Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
rekordje62 Flandria-Professor

Geregistreerd op: 24 Jan 2012 Berichten: 767 Woonplaats: w-vl
|
Geplaatst: 04-09-2013 11:08:26 Onderwerp: verschillen in koppen geforceerde koeling |
|
|
graag wat advies voor de juiste kop ,
allemaal hebben ze een diepere welving aan een kant : op de foto telkens aan de kant rechts onderaan de kop.
ik wou NOS kop nr 3593-00 gebruiken op de foto
wat opvalt bij deze is dat de welving anders georienteerd is: onderaan links van de kop.
wat is de bedoeling of het effect hiervan? iemand ervaring met deze kop?
dit is de cilinder waar hij op komt
 |
|
Terug naar boven |
|
 |
Rekord Flandria-Koning

Geregistreerd op: 24 Jan 2012 Berichten: 1465
|
Geplaatst: 04-09-2013 11:34:32 Onderwerp: |
|
|
Meet eerst eens de afstand van de gaten in de cilinder. Waarschijnlijk komen de koppen onderaan de foto al te vervallen. _________________ "Details maken de perfectie, maar perfectie is geen detail" |
|
Terug naar boven |
|
 |
daytona Flandria-Koning
Geregistreerd op: 27 Mrt 2012 Berichten: 1138
|
Geplaatst: 04-09-2013 11:37:18 Onderwerp: |
|
|
Dar bestaat idd verschil in. Het lijkt me ook dat de kop Mz3572-00 in het onderste rijtje er een is die ze hebben afgevlakt. |
|
Terug naar boven |
|
 |
Rekord Flandria-Koning

Geregistreerd op: 24 Jan 2012 Berichten: 1465
|
Geplaatst: 04-09-2013 11:37:20 Onderwerp: |
|
|
Een Ultra sport heeft trouwens een kop zonder de horizontale koelribben. _________________ "Details maken de perfectie, maar perfectie is geen detail" |
|
Terug naar boven |
|
 |
daytona Flandria-Koning
Geregistreerd op: 27 Mrt 2012 Berichten: 1138
|
Geplaatst: 04-09-2013 11:38:45 Onderwerp: |
|
|
Werden die cil-kop types zonder horizontale koeling dan enkel gebruikt bij de oudere types mss? |
|
Terug naar boven |
|
 |
Rekord Flandria-Koning

Geregistreerd op: 24 Jan 2012 Berichten: 1465
|
Geplaatst: 04-09-2013 11:40:35 Onderwerp: |
|
|
Ja, de eerste blokken met ventilatorkoeling hadden alleen verticale koeling. Bij de rijwindgekoelde blokken trouwens ook. _________________ "Details maken de perfectie, maar perfectie is geen detail" |
|
Terug naar boven |
|
 |
rekordje62 Flandria-Professor

Geregistreerd op: 24 Jan 2012 Berichten: 767 Woonplaats: w-vl
|
Geplaatst: 04-09-2013 12:26:35 Onderwerp: |
|
|
het is een bewuste keuze omdat ik wel veel km's doe
daarom liever een motor met optimale koeling
dus een kop met extra horizontale ribben
recentere koeltunnel met betere luchtdoorstroming ipv die oude haakse mz 3552
karters met meer ribben rond de krukas
ik ben ook een pré 1962 motor aan het samenstellen met enkel de juiste onderdelen |
|
Terug naar boven |
|
 |
rekordje62 Flandria-Professor

Geregistreerd op: 24 Jan 2012 Berichten: 767 Woonplaats: w-vl
|
Geplaatst: 04-09-2013 12:32:31 Onderwerp: |
|
|
Rekord schreef: |
Meet eerst eens de afstand van de gaten in de cilinder. Waarschijnlijk komen de koppen onderaan de foto al te vervallen. |
idd, kopnr 3593-00 heeft andere gaten, was me nog niet opgevallen |
|
Terug naar boven |
|
 |
Rekord Flandria-Koning

Geregistreerd op: 24 Jan 2012 Berichten: 1465
|
Geplaatst: 04-09-2013 13:21:45 Onderwerp: |
|
|
Dat is trouwens een kop voor kraagafdichting en kan niet op die cilinder. _________________ "Details maken de perfectie, maar perfectie is geen detail" |
|
Terug naar boven |
|
 |
rekordje62 Flandria-Professor

Geregistreerd op: 24 Jan 2012 Berichten: 767 Woonplaats: w-vl
|
Geplaatst: 04-09-2013 13:48:49 Onderwerp: |
|
|
ik dacht dat een was met koperen ring |
|
Terug naar boven |
|
 |
Rekord Flandria-Koning

Geregistreerd op: 24 Jan 2012 Berichten: 1465
|
Geplaatst: 04-09-2013 13:50:12 Onderwerp: |
|
|
In geval van een koperen ring is de afstand tussen de gaten groter, zoals de eerste van de bovenste rij. _________________ "Details maken de perfectie, maar perfectie is geen detail" |
|
Terug naar boven |
|
 |
rekordje62 Flandria-Professor

Geregistreerd op: 24 Jan 2012 Berichten: 767 Woonplaats: w-vl
|
Geplaatst: 04-09-2013 14:36:47 Onderwerp: |
|
|
hoeveel voorontsteking moet zo'n blok hebben? en contactpuntafstand? |
|
Terug naar boven |
|
 |
Rekord Flandria-Koning

Geregistreerd op: 24 Jan 2012 Berichten: 1465
|
Geplaatst: 04-09-2013 14:44:41 Onderwerp: |
|
|
Ik zet de contactpuntafstand op 0.35mm, voorontsteking 2,5mm _________________ "Details maken de perfectie, maar perfectie is geen detail" |
|
Terug naar boven |
|
 |
rekordje62 Flandria-Professor

Geregistreerd op: 24 Jan 2012 Berichten: 767 Woonplaats: w-vl
|
Geplaatst: 04-09-2013 17:08:26 Onderwerp: |
|
|
merci
k heb er die 3572 00 rechts onder van de foto opgezet
met de pedaal erop zo snel als ik kon rondgedraaid in 4e versn en de piston raakt de kop niet... benieuwd wat het gaat geven als hij echt draait |
|
Terug naar boven |
|
 |
Rekord Flandria-Koning

Geregistreerd op: 24 Jan 2012 Berichten: 1465
|
Geplaatst: 05-09-2013 07:34:11 Onderwerp: |
|
|
Maar hoe dicht die dan af? Want die cilinder heeft geen kraagafdichting. Die kop rechtsonder kan niet met koperen ring gemonteerd worden. Volgens mij heb je die kop linksboven nodig. _________________ "Details maken de perfectie, maar perfectie is geen detail" |
|
Terug naar boven |
|
 |
|