Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
chrisflandria Flandria-Kenner
Geregistreerd op: 25 Jan 2012 Berichten: 502 Woonplaats: Lovendegem
|
Geplaatst: 08-03-2012 13:18:27 Onderwerp: Poortmappen rondblok cilinders |
|
|
Bovenste is 4,3 pk
Middelste is 3,6 pk
Onderste is een afgestelde versie zoals veel gebruikt in o.a. Nederland
|
|
Terug naar boven |
|
|
chrisflandria Flandria-Kenner
Geregistreerd op: 25 Jan 2012 Berichten: 502 Woonplaats: Lovendegem
|
Geplaatst: 13-02-2013 22:47:15 Onderwerp: |
|
|
Vandaag heb ik eens de "TURBO" cilinder bekeken voor een rondblok motor, waarvan sprake was in een ander topic.
Komt ongeveer overeen met de middelste afbeelding hierboven.
Enkel zit de uitlaatpoort op 29 mm i.p.v. op 27 mm, en dit bij 2 cilinders.
Dus "TURBO", |
|
Terug naar boven |
|
|
Jaro77 Flandria-Sleutelaar
Geregistreerd op: 25 Jan 2012 Berichten: 80
|
Geplaatst: 30-11-2018 18:07:40 Onderwerp: |
|
|
De onderste tekening van je poortmap klopt toch niet helemaal volgens mij crisflandria.
Bij deze poortmap denk ik dan aan de 3pk (volgens folder) rijwind gekoelde en geforceerd gekoelde cijlinders van de eerste model rondblokken.
Dus met de olievulstop vooraan de cijlinder,en met de cijlinderkop met 1 horizontale koelrib.
Deze hadden meestal de 2 hoge spoelkanalen onderaan (17x18mm) in de cijlinder.
De 2 onderste poortmappen op je tekening zijn qua prestatie's ongeveer gelijk, 3 en 3,6pk.
De afgestelde cijlinders voor Nederland hadden zeer kleine zij-spoelkanalen van hooguit 1cm breed, ongeveer gelijk de afgestelde 4-kantige gietijzeren cijlinders voor de hoekige blokken.
In-en uitlaatpoort waren nog iets kleiner als ik me niet vergis.
Voor Nederland met de kleine encarwi carburator en de trage 4versnellingsbak-verhouding 1,8pk bij 4500t/min voor netjes 40 te rijden. |
|
Terug naar boven |
|
|
chrisflandria Flandria-Kenner
Geregistreerd op: 25 Jan 2012 Berichten: 502 Woonplaats: Lovendegem
|
Geplaatst: 01-12-2018 20:59:41 Onderwerp: |
|
|
Zou best eens kunnen Jaro, al heb ik eigenlijk nooit niet goed begrepen waarom die onderste spoelpoorten zo groot zijn gemaakt in vergelijking met de andere. |
|
Terug naar boven |
|
|
|