Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
daytona Flandria-Koning
|
Geplaatst: 22-11-2013 21:00:35 Onderwerp: |
|
|
Dan weet ik niet wat er in godsnaam met mijn account aan de hand is... |
|
Terug naar boven |
|
 |
Superia Flandria-Sleutelaar
|
Geplaatst: 23-11-2013 11:06:44 Onderwerp: |
|
|
Kurt,
ik vermoed dat dit komt doordat je moderator rechten hebt! _________________ Superia Superieur!
www.superiabromfietsen.be |
|
Terug naar boven |
|
 |
daytona Flandria-Koning
|
Geplaatst: 23-11-2013 12:10:30 Onderwerp: |
|
|
Nja, ik ben er vet mee  |
|
Terug naar boven |
|
 |
danny Flandria-Sleutelaar
|
Geplaatst: 29-11-2013 21:37:13 Onderwerp: |
|
|
er komt sleet op ,en veel stof ;hahaha |
|
Terug naar boven |
|
 |
daytona Flandria-Koning
|
|
Terug naar boven |
|
 |
Rekord Flandria-Koning

|
Geplaatst: 24-02-2014 16:06:47 Onderwerp: |
|
|
Nu staat die weeral te koop. Al de 3e eigenaar in 1 jaar tijd. _________________ "Details maken de perfectie, maar perfectie is geen detail" |
|
Terug naar boven |
|
 |
pol Flandria-Kenner

|
Geplaatst: 11-03-2014 12:54:45 Onderwerp: |
|
|
Afgelopen zondag met het mooie weer was het natuurlijk ideaal om er met de bromfiets op uit te trekken. Toen ik zo'n bord langs de weg passeerde dat de snelheid aangeeft van auto's stelde ik mij de volgende vraag. De kilometerteller van mijn King gaf een snelheid van 35km/H aan maar dat bord langs de weg 40km/u. Nu hebben die borden naar mijn inzien altijd de neiging om minder aan te geven dan wat op de teller (van de auto) staat... Hoe betrouwbaar / nauwkeurig is zo'n kilometertellertje op zo'n brommer eigenlijk? Misschien eens een idee om te testen met de navigatie van de auto, deze meenemen op de brommer om te kijken wat de snelheid precies is. |
|
Terug naar boven |
|
 |
Rekord Flandria-Koning

|
Geplaatst: 11-03-2014 13:41:00 Onderwerp: |
|
|
De snelheid op die borden is de juiste snelheid zonder correcties. De snelheidsmeter van een auto geeft in 90% van de gevallen te veel aan. Je zou dat kunnen corrigeren door banden te nemen met een andere verhouding van de bandhoogte/bandbreedte, hoogte van de band dus. _________________ "Details maken de perfectie, maar perfectie is geen detail" |
|
Terug naar boven |
|
 |
pol Flandria-Kenner

|
Geplaatst: 11-03-2014 20:55:41 Onderwerp: |
|
|
Conclusie zou dan zijn dat de teller van mijn king +- 5km/u te weinig weergeeft vergeleken met de realiteit, 35 op de teller, 40 op het bord. Ga dat eens testen met de navigatie. Maar ik denk dan inderdaad dat de teller te weinig aangeeft, ik vond het zelf eerder al dat ik het gevoel had sneller te rijden dan wat op de teller staat, zeker naar mate de snelheid ook hoger is. |
|
Terug naar boven |
|
 |
gaetan Flandria-Liefhebber
|
Geplaatst: 30-03-2014 19:07:15 Onderwerp: |
|
|
Iets dat ik me altijd heb afgevraagd;
Waarom dat de uitlaatgassen naar voor worden gericht en de carburator achterop staat.
Omgekeerd lijkt me veel logischer, dan kan je veel makkelijker een goede uitlaat bouwen, en ook voor de carburateur is het beter want door de snelheid creëer je een lichte overdruk.
Waarom wordt de cilinder steevast met de uitlaat naar voren gemonteerd?
En wat is het voordeel van een liggende cilinder, dat komt ook vaak voor bij nieuwere brommers?De uitlaat bocht zeker? |
|
Terug naar boven |
|
 |
rekordje62 Flandria-Professor

|
Geplaatst: 30-03-2014 19:16:12 Onderwerp: |
|
|
is dat niet om de carbu uit het opspattend water van het voorwiel te houden en de uitlaat koelwind te geven? |
|
Terug naar boven |
|
 |
5pkboy Flandria-Kenner

|
Geplaatst: 30-03-2014 19:41:13 Onderwerp: |
|
|
De cilinderkop krijgt het warmst. Dus dat moet best afgekoeld worden en daarom is liggende cilinders zeker niet slecht. _________________ Eens Flandria, altijd Flandria. |
|
Terug naar boven |
|
 |
Rekord Flandria-Koning

|
Geplaatst: 14-04-2014 10:52:25 Onderwerp: |
|
|
Iemand nog interesse in verlaten racecircuits? Het mooiste vind ik het circuit van Sitges-Terramar. Jarenlang was het afgesloten voor publiek. Sinds dat Audi-Redbull er een nieuw ronderecord heeft gevestigd in 2012 raakte het meer bekend bij het grote publiek. De site zou nu in het bezit zijn van iemand die er grootse plannen mee heeft om het terug open te stellen voor het publiek.
http://www.circuitsofthepast.nl/nl-NL/sitges
https://www.youtube.com/watch?v=H0frJrTduaU _________________ "Details maken de perfectie, maar perfectie is geen detail" |
|
Terug naar boven |
|
 |
pol Flandria-Kenner

|
Geplaatst: 19-04-2014 11:28:24 Onderwerp: |
|
|
Wilde net een paar foto's uploaden naar image shack om ze hier te kunnen plaatsen, maar blijkt dat die site betalend is geworden...
Wat in het verleden ge-upload werd blijft behouden, maar als je nog extra wilt uploaden moet je een premium account nemen, of trial account voor een maand of zo gratis en daarna alsnog betalend...
Vroeg me daarom af wat jullie zoal nog gebruiken? Ik weet dat men hier destijds imageshack aanraadde... maar ik vermoed dat er nog andere gratis alternatieven zijn  |
|
Terug naar boven |
|
 |
pol Flandria-Kenner

|
Geplaatst: 19-04-2014 11:48:19 Onderwerp: |
|
|
OK heb het al gevonden denk ik via google+ gaat het ook
had niet zin in een zoveelste account op een of andere site.
Als het goed is staat hieronder de afbeelding van een kinderkoets.
Zag deze een poos geleden thuis bij mijn ouders weer staan.
Eentje die m'n moeder 30 jaar geleden restaureerde. Dus in deze koets heb ik nog gelegen Omdat ze gerestaureerd werd vind ik nergens geen merkteken meer terug. Ik vroeg me af of het toevallig geen Flandria koets kan zijn (die sterren op de wieldoppen zouden daar typerend voor zijn?)
 |
|
Terug naar boven |
|
 |
|