Flandria Forum Flandria Forum
Liefhebbers van Flandria/Superia/Avaros en Claeys-Bromfietsen uit Belgie en Nederland
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

verschillen in koppen geforceerde koeling
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Flandria Forum -> Motorisch gedeelte
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
rekordje62
Flandria-Professor


Geregistreerd op: 24 Jan 2012
Berichten: 767
Woonplaats: w-vl

BerichtGeplaatst: 04-09-2013 11:08:26    Onderwerp: verschillen in koppen geforceerde koeling Reageren met citaat

graag wat advies voor de juiste kop ,
allemaal hebben ze een diepere welving aan een kant : op de foto telkens aan de kant rechts onderaan de kop.
ik wou NOS kop nr 3593-00 gebruiken op de foto
wat opvalt bij deze is dat de welving anders georienteerd is: onderaan links van de kop.
wat is de bedoeling of het effect hiervan? iemand ervaring met deze kop?



dit is de cilinder waar hij op komt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Rekord
Flandria-Koning


Geregistreerd op: 24 Jan 2012
Berichten: 1465

BerichtGeplaatst: 04-09-2013 11:34:32    Onderwerp: Reageren met citaat

Meet eerst eens de afstand van de gaten in de cilinder. Waarschijnlijk komen de koppen onderaan de foto al te vervallen.
_________________
"Details maken de perfectie, maar perfectie is geen detail"
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
daytona
Flandria-Koning


Geregistreerd op: 27 Mrt 2012
Berichten: 1133

BerichtGeplaatst: 04-09-2013 11:37:18    Onderwerp: Reageren met citaat

Dar bestaat idd verschil in. Het lijkt me ook dat de kop Mz3572-00 in het onderste rijtje er een is die ze hebben afgevlakt.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Rekord
Flandria-Koning


Geregistreerd op: 24 Jan 2012
Berichten: 1465

BerichtGeplaatst: 04-09-2013 11:37:20    Onderwerp: Reageren met citaat

Een Ultra sport heeft trouwens een kop zonder de horizontale koelribben.
_________________
"Details maken de perfectie, maar perfectie is geen detail"
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
daytona
Flandria-Koning


Geregistreerd op: 27 Mrt 2012
Berichten: 1133

BerichtGeplaatst: 04-09-2013 11:38:45    Onderwerp: Reageren met citaat

Werden die cil-kop types zonder horizontale koeling dan enkel gebruikt bij de oudere types mss?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Rekord
Flandria-Koning


Geregistreerd op: 24 Jan 2012
Berichten: 1465

BerichtGeplaatst: 04-09-2013 11:40:35    Onderwerp: Reageren met citaat

Ja, de eerste blokken met ventilatorkoeling hadden alleen verticale koeling. Bij de rijwindgekoelde blokken trouwens ook.
_________________
"Details maken de perfectie, maar perfectie is geen detail"
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
rekordje62
Flandria-Professor


Geregistreerd op: 24 Jan 2012
Berichten: 767
Woonplaats: w-vl

BerichtGeplaatst: 04-09-2013 12:26:35    Onderwerp: Reageren met citaat

het is een bewuste keuze omdat ik wel veel km's doe
daarom liever een motor met optimale koeling

dus een kop met extra horizontale ribben
recentere koeltunnel met betere luchtdoorstroming ipv die oude haakse mz 3552
karters met meer ribben rond de krukas

ik ben ook een pré 1962 motor aan het samenstellen met enkel de juiste onderdelen
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
rekordje62
Flandria-Professor


Geregistreerd op: 24 Jan 2012
Berichten: 767
Woonplaats: w-vl

BerichtGeplaatst: 04-09-2013 12:32:31    Onderwerp: Reageren met citaat

Rekord schreef:
Meet eerst eens de afstand van de gaten in de cilinder. Waarschijnlijk komen de koppen onderaan de foto al te vervallen.


idd, kopnr 3593-00 heeft andere gaten, was me nog niet opgevallen
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Rekord
Flandria-Koning


Geregistreerd op: 24 Jan 2012
Berichten: 1465

BerichtGeplaatst: 04-09-2013 13:21:45    Onderwerp: Reageren met citaat

Dat is trouwens een kop voor kraagafdichting en kan niet op die cilinder.
_________________
"Details maken de perfectie, maar perfectie is geen detail"
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
rekordje62
Flandria-Professor


Geregistreerd op: 24 Jan 2012
Berichten: 767
Woonplaats: w-vl

BerichtGeplaatst: 04-09-2013 13:48:49    Onderwerp: Reageren met citaat

ik dacht dat een was met koperen ring
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Rekord
Flandria-Koning


Geregistreerd op: 24 Jan 2012
Berichten: 1465

BerichtGeplaatst: 04-09-2013 13:50:12    Onderwerp: Reageren met citaat

In geval van een koperen ring is de afstand tussen de gaten groter, zoals de eerste van de bovenste rij.
_________________
"Details maken de perfectie, maar perfectie is geen detail"
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
rekordje62
Flandria-Professor


Geregistreerd op: 24 Jan 2012
Berichten: 767
Woonplaats: w-vl

BerichtGeplaatst: 04-09-2013 14:36:47    Onderwerp: Reageren met citaat

hoeveel voorontsteking moet zo'n blok hebben? en contactpuntafstand?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Rekord
Flandria-Koning


Geregistreerd op: 24 Jan 2012
Berichten: 1465

BerichtGeplaatst: 04-09-2013 14:44:41    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik zet de contactpuntafstand op 0.35mm, voorontsteking 2,5mm
_________________
"Details maken de perfectie, maar perfectie is geen detail"
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
rekordje62
Flandria-Professor


Geregistreerd op: 24 Jan 2012
Berichten: 767
Woonplaats: w-vl

BerichtGeplaatst: 04-09-2013 17:08:26    Onderwerp: Reageren met citaat

merci Wink
k heb er die 3572 00 rechts onder van de foto opgezet
met de pedaal erop zo snel als ik kon rondgedraaid in 4e versn en de piston raakt de kop niet... benieuwd wat het gaat geven als hij echt draait
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Rekord
Flandria-Koning


Geregistreerd op: 24 Jan 2012
Berichten: 1465

BerichtGeplaatst: 05-09-2013 07:34:11    Onderwerp: Reageren met citaat

Maar hoe dicht die dan af? Want die cilinder heeft geen kraagafdichting. Die kop rechtsonder kan niet met koperen ring gemonteerd worden. Volgens mij heb je die kop linksboven nodig.
_________________
"Details maken de perfectie, maar perfectie is geen detail"
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Flandria Forum -> Motorisch gedeelte Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 

Powered by phpBB
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum