Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
bartbusje Flandria-Liefhebber
|
Geplaatst: 31-05-2016 15:55:31 Onderwerp: bouwjaar Flandria King |
|
|
Kan iemand mij vertellen wat de bouwjaren zijn van een Flandria King?
Dus het begin en eind van de productie?
Nogmaals dank!
Bart |
|
Terug naar boven |
|
|
Rekord Flandria-Koning
|
Geplaatst: 31-05-2016 16:17:27 Onderwerp: |
|
|
De naam King kwam al voor in 1959 en leek sterk op een Flandria Iris maar dan met kleine voetplanken. In 1960 kwam het meest gekende model in de kleur lichtgrijs/hemelsblauw met spitse koplamp, lange chroomvleugels achteraan, aluminium ornamentjes op de zijkanten van het achterspatbord, kleine gesloten uitlaat en hielrem. Ook de voetsteun was nog gemaakt uit U-vormig profiel. In 1963 kwam er een face lift met vierkante koplamp en andere kleurstellingen zoals grijs met anthraciet. De achterrem was ondertussen verhuisd en zat voortaan aan de voorkant van de voetplank. De chroomvleugels werden ingekort en kreeg vanaf 1964 een ronde VDO teller. Ik vermoed dat de King geproduceerd is geweest tot en met 1968. _________________ "Details maken de perfectie, maar perfectie is geen detail" |
|
Terug naar boven |
|
|
bartbusje Flandria-Liefhebber
|
Geplaatst: 31-05-2016 18:23:07 Onderwerp: bouwjaar King |
|
|
Lap...dan heb ik het zitten
Ze hebben op mijn roos inschrijvingsformulier bij het bouwjaar 1969 gezet.
Alvast bedankt voor de info! |
|
Terug naar boven |
|
|
daytona Flandria-Koning
|
Geplaatst: 01-06-2016 05:56:03 Onderwerp: |
|
|
Ik zou zeggen: who cares?
Bij het faillissement van Flandria heb ik in de verkoopshal nog splinternieuwe SP's en een Daytona zien staan dus ja... bouwjaar of datum van eerste inschrijving (toen nog niet van belang, maar toch...). Als je nu bv een auto koopt die een jaar in de toonzaal is blijven staan, zal de datum van eerste inschrijving ook verschillen met het eigenlijke bouwjaar he. |
|
Terug naar boven |
|
|
|