Flandria Forum Flandria Forum
Liefhebbers van Flandria/Superia/Avaros en Claeys-Bromfietsen uit Belgie en Nederland
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

bouwjaar Flandria King

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Flandria Forum -> Cafe Claeys
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
bartbusje
Flandria-Liefhebber


Geregistreerd op: 10 Jan 2016
Berichten: 55

BerichtGeplaatst: 31-05-2016 15:55:31    Onderwerp: bouwjaar Flandria King Reageren met citaat

Kan iemand mij vertellen wat de bouwjaren zijn van een Flandria King?
Dus het begin en eind van de productie?
Nogmaals dank!

Bart
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Rekord
Flandria-Koning


Geregistreerd op: 24 Jan 2012
Berichten: 1465

BerichtGeplaatst: 31-05-2016 16:17:27    Onderwerp: Reageren met citaat

De naam King kwam al voor in 1959 en leek sterk op een Flandria Iris maar dan met kleine voetplanken. In 1960 kwam het meest gekende model in de kleur lichtgrijs/hemelsblauw met spitse koplamp, lange chroomvleugels achteraan, aluminium ornamentjes op de zijkanten van het achterspatbord, kleine gesloten uitlaat en hielrem. Ook de voetsteun was nog gemaakt uit U-vormig profiel. In 1963 kwam er een face lift met vierkante koplamp en andere kleurstellingen zoals grijs met anthraciet. De achterrem was ondertussen verhuisd en zat voortaan aan de voorkant van de voetplank. De chroomvleugels werden ingekort en kreeg vanaf 1964 een ronde VDO teller. Ik vermoed dat de King geproduceerd is geweest tot en met 1968.
_________________
"Details maken de perfectie, maar perfectie is geen detail"
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
bartbusje
Flandria-Liefhebber


Geregistreerd op: 10 Jan 2016
Berichten: 55

BerichtGeplaatst: 31-05-2016 18:23:07    Onderwerp: bouwjaar King Reageren met citaat

Lap...dan heb ik het zitten Crying or Very sad
Ze hebben op mijn roos inschrijvingsformulier bij het bouwjaar 1969 gezet.

Alvast bedankt voor de info!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
daytona
Flandria-Koning


Geregistreerd op: 27 Mrt 2012
Berichten: 1136

BerichtGeplaatst: 01-06-2016 05:56:03    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik zou zeggen: who cares? Smile

Bij het faillissement van Flandria heb ik in de verkoopshal nog splinternieuwe SP's en een Daytona zien staan dus ja... bouwjaar of datum van eerste inschrijving (toen nog niet van belang, maar toch...). Als je nu bv een auto koopt die een jaar in de toonzaal is blijven staan, zal de datum van eerste inschrijving ook verschillen met het eigenlijke bouwjaar he.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Flandria Forum -> Cafe Claeys Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 

Powered by phpBB
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum