Flandria Forum Flandria Forum
Liefhebbers van Flandria/Superia/Avaros en Claeys-Bromfietsen uit Belgie en Nederland
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Mijn Parisienne

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Flandria Forum -> Mijn brommers
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Vinny53
Flandria-Liefhebber


Geregistreerd op: 11 Feb 2021
Berichten: 2

BerichtGeplaatst: 12-02-2021 13:58:31    Onderwerp: Mijn Parisienne Reageren met citaat

Ik ben nieuw hier op dit forum. Ik had al lang een Flandria of Solex gewild, en plots kreeg ik dan de kans om een Parisienne te kopen. Deze kans heb ik me niet laten ontgaan. Ik wil een volledige restauratie uitvoeren, en er daarna samen met mijn vrouw mee rondsnorren in het weekend. Op het eerste zicht ontbreken de witte vleugelmoeren en de bezinekraan, het rechtse chroom vleugeltje achteraan is doorroest, de kleur van de beenbeschermers klopt niet, de kleur van de tank is afgetrokken, maar voor de rest ziet de Parisienne er OK uit. Al heb ik het vermoeden dat deze brommer een samenstelling uit meerdere is. Na wat opzoekwerk, heb ik toch enige twijfel. Er staat normaal gezien een smalle rechthoekige koplamp op de Parisienne. De koplamp van de mijne is rond, zoals van een King. Maar via Google vind ik nog wel foto's van Parisiennes met de ronde koplamp. Kan iemand met vertellen of er verschillende modellen waren van de Parisienne, of moet ik op zoek naar een rechthoekige koplamp?

Eerste stap in het restauratieproces: Kijken of de motor nog wil draaien. Ik heb een nieuwe bezinekraan besteld, en volgend weekend probeer ik de tank proper te maken en te ontroesten. Daarna olie verversen en kort kijken of de motor werkt. Daarna gaat de motor uiteen voor revisie.



Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
5pkboy
Flandria-Kenner


Geregistreerd op: 24 Jan 2012
Berichten: 544
Woonplaats: Maldegem

BerichtGeplaatst: 14-02-2021 20:09:27    Onderwerp: Reageren met citaat

Leuk brommertje. Ziet er toch nog mooi uit. Zou je dat herspuiten?
_________________
Eens Flandria, altijd Flandria.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Vinny53
Flandria-Liefhebber


Geregistreerd op: 11 Feb 2021
Berichten: 2

BerichtGeplaatst: 15-02-2021 20:24:28    Onderwerp: Reageren met citaat

Ja, deze krijgt een volledig nieuwe verflaag. Teveel onderdelen hebben niet de juiste kleur en er is teveel kleurverschil tussen de verschillende onderdelen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
chrisflandria
Flandria-Kenner


Geregistreerd op: 25 Jan 2012
Berichten: 496
Woonplaats: Lovendegem

BerichtGeplaatst: 16-02-2021 10:01:26    Onderwerp: Reageren met citaat

Helemaal mee eens wat 5pkboy zegt.
Gewoon "dans son jus" laten en eens mooi opkuisen.
Alleen onderdelen die niet gered kunnen worden vervangen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Flandria Forum -> Mijn brommers Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 

Powered by phpBB
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum