Flandria Forum Flandria Forum
Liefhebbers van Flandria/Superia/Avaros en Claeys-Bromfietsen uit Belgie en Nederland
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Poortmappen rondblok cilinders

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Flandria Forum -> Documenten/folders
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
chrisflandria
Flandria-Kenner


Geregistreerd op: 25 Jan 2012
Berichten: 496
Woonplaats: Lovendegem

BerichtGeplaatst: 08-03-2012 13:18:27    Onderwerp: Poortmappen rondblok cilinders Reageren met citaat

Bovenste is 4,3 pk
Middelste is 3,6 pk
Onderste is een afgestelde versie zoals veel gebruikt in o.a. Nederland

Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
chrisflandria
Flandria-Kenner


Geregistreerd op: 25 Jan 2012
Berichten: 496
Woonplaats: Lovendegem

BerichtGeplaatst: 13-02-2013 22:47:15    Onderwerp: Reageren met citaat

Vandaag heb ik eens de "TURBO" cilinder bekeken voor een rondblok motor, waarvan sprake was in een ander topic.
Komt ongeveer overeen met de middelste afbeelding hierboven.
Enkel zit de uitlaatpoort op 29 mm i.p.v. op 27 mm, en dit bij 2 cilinders.
Dus "TURBO", Question Question Question
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Jaro77
Flandria-Sleutelaar


Geregistreerd op: 25 Jan 2012
Berichten: 80

BerichtGeplaatst: 30-11-2018 18:07:40    Onderwerp: Reageren met citaat

De onderste tekening van je poortmap klopt toch niet helemaal volgens mij crisflandria.
Bij deze poortmap denk ik dan aan de 3pk (volgens folder) rijwind gekoelde en geforceerd gekoelde cijlinders van de eerste model rondblokken.
Dus met de olievulstop vooraan de cijlinder,en met de cijlinderkop met 1 horizontale koelrib.
Deze hadden meestal de 2 hoge spoelkanalen onderaan (17x18mm) in de cijlinder.
De 2 onderste poortmappen op je tekening zijn qua prestatie's ongeveer gelijk, 3 en 3,6pk.

De afgestelde cijlinders voor Nederland hadden zeer kleine zij-spoelkanalen van hooguit 1cm breed, ongeveer gelijk de afgestelde 4-kantige gietijzeren cijlinders voor de hoekige blokken.
In-en uitlaatpoort waren nog iets kleiner als ik me niet vergis.
Voor Nederland met de kleine encarwi carburator en de trage 4versnellingsbak-verhouding 1,8pk bij 4500t/min voor netjes 40 te rijden.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
chrisflandria
Flandria-Kenner


Geregistreerd op: 25 Jan 2012
Berichten: 496
Woonplaats: Lovendegem

BerichtGeplaatst: 01-12-2018 20:59:41    Onderwerp: Reageren met citaat

Zou best eens kunnen Jaro, al heb ik eigenlijk nooit niet goed begrepen waarom die onderste spoelpoorten zo groot zijn gemaakt in vergelijking met de andere.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Flandria Forum -> Documenten/folders Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 

Powered by phpBB
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum