Flandria Forum Flandria Forum
Liefhebbers van Flandria/Superia/Avaros en Claeys-Bromfietsen uit Belgie en Nederland
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Inschrijvingen

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Flandria Forum -> Cafe Claeys
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Birdmen
Flandria-Liefhebber


Geregistreerd op: 25 Jan 2012
Berichten: 32
Woonplaats: Maldegem

BerichtGeplaatst: 09-12-2016 22:06:19    Onderwerp: Inschrijvingen Reageren met citaat

Wie heeft er al zijn bromfietsen ingeschreven?
Dan bedoel ik zowel klasse B en als motorfiets.
Hoe is het je vergaan, simpel of met grote kosten?

Ikzelf heb drie Records ingeschreven als motorfiets en het is me goed gelukt, zonder trukken met de doos.

Birdmen
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
TOM
Flandria-Liefhebber


Geregistreerd op: 30 Okt 2016
Berichten: 7

BerichtGeplaatst: 10-12-2016 17:14:29    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik heb via een bouwjaarattest een solex klasse A, een Zundapp klasse B, en een Flandria rally klasse B proberen in te schrijven.
Normaal zou via een aanvraag met een bouwjaarattest automatisch een
O-plaat toegekend worden, maar mijn verzekeraar zegt dat indien ik een O-plaat wil ik rechtstreeks naar de DIV moet.
Ook is er al een probleem met mijn Solex, er is iets misgelopen bij de post zeggen ze, resultaat ik moet hiervoor naar een DIV kantoor.
Ik zou nu maandag naar de div gaan, maar op de site van de BFOV zegt men geen inschrijvingen te kunnen doen.

""Opgelet! De huidige regularisatieperiode eindigt wel degelijk op 10/12/2016. Dit betekent dat de inschrijving van de desbetreffende te regulariseren voertuigen niet langer wettelijk zal zijn na deze datum! Ze zal opnieuw een wettelijke basis kennen na de publicatie van het nieuwe koninklijk besluit.
Dit houdt in dat het niet mogelijk zal zijn om in te schrijven onder de regularisatieprocedure tussen 11/12/2016 en de publicatiedatum van het besluit.
Dient echter opgemerkt te worden dat de voorbereidende procedures vóór de regularisatie-inschrijving (bpost voor préregistratie van de technische gegevens, aanvraag van attest bij de Politie of een oldtimerfederatie) nog steeds kunnen plaatsvinden en zelfs aangemoedigd worden om tijd te besparen op het ogenblik dat de inschrijving opnieuw mogelijk zal zijn.""

Bij de bfov hadden ze mij gezegd dat de bouwjaarattesten onbeperkt geldig blijven. Ik begrijp niet waarom er dan na de regularisatieperiode met een attest niet meer zou kunnen ingeschreven worden.
Heb reeds attesten aangevraagd voor verschillende bromfietsen die in de eerste jaren niet zullen rijden en dus ook niet ingeschreven, zijn deze dan nu opeens waardeloos ???
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Birdmen
Flandria-Liefhebber


Geregistreerd op: 25 Jan 2012
Berichten: 32
Woonplaats: Maldegem

BerichtGeplaatst: 10-12-2016 21:56:33    Onderwerp: Reageren met citaat

Inderdaad voor een o-plaat moet je zelf naar de DIV.
Je hebt toch een roze formulier gekregen, dat blijft geldig voor de DIV.
Daar ga je mee naar de DIV en ze zullen je brommer inschrijven.
Tijdens de regularisatie konden ze de brommers inschrijven met webdiv, na 10/12/2016 gaat dit niet en moet je zelf naar de DIV.

Vanaf je een roze formulier hebt kan je altijd bij de DIV inschrijven, maar je moet wel persoonlijk gaan. Dit heeft de douane me verteld.
Ga maandag naar de DIV, je hebt niets te verliezen. Ze zullen je zeker inschrijven.

Gr. Birdmen
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Rekord
Flandria-Koning


Geregistreerd op: 24 Jan 2012
Berichten: 1465

BerichtGeplaatst: 12-12-2016 09:06:17    Onderwerp: Reageren met citaat

Wat is de reden dat je zelf naar de DIV moet?
Is dat alleen als je ze inschrijft als bromfiets of ook als moto?
_________________
"Details maken de perfectie, maar perfectie is geen detail"
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Birdmen
Flandria-Liefhebber


Geregistreerd op: 25 Jan 2012
Berichten: 32
Woonplaats: Maldegem

BerichtGeplaatst: 12-12-2016 23:05:32    Onderwerp: Reageren met citaat

Een nieuwe bromfiets kan altijd via webdiv ingeschreven worden.

Een oldtimer bromfiets kon ook tijdens de regularisatie ingeschreven worden via Bpost (registratie 12 euro) en dan webdiv, totaalprijs 42 euro.

Nu na de periode en je hebt al je roze formulier moet je voorlopig zelf gaan, tot de verlenging van de regularisatie in het staatsblad staat. Dan zou het terug gaan met webdiv.

Ik denk dat het software is die ze tijdelijk open zetten voor de regularisatieperiode.

Er zijn bepaalde verzekeringsagenten die het toch nog met webdiv voor mekaar krijgen, al denk ik dat ze de papieren aan iemand meegegeven die ze in Brussel aflevert.

Een 2dehands motorfiets die een gewone M-plaat krijgt kan ook nooit ingeschreven worden via webdiv.
Een oldtimer motorfiets valt onder de zelfde regel, en zeker al met een O-plaat.
Wachttijd voor de plaat is drie dagen voor dat Bpost ze leverd, prijs 30 euro.

Gr. Birdmen
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Dave
Flandria-Liefhebber


Geregistreerd op: 28 Jan 2012
Berichten: 28

BerichtGeplaatst: 14-12-2016 21:18:33    Onderwerp: Reageren met citaat

Is het mogelijk om een oldtimerbrommer van voor de snelheidsbeperking als motorfiets in te schrijven maar toch met het kleine brommer plaatje?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Birdmen
Flandria-Liefhebber


Geregistreerd op: 25 Jan 2012
Berichten: 32
Woonplaats: Maldegem

BerichtGeplaatst: 14-12-2016 22:54:37    Onderwerp: Reageren met citaat

Neen spijtig genoeg, de kleine plaatjes zijn enkel voor de klasse A en B.

Gr. Birdmen
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
TOM
Flandria-Liefhebber


Geregistreerd op: 30 Okt 2016
Berichten: 7

BerichtGeplaatst: 15-12-2016 22:29:34    Onderwerp: Reageren met citaat

Gisteren naar div geweest met mijn reeds aangevraagde bouwjaarattesten en roze formulieren van de post.
Resultaat: er kan niet ingeschreven worden!
Er moet gewacht worden tot verlenging regularisatie in staatsblad komt.

Dit zijn nog enkele antwoorden op mijn daar gestelde vragen.
Indien je een o plaat wil moet je altijd zelf met je documenten naar de div, ofwel moet je ze opsturen, maar dit is af te raden aangezien er wel eens wat verloren geraakt.
Bromfiets zonder documenten maar met bouwjaar attest bfov ouder dan 25 jaar maar bouwjaar later dan 01/01/1975 kan enkel met o plaat ingeschreven worden.
Er kunnen maar maximum 2 platen per dag per persoon aangevraagd worden.
Een sluitend antwoord op de vraag of er na de regularisatieperiode nog kan ingeschreven worden met een nu aangevraagd bouwjaarattest en een roze formulier van de post (vb brommer wordt maar binnen enkele jaren gerestaureerd en er wordt bijgevolg nog geen nummerplaat aangevraagd, anders moet je nu al een verzekering nemen en een plaat betalen)
kunnen ze niet geven.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Flandria Forum -> Cafe Claeys Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 

Powered by phpBB
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum