Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
rekordje62 Flandria-Professor
Geregistreerd op: 24 Jan 2012 Berichten: 767 Woonplaats: w-vl
|
Geplaatst: 11-12-2012 19:37:38 Onderwerp: uitgevijlde 4,3 |
|
|
k heb destijds bij een franse rekord een cilindertje gekregen, er zat een inlaatstuk op voor een dellorto. het is geforceerde koeling
kan iemand op basis hiervan zeggen of dit gevijld cilindertje goe is ?
dan weet ik of ik het de moeite is om te herboren ( nu al 41,0!)
de 2de is de standaardcilinder die op het blok zit dat ik ga gebruiken
misschien ook een beetje uitleg hoe je dit kan zien? welke waarden bepalend zijn voor goede prestaties...
|
|
Terug naar boven |
|
|
chrisflandria Flandria-Kenner
Geregistreerd op: 25 Jan 2012 Berichten: 502 Woonplaats: Lovendegem
|
Geplaatst: 11-12-2012 23:12:56 Onderwerp: |
|
|
Volgens dat ik zie is enkel de uitlaat bewerkt, van 27 naar 23 mm.
Zal dus redelijk wat meer toeren draaien en nauwere powerband hebben.
Weinig vermogenwinst aangezien de uitlaatpoort niet in de breedte is bewerkt. |
|
Terug naar boven |
|
|
daytona Flandria-Koning
Geregistreerd op: 27 Mrt 2012 Berichten: 1137
|
Geplaatst: 12-12-2012 06:18:31 Onderwerp: |
|
|
Er is een snellere drukdaling door het hoger vijlen van de uitlaatpoort, maar ik zie ook dat de overstroomkanalen bredere zijn dus die zouden in principe voor een betere vulling moeten zorgen. Het probleem bij het Schnurle-systeem is dat je ook afhankelijk bent van de gaten die in je zuiger zijn gemaakt. Ik denk echter wel dat dit cilindertje betere prestaties zal leveren dan de standaard-uitvoering, maar zoals Chris zegt: de powerband zal iets nauwer zijn en er zal dus heel waarschijnlijk ingeboet worden aan kracht op lagere toeren. Een aangepaste uitlaat zal ook nodig zijn om het maximum eruit te halen. |
|
Terug naar boven |
|
|
rekordje62 Flandria-Professor
Geregistreerd op: 24 Jan 2012 Berichten: 767 Woonplaats: w-vl
|
Geplaatst: 12-12-2012 06:53:02 Onderwerp: |
|
|
zo weet ik direct veel meer, merci
de inlaat opening en de uitlaatopening zelf naar buiten toe zijn ook tot een maximum bijgewerkt
er was een lafranconi uitlaat en een kort buisje bij ook in dat lot
ben eens benieuwd |
|
Terug naar boven |
|
|
ruub Flandria-Kenner
Geregistreerd op: 24 Jan 2012 Berichten: 413 Woonplaats: Koersel
|
Geplaatst: 12-12-2012 10:58:02 Onderwerp: |
|
|
ik heb ook een bewerkte cilinder liggen, zal er van het weekend ook eens een poortmapje van maken
wil jullie mening hierover ook wel eens weten. |
|
Terug naar boven |
|
|
chrisflandria Flandria-Kenner
Geregistreerd op: 25 Jan 2012 Berichten: 502 Woonplaats: Lovendegem
|
Geplaatst: 12-12-2012 16:40:20 Onderwerp: |
|
|
Je zou eigenlijk je cil eens op een blokje moeten zetten, en testen of het loopt.
Indien het niet werkt naar behoren, bespaar je toch het uitboren van het cilindertje.
Ik werk op een andere manier. Enkel het zuigertje aanpassen, en niet het cilindertje.
Indien het niet goed gaat kan je gewoon een andere zuiger in de cil monteren. Cilinders liggen er niet meer voor het oprapen hé !
Heb zo een aangepaste cil verkocht aan Yureck en aan scrambler, die ze zouden proberen, maar heb nog niets gehoord. |
|
Terug naar boven |
|
|
rekordje62 Flandria-Professor
Geregistreerd op: 24 Jan 2012 Berichten: 767 Woonplaats: w-vl
|
Geplaatst: 13-12-2012 16:45:08 Onderwerp: |
|
|
k heb er helaas geen piston bij gekregen in de juiste maat : 41,0 is de boring, anders had ik die zeker al eens getest |
|
Terug naar boven |
|
|
Hans Flandria-Sleutelaar
Geregistreerd op: 29 Jan 2012 Berichten: 196 Woonplaats: Dongen
|
Geplaatst: 13-12-2012 19:29:00 Onderwerp: |
|
|
Een zuiger van 41 mm voor 4,3pk (binnenspoeling) heb ik nieuw liggen. Compleet met zuigerveren, pen en clips. Geen mahle natuurlijk want die waren er niet in die maat. Ik dacht dat het Meteor zuigers waren. Of jouw boring exact klopt met mijn zuiger dat weet ik natuurlijk niet. Als je interesse heb stuur me maar een PB'tje. _________________ If it doesn't smoke. it's a joke. |
|
Terug naar boven |
|
|
rekordje62 Flandria-Professor
Geregistreerd op: 24 Jan 2012 Berichten: 767 Woonplaats: w-vl
|
Geplaatst: 13-12-2012 19:42:56 Onderwerp: |
|
|
als k dat blok ineensteek, dan contacteer k je wel |
|
Terug naar boven |
|
|
ruub Flandria-Kenner
Geregistreerd op: 24 Jan 2012 Berichten: 413 Woonplaats: Koersel
|
Geplaatst: 22-12-2012 18:43:15 Onderwerp: |
|
|
hierbij een poortmap van de 5pk cilinder die ik had liggen. Ik denk dat hij werd gebruikt in de cross. Is geen overmaat. Op de cilinder staat een aanduiding MAHLE W2, een nr 10568 en in een cirkeltje staat B5. Wie weet voor wat dit alles staat?
Ik heb ook nog een cilinder met W1 en W3 erop maar dan staat ervoor EMAHLE
|
|
Terug naar boven |
|
|
LVS Flandria-Liefhebber
Geregistreerd op: 02 Dec 2012 Berichten: 13 Woonplaats: naaldwijk - nederland.
|
Geplaatst: 22-12-2012 20:47:42 Onderwerp: |
|
|
mahle is de cilinder gieterij in duitsland .
die maakte ook de cilinders voor kreidler .
de eerste gietserie van een type cilinder wordt aangeduid met W1 .
als er een jaar later weer cilinders gemaakt worden , komt er W2 op te staan . enz- enz .
soms zit er wel wat verschil in poorten tussen de diverse W nummers.
dat komt omdat de fabriek soms vind dat de poorten net iets anders moeten worden .
de W nummers staan ook op kreidler cilinders ,
http://www.mahle.com/MAHLE/de/Products/Small-Engine-Components
## |
|
Terug naar boven |
|
|
daytona Flandria-Koning
Geregistreerd op: 27 Mrt 2012 Berichten: 1137
|
Geplaatst: 23-12-2012 17:16:48 Onderwerp: |
|
|
Bij de 5pk-cilinders heb je vier verschillende types, van W1 tot en met W4. Dat heeft niet rechtstreeks met de jaartallen te maken maar het spreekt wel vanzelf dat er een zekere 'evolutie' qua poortmapping merkbaar is bij die cilinders, waarbij de W4 de snelste is. De W3 en W4 hebben een spijltje zitten in het uitlaatgat waardoor je deze ook makkelijker breder kan maken zonder dat er risico is op het breken van de zuigerveren. Deze moeten immers goed ondersteund bllijven of ze kunnen in de rand van het uitlaatgat gaan 'kappen'. |
|
Terug naar boven |
|
|
danny Flandria-Sleutelaar
Geregistreerd op: 25 Jan 2012 Berichten: 335
|
Geplaatst: 25-12-2012 11:27:05 Onderwerp: |
|
|
de firma mahle maak heel veel niet alleen voor de vele brommer merken hoor |
|
Terug naar boven |
|
|
|