Flandria Forum Flandria Forum
Liefhebbers van Flandria/Superia/Avaros en Claeys-Bromfietsen uit Belgie en Nederland
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Stilvallen en inhouden in 3de en 4de versnelling
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Flandria Forum -> Motorisch gedeelte
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Jangske
Flandria-Liefhebber


Geregistreerd op: 18 Aug 2014
Berichten: 26
Woonplaats: BILZEN

BerichtGeplaatst: 23-08-2014 20:21:32    Onderwerp: Stilvallen en inhouden in 3de en 4de versnelling Reageren met citaat

Vandaag nieuwe olie opgedaan carbu volledig uitgeblazen en zuiver gemaakt en eens een eerste serieuze testrit gemaakt. Het gaat dus over een sp 747 met vierkant blok 4 voet versnellingen. starten gaat perfect 1 keer trappen en hij slaat onmiddelijk aan in neutraal goed gas geven geen enkel probleem maar tijdens het rijden vanaf 3de versnelling bij volgas houd hij in en in 4de versnelling valt hij soms zelfs uit. Als ik dan tot stilstand gekomen ben krijg ik hem wel onmiddelijk terug gestart en kan ik verder rijden. Bij thuiskomst de bougie gecontroleerd omdat ik dacht dat de sproeier misschien te klein zou zijn en er te weinig benzine komt maar de bougie ziet zwart wat zelfs duid op te veel benzine? Is dit misschien een ontstekingsprobleem?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
5pkboy
Flandria-Kenner


Geregistreerd op: 24 Jan 2012
Berichten: 544
Woonplaats: Maldegem

BerichtGeplaatst: 23-08-2014 22:16:58    Onderwerp: Reageren met citaat

Slijtage motorblok: Versleten lagertjes, oliekeeringen, speling zuiger , segmenten versleten.
Maar misschien kan je het blokje beter op toeren krijgen,zekers in de hoogste versnelling, met een kleiner kettingtandwiel te monteren op het motorblok.
_________________
Eens Flandria, altijd Flandria.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Hans
Flandria-Sleutelaar


Geregistreerd op: 29 Jan 2012
Berichten: 196
Woonplaats: Dongen

BerichtGeplaatst: 24-08-2014 17:46:23    Onderwerp: Reageren met citaat

Dat kan zeker een ontstekingsprobleem zijn. Sluiting in de spoel of condensator als deze warm wordt. Of misschien de contactpunten eens controleren. Maar controleer ook eens of de benzinekraan voldoende benzine geeft. Als het zeefje vuil is trek je de vlotterbak leeg als je de motor langer aaneengesloten belast.
_________________
If it doesn't smoke. it's a joke.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Scrambler
Flandria-Liefhebber


Geregistreerd op: 23 Mei 2012
Berichten: 49

BerichtGeplaatst: 24-08-2014 18:28:16    Onderwerp: Reageren met citaat

Heb je voldoende ontluchting in je tank?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Jangske
Flandria-Liefhebber


Geregistreerd op: 18 Aug 2014
Berichten: 26
Woonplaats: BILZEN

BerichtGeplaatst: 24-08-2014 20:57:44    Onderwerp: Reageren met citaat

Benzine heeft hij genoeg want als ik het aan de hand krijgt begint de uitlaat enorm te roken en als ik dan stop en de bougie uitdraai is deze nat. Heb ook al met de benzinedop eraf gereden en ook nog steeds hetzelfde resultaat.
Heb juist het vliegwiel eraf gehaald en ga morgen eens nieuwe platinnen en een condensator bestellen want dat ziet er allemaal wat geoxideerd uit.
Hierbij de fotos:



Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
daytona
Flandria-Koning


Geregistreerd op: 27 Mrt 2012
Berichten: 1136

BerichtGeplaatst: 28-08-2014 14:44:04    Onderwerp: Reageren met citaat

Die paar roeste vlekken op het vliegwiel maken niks uit hoor, maar ik zie je grondplaat van de ontsteking wel in een uiterste stand staan wat voorontsteking betreft. Niet dat dat zou kunnen te maken hebben met je probleem, maar het geeft wel aan dat de laatste afstelling op die brommer niet met de grootste zorg is gebeurd. Wink
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Jangske
Flandria-Liefhebber


Geregistreerd op: 18 Aug 2014
Berichten: 26
Woonplaats: BILZEN

BerichtGeplaatst: 31-08-2014 18:36:59    Onderwerp: Reageren met citaat

Ondertussen de condensator en contactpunten vervangen en nog geen beterschap merkbaar dus moet ik verder zoeken.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Scrambler
Flandria-Liefhebber


Geregistreerd op: 23 Mei 2012
Berichten: 49

BerichtGeplaatst: 01-09-2014 10:42:47    Onderwerp: Reageren met citaat

Uitlaat gedeeltelijk verstopt waardoor hij in 3 en 4e geen kracht meer heeft?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Jangske
Flandria-Liefhebber


Geregistreerd op: 18 Aug 2014
Berichten: 26
Woonplaats: BILZEN

BerichtGeplaatst: 02-09-2014 18:53:31    Onderwerp: Reageren met citaat

Door het vele testrijden zijn er nog elementen naar boven gekomen die niet in orde zijn. Het zal toch iets te maken hebben met het te rijk staan van de carbu want ik moet om de +-40 km mijn bougie vervangen Rolling Eyes
Die is dan pikzwart en vonkt onvoldoende. Er zit nu een B8HS in is dit het juiste type voor mijn motor?
De sproeier die in mijn carbu zit is een maat 60. Nu zou ik dus kleiner willen gaan maar hoeveel is ideaal en kun je die sproeiers zo maar bij een brommer winkel vinden of is dit een speciaal type voor de bing carburators?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
imola
Flandria-Liefhebber


Geregistreerd op: 24 Jan 2012
Berichten: 3

BerichtGeplaatst: 02-09-2014 20:42:57    Onderwerp: Reageren met citaat

Een B7HS is genoeg voor dit type motor. Die sproeier is zelfs al aan de kleine kant voor een Bing 15mm. Standaard zit er zelfs een 70 op. Het probleem zit duidelijk elders en ik denk, zoals Scrambler al aangaf ook aan je uitlaat. Als hij ferm rookt, kan het verder ook nog de oliekeerring zijn op de krukas aan de kant van de versnellingsbak die lekt. Ik zou toch eens beginnen met de uitlaat grondig te reinigen en vergeet daarbij ook de uitlaatpoort van de cilinder zelf niet te ontkolen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Jangske
Flandria-Liefhebber


Geregistreerd op: 18 Aug 2014
Berichten: 26
Woonplaats: BILZEN

BerichtGeplaatst: 02-09-2014 21:20:09    Onderwerp: Reageren met citaat

Aha bedankt voor de info, uitlaat heb ik al ontkoold enkel de uitlaatpoort heb ik nog niet gedaan dus dat kan ik nog proberen. Als dit niet helpt zal ik idd het inwendig moeten gaan zoeken en het blok opengooien
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
5pkboy
Flandria-Kenner


Geregistreerd op: 24 Jan 2012
Berichten: 544
Woonplaats: Maldegem

BerichtGeplaatst: 03-09-2014 06:22:00    Onderwerp: Reageren met citaat

Inderdaad, blokje opengooien.
_________________
Eens Flandria, altijd Flandria.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Scrambler
Flandria-Liefhebber


Geregistreerd op: 23 Mei 2012
Berichten: 49

BerichtGeplaatst: 03-09-2014 13:07:56    Onderwerp: Reageren met citaat

Wat ook nog kan is... heb jij een snelle of trage cilinder op je brommer staan? Dan heeft die Bing ten eerste weinig zin, en veel meer dan 45 gaat die nooit halen... Andere tandwielen leggen heeft geen zin, want de kracht is er niet.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
5pkboy
Flandria-Kenner


Geregistreerd op: 24 Jan 2012
Berichten: 544
Woonplaats: Maldegem

BerichtGeplaatst: 03-09-2014 20:12:59    Onderwerp: Reageren met citaat

Een kleinere tandwiel vooraan , is volgens mij het proberen waard.
_________________
Eens Flandria, altijd Flandria.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
daytona
Flandria-Koning


Geregistreerd op: 27 Mrt 2012
Berichten: 1136

BerichtGeplaatst: 03-09-2014 21:49:25    Onderwerp: Reageren met citaat

Goed geredeneerd, Scrambler, zo ver had ik ook nog niet gedacht. Jangske, welke uitlaatmoer zit er op de cilinder? Een grote zeskant of een ronde moer met kleine kameringen om de moer aan te trekken op de cilinder?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Flandria Forum -> Motorisch gedeelte Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Pagina 1 van 3

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 

Powered by phpBB
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum