Flandria Forum Flandria Forum
Liefhebbers van Flandria/Superia/Avaros en Claeys-Bromfietsen uit Belgie en Nederland
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Wat is het probleem???

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Flandria Forum -> Motorisch gedeelte
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Artuurafa
Flandria-Sleutelaar


Geregistreerd op: 24 Jan 2012
Berichten: 102
Woonplaats: Lendelede

BerichtGeplaatst: 09-05-2013 10:49:55    Onderwerp: Wat is het probleem??? Reageren met citaat

Hallo iedereen

Om te beginnen: in oktober 2012 had ik een ongeluk met m'n brommer (afa147) waarbij ik in mijn recht was. Door dat hij moest hersteld worden via verzekering enzo kon ik dit niet zelf doen en brachten we hem naar Tack in Ingelmunster, die zelf wel iets van Flandria lijkt te kennen. Daar heeft hij 4 maanden (!) gestaan, waarna ik hem eindelijk terugkreeg.

De eerste dagen geen problemen ondervonden. Na twee dagen echter begon het: hij startte moeilijker, eenmaal gestart liep hij totaal niet mooi in roulantie, een fase later vertraagde hij na zo'n 3 km rijden waarna hij enorm begon te schokken (letterlijk: gas, gas, gas, gas,...) en de laatste fase maakte hij knalgeluiden en ging ie al helemaal niet meer.

Er zat dus niets anders op dan hem terug binnen te brengen bij Tack. Deze keer 3 weken moeten wachten. Kreeg hem terug met de woorden;
"Nu is hij 100% hersteld, indien niet, dan weet ik het ook niet meer". Welja, de eerste twee dagen perfect, zelfs zeer goed te starten, mooie roulantie. Enige (groot!) probleem is nog steeds het enorm schokken en uitvallen na +- 3 km rijden. Hoe - o hoe - kan ik dit oplossen? Confused

Bedankt voor de hulp!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Johan
Flandria-Kenner


Geregistreerd op: 16 Okt 2012
Berichten: 418

BerichtGeplaatst: 09-05-2013 11:30:16    Onderwerp: Reageren met citaat

Volgens mij is de ontsteking in kortsluiting.
Of verstopte sproeier, vlotter blijft hangen?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
5pkboy
Flandria-Kenner


Geregistreerd op: 24 Jan 2012
Berichten: 544
Woonplaats: Maldegem

BerichtGeplaatst: 09-05-2013 12:05:00    Onderwerp: Reageren met citaat

Ontstekingsbobine misschien.
_________________
Eens Flandria, altijd Flandria.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Hans
Flandria-Sleutelaar


Geregistreerd op: 29 Jan 2012
Berichten: 196
Woonplaats: Dongen

BerichtGeplaatst: 09-05-2013 12:48:19    Onderwerp: Reageren met citaat

Als je brommer na 3 kilometer, dat wil zeggen, op het moment dat hij goed warm wordt gaat inhouden en klappen uit de uitlaat dan is dat negen op de tien keer de ontsteking. Meestal is dan de ontstekingsspoel kapot. Probeer dat maar dan zal het wel over zijn.
_________________
If it doesn't smoke. it's a joke.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
pol
Flandria-Kenner


Geregistreerd op: 09 Sep 2012
Berichten: 473

BerichtGeplaatst: 09-05-2013 14:34:48    Onderwerp: Reageren met citaat

Dat vind ik dan nogal durven eigenlijk als je zo je bromfiets twee keer terugkrijgt nadat ie voor herstel is binnen geweest en dan zogezegd 100% hersteld... Dan weten ze daar toch zelf niet met wat ze bezig zijn?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
rekordje62
Flandria-Professor


Geregistreerd op: 24 Jan 2012
Berichten: 767
Woonplaats: w-vl

BerichtGeplaatst: 09-05-2013 15:15:32    Onderwerp: Reageren met citaat

k heb dat ook eens gehad op een rondrit. bleek ontregelde openingsafstand van de vispatineé te zijn
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Crunk
Flandria-Kenner


Geregistreerd op: 24 Jan 2012
Berichten: 417
Woonplaats: Lendelede

BerichtGeplaatst: 09-05-2013 18:57:22    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik heb even een Motoplat in plaats van zen Bosh onteking geplaatst. Geen verschil.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
daytona
Flandria-Koning


Geregistreerd op: 27 Mrt 2012
Berichten: 1136

BerichtGeplaatst: 10-05-2013 13:24:54    Onderwerp: Reageren met citaat

Mss heb je dit al gecontroleerd maar is je ontluchtingsgaatje van je benzinetank wel vrij? Mss kan je eerst eens kijken wat er precies gebeurt bij dat stilvallen: ofwel zul je op dat moment geen ontsteking meer hebben of het ligt aan je benzinetoevoer he.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Flandria Forum -> Motorisch gedeelte Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 

Powered by phpBB
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum