Flandria Forum Flandria Forum
Liefhebbers van Flandria/Superia/Avaros en Claeys-Bromfietsen uit Belgie en Nederland
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Stilvallen en inhouden in 3de en 4de versnelling
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Flandria Forum -> Motorisch gedeelte
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Jangske
Flandria-Liefhebber


Geregistreerd op: 18 Aug 2014
Berichten: 26
Woonplaats: BILZEN

BerichtGeplaatst: 03-09-2014 22:01:00    Onderwerp: Reageren met citaat

Er zit een ronde uitlaatmoer op met de kleine inkepingen. Op de piston staat het nr 50. Ik heb ondertussen de gasnaald ook helemaal omlaag bijgeregeld want stond op de 1 na hoogste stand en heb nu ook de luchtfilter verwijderd om eens te kijken of ik hiermee een armer mengsel kan krijgen en dus een koffie met melk bougie.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Jangske
Flandria-Liefhebber


Geregistreerd op: 18 Aug 2014
Berichten: 26
Woonplaats: BILZEN

BerichtGeplaatst: 04-09-2014 11:06:49    Onderwerp: Reageren met citaat

Vandaag nog eens gaan rijden en nu is de bougie mooi koffie met melk.
Als hij koud is en ik thuis vertrek kan ik vlot rijden maar eens hij warm is begint de miserie en hij is vandaag ook uitgevallen in 2de versnelling :roll
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
daytona
Flandria-Koning


Geregistreerd op: 27 Mrt 2012
Berichten: 1136

BerichtGeplaatst: 04-09-2014 16:26:11    Onderwerp: Reageren met citaat

Ga eerst eens verder met de eerder gegeven tips. Haal er eens de cilinderkop af en neem een foto van de binnenkant van de cilinder terwijl je de zuiger beneden zet. Het is niet uitgesloten dat je toch met een trage cilinder te doen hebt. Trage cilinders met fijne schroefdraad (ronde moer dus) komen niet veel voor maar ze bestaan wel. Op die manier zal je ook kunnen zien of de uitlaatpoort niet dichtgekoekt zit. Je hebt geen andere koppakking nodig want die is niet aanwezig, dus je kan zeker niks verkeerd doen met eens de cilinderkop af te nemen en te checken.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Jangske
Flandria-Liefhebber


Geregistreerd op: 18 Aug 2014
Berichten: 26
Woonplaats: BILZEN

BerichtGeplaatst: 04-09-2014 23:25:25    Onderwerp: Reageren met citaat



Hierbij de foto van de cilinder Wink
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
daytona
Flandria-Koning


Geregistreerd op: 27 Mrt 2012
Berichten: 1136

BerichtGeplaatst: 05-09-2014 18:47:35    Onderwerp: Reageren met citaat

Hmm, is in elk geval geen trage. Neem om te beginnen maar het hele uitlaatsysteem eens onder handen dan.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Hans
Flandria-Sleutelaar


Geregistreerd op: 29 Jan 2012
Berichten: 196
Woonplaats: Dongen

BerichtGeplaatst: 06-09-2014 12:25:03    Onderwerp: Reageren met citaat

Jangske schrijft "Als hij koud is en ik thuis vertrek kan ik vlot rijden" Daarom twijfel of het wel aan een verstopte uitlaat ligt maar schoonmaken kan nooit geen kwaad.

Mijn gedachten gaan toch echt naar de ontsteking. Begin maar eens met een warmere bougie. De B8HS is te koud. Deze is voor behoorlijk opgevoerde brommers. Als een bougie niet op bedrijfstemperatuur kan komen kan hij zijn werk niet juist doen. Hij zal makkelijk vet slaan en dus inhouden. Minstens één (B7HS) maar misschien wel twee stappen (B6HS) warmer. Sommige motors zijn hier erg gevoelig voor.
Ik weet niet of je gebruikt maakt van een ontstoringsdop? Nooit gebruiken, gewoon een eenvoudig rubber bougie dopje zonder toestanden gebruiken.
Ook de spoel geeft vaak problemen. Er zijn tegenwoordig nieuwe spoelen te koop die redelijk van kwaliteit zijn.

Maar ik zou beginnen met de bougie en de dop. Exclamation
_________________
If it doesn't smoke. it's a joke.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Jangske
Flandria-Liefhebber


Geregistreerd op: 18 Aug 2014
Berichten: 26
Woonplaats: BILZEN

BerichtGeplaatst: 06-09-2014 12:32:52    Onderwerp: Reageren met citaat

Bedankt voor de tip! De uitlaat is idd zuiver en als hij koud is rijd hij vlot 70km/u maar eens warm en ik hou het gas open in 4de versnelling vliegt hij ineens uit lijkt wel of hij volledig uit versnelling en alles is want je hoort niks meer is juist alsof je in neutraal aant uitbollen bent.Als ik dan tot stilstand gekomen ben kan ik ook gewoon terug starten. Als ik in 4de versnelling rijd en ik speel met het gas dus gas dan gas los weer gas enz. dan kan ik gewoon blijven rijden en valt hij niet uit.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
chrisflandria
Flandria-Kenner


Geregistreerd op: 25 Jan 2012
Berichten: 496
Woonplaats: Lovendegem

BerichtGeplaatst: 06-09-2014 14:03:19    Onderwerp: Reageren met citaat

Jangske zegt dat wanneer het euvel zich voordoet, hij zeer veel begint te roken.
Dan zou ik toch ook denken aan een defecte krukaskeerring kant koppeling, zoals Daytona zegt.
Wegens de aanzuiging van valse lucht/olie wordt je carburatie ontregeld en je compressie verminderd.
Vandaar misschien dat je in 3e en 4e te weinig vermogen hebt?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
daytona
Flandria-Koning


Geregistreerd op: 27 Mrt 2012
Berichten: 1136

BerichtGeplaatst: 07-09-2014 16:44:31    Onderwerp: Reageren met citaat

Klopt ook, Chris maar evengoed kan een uitlaat die vol met olie zit ook ferm rook afgeven. Dat werkt precies als een waterpijp Laughing
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Jangske
Flandria-Liefhebber


Geregistreerd op: 18 Aug 2014
Berichten: 26
Woonplaats: BILZEN

BerichtGeplaatst: 08-09-2014 06:08:42    Onderwerp: Reageren met citaat

Gisteren naar het bromfietstreffen in Wellen geweest dit is de buit: dus kan het blok opengedaan worden en de olie keerringen van de krukas vervangen worden.

Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Jangske
Flandria-Liefhebber


Geregistreerd op: 18 Aug 2014
Berichten: 26
Woonplaats: BILZEN

BerichtGeplaatst: 09-09-2014 14:16:27    Onderwerp: Reageren met citaat

Ondertussen is het blokje er onderuit en heb ik de cilinder, de ontsteking en het koppeling deksel verwijderd. Voor ik verder ga zou ik liefst een tekening ofzo hebben van de binnenkant van het blokje zodat ik zeker niks mis doe of kwijt speel met het opendoen Rolling Eyes
Op het internet is bijzonder weinig techinische info te vinden over de vierkante versnellingsblokjes heeft iemand hier een tekening of meer info over?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Hans
Flandria-Sleutelaar


Geregistreerd op: 29 Jan 2012
Berichten: 196
Woonplaats: Dongen

BerichtGeplaatst: 09-09-2014 15:59:05    Onderwerp: Reageren met citaat

Hoi Janske, Ik heb je een werkplaatshandboek in pdf formaat toegestuurd via "we transfer". Veel succes ermee.
_________________
If it doesn't smoke. it's a joke.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Jangske
Flandria-Liefhebber


Geregistreerd op: 18 Aug 2014
Berichten: 26
Woonplaats: BILZEN

BerichtGeplaatst: 09-09-2014 20:18:51    Onderwerp: Reageren met citaat

Shocked Heel erg bedankt hiervoor Hans! Nu kan ik aan de slag! Wink
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Johan
Flandria-Kenner


Geregistreerd op: 16 Okt 2012
Berichten: 418

BerichtGeplaatst: 09-09-2014 21:46:50    Onderwerp: Reageren met citaat

De Hans he Smile)

Heb er ook al een en ander van verkregen.
Toffe gast zou ik zeggen Wink

Grt
Johan
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Hans
Flandria-Sleutelaar


Geregistreerd op: 29 Jan 2012
Berichten: 196
Woonplaats: Dongen

BerichtGeplaatst: 10-09-2014 21:21:16    Onderwerp: Reageren met citaat

Geen dank hoor. Kennis is er om te delen niet om te bezitten. Ik weet nog dat ik zelf erg om zo'n werkplaathandboekje verlegen zat en op internet is inderdaad niet veel te vinden. Vreemd eigenlijk want met boekjes van Kreidler, Zundapp en andere merken wordt je bijna dood gegooid. Wink
_________________
If it doesn't smoke. it's a joke.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Flandria Forum -> Motorisch gedeelte Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Pagina 2 van 3

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 

Powered by phpBB
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum