jurgen en ik kom uit Zwevegem naast Kortrijk.
Onlangs heb ik me een Flandria gekocht ( waar ik trouwens heel blij mee ben ) en die reed perfect. Na een 2tal weken reed ik rond en ik reed een drempel op en hij viel stiel , ik kreeg hem niet meer gestart. Nu de examens gedaan zijn wil ik me weer eens richten op de Flandria , ik heb al gezocht naar het probleem maar vind het niet. Dus het is zo de brommer start gewoon niet en er komt wat olie/benzine uit de uitlaat.Hij sputtert ook niet meer zoals vroeger als ik hem startte,nu doet hij gewoon niets.
Ik heb wat foto's getrokken van de motor enzo . Ik heb ook gezien dat er wat benzine uit de vlotter zelf komt , ik denk van de overloop. Er komt ook wat uit het grote verluchtingsgat van de carburateur.
foto's :
https://drive.google.com/folderview?id=0B4FMsITLyBAfbUNyWmR4NWVyeHM&usp=sharing
Alvast bedankt
Jurgen
Laatst aangepast door JurgenDout op 08-07-2014 11:33:46; in totaal 1 keer bewerkt |
|
Terug naar boven |
|
 |
daytona Flandria-Koning
|
Geplaatst: 07-07-2014 20:08:56 Onderwerp: |
|
|
Heb je al eens het eenvoudigste geprobeerd en gekeken of je wel vonk hebt aan je bougie? Mss staat die nu ook drijfnat door die overgelopen vlotterkamer. |
|
Terug naar boven |
|
 |
Johan Flandria-Kenner
|
Geplaatst: 07-07-2014 20:31:28 Onderwerp: |
|
|
Hallo
Volgens mij en zoals Daytona zegt, loopt de vlotter over. |
|
Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 07-07-2014 22:53:36 Onderwerp: |
|
|
ja ik heb gekeken naar de vonk en die gaat nog perfect , ik zal eens een andere vlotter steken , misschien zit hij vast ofzo , had al eens gekeken en schuurde wel een beetje , het ligt dan misschien toch daaraan.
Bedankt
Gr.
Jurgen |
|
Terug naar boven |
|
 |
daytona Flandria-Koning
|
Geplaatst: 08-07-2014 07:58:28 Onderwerp: |
|
|
Let er op dat hij wel juist in de vlotterkamer zit ook. Het scherpe deel van de naald moet naar boven en mss denk je nu: 'dat weet ik heus ook wel.', maar ik ben er in het verleden zo al tegengekomen hoor.
Het kan ook nodig zijn om de naaldtop eens op te zuiveren. Dit kan je door hem onderaan in een boormachine te klemmen aan het kortste deel van de naald en vervolgens de top met de hand vast te houden terwijl je een stukje schuurpapier van korrel minimum 300 rond de top van de naald houdt. Dan laat je de boormachine draaien, maar natuurlijk aan geen 1000 toeren.
En je kan mss ook je berichttitel eens wijzigen, want de Polo werd in 72 nog niet gemaakt, die kwam er pas in 76, dit terzijde.  |
|
Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 08-07-2014 11:33:27 Onderwerp: |
|
|
Bedankt Daytona
Ik denk dat daar het probleem zit. Ik zal het eens proberen zodra ik terug ben van men vakantie.  |
|
Terug naar boven |
|
 |
Rekord Flandria-Koning

|
Geplaatst: 08-07-2014 13:05:34 Onderwerp: |
|
|
Als je die vlotter monteert kan je ook best al een beetje benzine in de vlotterkamer doen zodat de vlotter al drijft en de naald hoog genoeg zit. Op die manier is het makkelijker om de vlotter juist te monteren zodat de punt van de naald in het gaatje van het vlotterdeksel zit. _________________ "Details maken de perfectie, maar perfectie is geen detail" |
|
Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 08-07-2014 14:52:08 Onderwerp: |
|
|
oké bedankt |
|
Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 09-07-2014 07:51:56 Onderwerp: |
|
|
Hallo
Vandaag heb ik de vlotter ( die inderdaad verkeerd zat , bedankt daarvoor , omgedraaid ) , nu start de Flandria nog altijd niet en de bougie staat ook redelijk nat heb ik gezien , iemand nu een idee wat het kan zijn?
Alvast bedankt |
|
Terug naar boven |
|
 |
|
|
Terug naar boven |
|
 |
Rekord Flandria-Koning

|
Geplaatst: 09-07-2014 08:03:47 Onderwerp: |
|
|
Is de sproeier zuiver?
Lekt je kraantje als het dicht staat? _________________ "Details maken de perfectie, maar perfectie is geen detail" |
|
Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 09-07-2014 08:08:11 Onderwerp: |
|
|
hoe kan ik controleren of men sproeier zuiver is ? , Ik heb er eigenlijk nog niet veel verstand van , ben een beginnelinkje .
Het benzinekraantje lekt niet .
groeten Jurgen |
|
Terug naar boven |
|
 |
Rekord Flandria-Koning

|
Geplaatst: 09-07-2014 08:47:26 Onderwerp: |
|
|
Je draait die eruit en blaas er eens goed door met perslucht _________________ "Details maken de perfectie, maar perfectie is geen detail" |
|
Terug naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 09-07-2014 09:43:39 Onderwerp: |
|
|
oké, heb ondertussen ook de sproeier al uitgeblazen maar nog steeds start hij niet , als er iemand in de buurt van kortrijk/zwevegem woont mag hij gerust eens komen proberen hoor, kwil hem gerust betalen. Er komt nog altijd benzine uit de uitlaat en ik denk dat er nog een beetje uit de vlotter ofzo , ik denk dat de motor verzuipt omdat het uit de uitlaat komt , de bougie staat nat. kheb er eigenlijk totaal geen idee van wat het zou kunnen zijn.
Groeten Jurgen |
|
Terug naar boven |
|
 |
Rekord Flandria-Koning

|
Geplaatst: 09-07-2014 10:18:58 Onderwerp: |
|
|
Demonteer de uitlaat is en probeer dan is te starten. Eerst wel de bougie droogmaken en enkele keren de motor ronddraaien zonder bougie. Wel zorgen dat je bougie vonk kan maken, anders belast je de ontsteking. _________________ "Details maken de perfectie, maar perfectie is geen detail" |
|
Terug naar boven |
|
 |
|