Flandria Forum Flandria Forum
Liefhebbers van Flandria/Superia/Avaros en Claeys-Bromfietsen uit Belgie en Nederland
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

SNELHEID BROMFIETSEN VAN VOOR 1974
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Flandria Forum -> Documenten/folders
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
sireneke
Flandria-Kenner


Geregistreerd op: 25 Jan 2012
Berichten: 536

BerichtGeplaatst: 23-10-2012 12:24:19    Onderwerp: SNELHEID BROMFIETSEN VAN VOOR 1974 Reageren met citaat

Re: snelheid bromfietsen van voor '74



Dit wordt geregeld door de wet van 21 juni 1985 betreffende de technische eisen waaraan elk voertuig voor vervoer te land, de onderdelen ervan, evenals het veiligheidstoebehoren moeten voldoen.

Een uitvoeringsbesluit van deze wet is het koninklijk besluit van 10 oktober 1974 houdende algemeen reglement op de technische eisen waaraan de bromfietsen, de motorfietsen en hun aanhangwagens moeten voldoen.

In artikel 2 (toepassingsgebied) van voornoemd koninklijk besluit vinden we het volgende terug :

•§1. De bepalingen van dit besluit zijn toepasselijk op de bromfietsen en de motorfietsen.

§2.

•1. Sommige bijzondere categorieën van voertuigen zijn evenwel slechts aan bepaalde voorschriften van dit algemeen reglement onderworpen:

Het zijn:

•de voertuigen die meer dan 25 jaar geleden in dienst werden gesteld en die slechts uitzonderlijk op de openbare weg gebruikt worden, hetzij ter gelegenheid van behoorlijk toegelaten manifestaties, hetzij voor proefritten met het oog op deze manifestaties tussen zonsopgang en zonsondergang, binnen een straal van 25 km, hetzij om zich naar deze manifestaties te begeven.


Deze zijn enkel onderworpen aan de bepalingen van de artikelen 10, 11, §3 en 13 van dit besluit.

2. Andere bijzondere categorieën van voertuigen zijn niet aan de voorschriften van dit besluit onderworpen.

Het zijn:

•de voertuigen ingeschreven onder een aan het Ministerie van Landsverdediging voorbehouden bijzonder plaatnummer alsook de voertuigen die overeenkomstig de vigerende reglementering voorzien zijn van een inschrijvingsbewijs en een proefrittenplaat




De artikelen 10, 11, §3 en 13 handelen over :

• Artikel 10 : Geluid voortgebracht door in dienst zijnde voertuigen
•Artikel 11 : Reminrichtingen
•Artikel 13 : Definities en voorwaarde verlichting en reflectoren


Indien de bromfiets alleen gebruikt wordt ter gelegenheid van behoorlijk toegelaten manifestaties, hetzij voor proefritten met het oog op deze manifestaties tussen zonsopgang en zonsondergang, binnen een straal van 25 km, hetzij om zich naar deze manifestaties te begeven, dan moet dus alleen voldaan worden aan de drie voornoemde puntjes.

In artikel 3 van het voornoemde Koninklijke besluit vinden we het volgende terug :

•Artikel 3 : Goedkeuring van de typen van voertuigen.

§1. Elk voertuig dat in België gebouwd of gemonteerd is of dat in België ingevoerd is onder dekking van een aangifte ten verbruik moet het voorwerp van een goedkeuring per type uitmaken.

Die goedkeuring, verleend door de Minister van Verkeerswezen of zijn gemachtigde, is bestemd om vast te stellen of het voertuig voldoet aan de voorschriften van dit besluit.

Deze bepaling is niet toepasselijk op de voertuigen waarvoor voor de datum van inwerkingtreding van dit besluit (t.t.z. op 15-11-1974) geen proces-verbaal van goedkeuring was vereist en die voor die datum in het verkeer werden gebracht.*


Vermits de bromfiets van 1964 dateert is de goekeuringsprocedure, met het proces-verbaal van goedkeuring en het gelijkvormigheidsattest als gevolg NIET van toepassing. Alle andere artikelen van de technische eisen zijn echter wel van toepassing (behoudens +25 jaar, beperkt gebuik, cfr. hierboven).* Onder de andere artikelen valt ook de snelheidsbeperking.

•Artikel 1 : Begripsomschrijving

Voor de toepassing van het bepaalde in dit algemeen reglement wordt verstaan onder:

1. « bromfiets »

•1° ofwel een « bromfiets klasse A », dit wil zeggen elk twee- of driewielig voertuig uitgerust met een motor met een cilinderinhoud van ten hoogste 50 cm3 of met een elektrische motor en dat naar bouw en motorvermogen, op een horizontale weg, niet sneller kan rijden dan 25 km per uur;

2° ofwel een « bromfiets klasse B », dit wil zeggen elk voertuig uitgerust met een motor met een cilinderinhoud van ten hoogste 50 cm³ of met een elektrische motor en dat naar bouw en motorvermogen en op een horizontale weg niet sneller dan 40 km/u kan rijden, met uitsluiting van de bromfietsen klasse A alsook voertuigen bestuurd door minder-validen, uitgerust met een motor die niet toelaat zich sneller dan stapvoets voort te bewegen.

Deze klasse is onderverdeeld in twee categorieën:

•a) de tweewielige bromfietsen,
b) de bromfietsen met meer dan twee wielen.


De tarra van de bromfietsen met meer dan twee wielen is beperkt tot 400 kg;
voor de elektrische voertuigen geldt dit gewicht zonder de batterijen;


2. « motorfiets », elk tweewielig motorvoertuig met of zonder zijspanwagen, of elk driewielig motorvoertuig met een eigen gewicht van niet meer dan 400 kg, en dat niet beantwoordt aan de term bromfiets.

Bevestiging van een aanhangwagentje aan de voertuigen vermeld onder 1. en 2. hierboven brengt geen wijziging in de classificatie van de voertuigen.

De driewielige bromfiets met twee wielen achteraan, waarvan het spoor kleiner is dan 0,35 m wordt beschouwd als tweewielige bromfiets.


Aan de hand van voornoemde artikelen toon ik dus aan dat :

- Het voertuig niet over een gelijkvormigheidsattest moet beschikken

- De bromfiets max. 40 km per uur mag rijden op een horizontale weg

Als het voertuig 80 km per uur haalt op de rollentestbank is betrokkene pefect vervolgbaar, doch niet wegens het niet conform zijn met het aangenomen type (omdat er geen is).*

Gezien de bromfiets 80 km per uur haalt op de rollentestbank, betreft het een motorfiets.*

- het voertuig moet verzekerd zijn als motorfiets
- het voertuig moet ingeschreven zijn als mototfiets
- de bestuurder moet een rijbewijs categorie A hebben

Voor deze drie voornoemde inbreuken is betrokkene wel vervolgbaar.

(noot : volgens de wegcode is het 45 km per uur, maar dat is hier eigenlijk niet van toepassing)
_________________
Een geschenk werd wereldmerk
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Rekord
Flandria-Koning


Geregistreerd op: 24 Jan 2012
Berichten: 1462

BerichtGeplaatst: 23-10-2012 12:54:49    Onderwerp: Reageren met citaat

Vraag dieje flik dan ook is hoe ik een brommer van voor 1974 en die harder rijdt dan 40 (nu 45 trouwens) kan inschrijven als moto? Dan zal het heel stil zijn denk ik.
_________________
"Details maken de perfectie, maar perfectie is geen detail"
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
sireneke
Flandria-Kenner


Geregistreerd op: 25 Jan 2012
Berichten: 536

BerichtGeplaatst: 23-10-2012 18:59:46    Onderwerp: Reageren met citaat

VB: snelheid van mijn oldtimer.
Dit is een Suzuki ac50, maar deze gaat standaard al 65km per uur.
Nu deze is van 1970, volgens de wet heb je dan geen gelijkvormigheidsattest nodig.

Maar deze brommer is nooit aan opgevoerd geweest, in oude handleidingen zou de brommer standaard zelfs 50mijl kunnen doen ongeveer een 80km per uur.
Is er geen wet dat ik deze niet moet begrenzen, want motors kunnen hier niet goed tegen ivm vastlopen van de zuiger in de cilinder.

Wat nog een vraag is, deze brommer is luchtgekoeld, als de politieagent dan op de rollerbank volgas gaat geven dan wordt deze natuurlijk veel te warm, omdat er geen koelinstallatie is, wat ook weer tot vast of warm loper kan veroorzaken.
Mag ik deze dan weigeren om mijn oldtimer niet stuk te maken?
_________________
Een geschenk werd wereldmerk
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
sireneke
Flandria-Kenner


Geregistreerd op: 25 Jan 2012
Berichten: 536

BerichtGeplaatst: 23-10-2012 19:01:42    Onderwerp: Reageren met citaat

Antw op de vraag:
Het is correct dat er voor uw oldtimer bromfiets geen gelijkvormigheidsattest vereist is.
MAAR, het voertuig moet wèl voldoen aan de bepalingen van artikel 2 van de Wegcode (K.B. 1 december 1975) voor wat de wettelijke definities betreft.




2.17. "Bromfiets" :

1° ofwel een "bromfiets klasse A", dit wil zeggen elk twee- of driewielig voertuig uitgerust met een motor met inwendige verbranding waarvan de cylinderinhoud ten hoogste 50 cm³ bedraagt, of met een elektrische motor en dat naar bouw en motorvermogen, op een horizontale weg, niet sneller kan rijden dan 25 km per uur;

2° ofwel een "bromfiets klasse B", dit wil zeggen :

•elk twee-of driewielig voertuig uitgerust met een motor met inwendige verbranding en waarvan de cilinderinhoud ten hoogste 50 cm³ bedraagt, of met een elektrische motor en dat naar bouw en motorvermogen en op een horizontale weg niet sneller kan rijden dan 45 km per uur, met uitsluiting van de bromfietsen klasse A;


•elk vierwielig voertuig uitgerust met een motor waarvan de cilinderinhoud ten hoogste 50 cm³ bedraagt voor de motoren met elektrische ontsteking of, voor andere typen van motoren, met een netto-maximumvermogen van ten hoogste 4 kW en dat naar bouw en motorvermogen, op een horizontale weg, niet sneller kan rijden dan 45 km per uur;
Van zodra uw bromfiets sneller kan rijden dan 45 km/u voldoet deze niet meer aan de bepaling van een bromfiets. Het wordt dan voor de wet een motorfiets met alle gevolgen vandien zoals verzekering, inschrijving, rijbewijs, leeftijd bestuurder, enz...
Bij een verkeersongeval kunnen de financiële gevolgen rampzalige proporties aannemen.
_________________
Een geschenk werd wereldmerk
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Rekord
Flandria-Koning


Geregistreerd op: 24 Jan 2012
Berichten: 1462

BerichtGeplaatst: 23-10-2012 19:27:27    Onderwerp: Reageren met citaat

Maar een antwoord op de vraag hoe je dan die brommer, die sneller gaat dan 45, kan inschrijven als motorfiets is niet terug te vinden. Ik wil gerust extra verzekering en BIV betalen om met een motorfiets rond te rijden, maar het is niet meer mogelijk om een brommer als motorfiets in te schrijven. Dan vind ik dat ze daar ook een oplossing moeten voor bieden.
_________________
"Details maken de perfectie, maar perfectie is geen detail"
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
sireneke
Flandria-Kenner


Geregistreerd op: 25 Jan 2012
Berichten: 536

BerichtGeplaatst: 23-10-2012 20:19:57    Onderwerp: Reageren met citaat

1 antwoord.
Met zijn allen schrijven naar dit E-mail adres.
hilde.crevits@vlaanderen.be
En dat we zo onze oldtimer twee of driewieler kunnen inschrijven op een motonummerplaat.
_________________
Een geschenk werd wereldmerk
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
sireneke
Flandria-Kenner


Geregistreerd op: 25 Jan 2012
Berichten: 536

BerichtGeplaatst: 23-10-2012 20:22:47    Onderwerp: Reageren met citaat

VB:2
vandaag werd ik door de motorpolitie naar een rollerbank gebracht en men noteerde een snelheid van 80km/u.
ik ben 18 jaar oud (en als nederlander inwonend in Belgie) en vraag mij nu dus af welke gevolgen dit zal hebben, hoe hoog zal de boete zijn? kan ik (ik neem aan een soort strafblad te krijgen) nog een overheidsbaan(leger, politie, ambtenaar etc.) ambieren?
Is de kans groot dat ik later ook niet met een auto mag rijden?(ik heb mijn theoriebewijs al hiervoor)
_________________
Een geschenk werd wereldmerk
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
sireneke
Flandria-Kenner


Geregistreerd op: 25 Jan 2012
Berichten: 536

BerichtGeplaatst: 23-10-2012 20:28:40    Onderwerp: Reageren met citaat

Antwoord op VB:2
Jouw nationaliteit doet niets ter zake.

De bromfiets haalde aldus een gecorrigeerde snelheid van 72 km/uur (er wordt een marge van 8 km/uur in rekening gebracht voor snelheden boven de 40 km/uur).
Een bromfiets klasse A kan hoogstens een snelheid van 25 km/uur behalen op een horizontale weg.
Een bromfiets klasse B kan hoogstens een snelheid van 45 km/uur behalen op een horizontale weg.
Bijgevolg wordt jouw voertuig niet langer als bromfiets beschouwd. Ingevolge de snelheid dat het voertuig kan halen is dit een motorfiets geworden.

De geldende rechtspraak stelt onder meer dat dergelijk opgedreven bromfiets hoe dan ook niet meer geldig verzekerd is. Het motorrijtuig was allicht verzekerd, maar dan wel als bromfiets. Volgens de rechtspraak is dit voertuig echter geen bromfiets meer, maar wel een motorfiets.

Een tweede (zware) overtreding die hieruit voortvloeit is het feit dat je (allicht) geen houder was van het vereiste rijbewijs om een motorfiets te besturen.

Wat nu? Het openbaar ministerie heeft een vervolgingsbeleid en in overeenstemming hiermee kan men je de gunst van een voorstel minnelijke schikking verlenen. Dit zou bv. een geldboete van ongeveer 200 à 300 euro kunnen zijn.
Het openbaar ministerie kan ook dagvaarden voor de politierechtbank. In voorkomend geval behoort een verval van het recht tot sturen tot de mogelijkheden, dit in overeenstemming tot de bepalingen van artikel 24 van de Wet 21/011/1989.
Bij een dagvaarding zal een veroordeling volgen en dit wordt vermeld op het strafblad.
De strafbepaling omtrent de inbreuk met betrekking tot het rijbewijs vind je terug in artikel 30,§1,1° van de Wet 16/03/1968. Ook hier behoort een verval van het recht tot sturen tot de mogelijkheden, zoals omschreven in artikel 38,§1,5° van diezelfde wet.

Een voorstel minnelijke schikking kan nog even op zich laten wachten.
Een dagvaarding voor de politierechtbank kan nog vele maanden op zich laten wachten. In voorkomend geval zal een gerechtsdeurwaarder langskomen met een exploot, waarmee de officiële kennisgeving gebeurt waar en wanneer de zaak behandeld wordt.
Indien er dagvaarding volgt, dan raad ik je aan om gebruik te maken van de rechtsbijstand, indien je die geniet uiteraard.
En voorts, een geldboete (opgelegd door de rechtbank) kan al dan niet voor een deel voorwaardelijk worden opgelegd.
Bij een geldboete (opgelegd door de rechtbank) vanaf 143 euro - al dan niet voorwaardelijk opgelegd - blijft een verplichte bijdrage van 137.50 euro verschuldigd aan het fonds van slachtoffers van opzettelijke gewelddaden. Zittingskosten van ongeveer 30 euro zijn er ook.
_________________
Een geschenk werd wereldmerk
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
sireneke
Flandria-Kenner


Geregistreerd op: 25 Jan 2012
Berichten: 536

BerichtGeplaatst: 23-10-2012 20:35:16    Onderwerp: Reageren met citaat

Die 80 per uur was met correctie, maar heeft dit nu verder ook gevolgen als ik bij het leger(in Nederland of Belgie) zou willen gaan?
En behoort een taakstraf ook tot de mogelijkheden?
Wanneer ik hem bij een erkende dealer laat afstellen tot 45per uur, mag dit ook in maastricht?
_________________
Een geschenk werd wereldmerk
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
sireneke
Flandria-Kenner


Geregistreerd op: 25 Jan 2012
Berichten: 536

BerichtGeplaatst: 23-10-2012 20:37:36    Onderwerp: Reageren met citaat

Het is inderdaad mogelijk, en bovendien steeds couranter, dat ook door de politierechtbanken enerzijds werkstraffen en anderzijds alternatieve gerechtelijke maatregelen als probatiemaategel opgelegd worden;

1. De autonome werkstraf.

Deze uitspraak brengt met zich mee dat er enkel een "werkstraf" als hoofdstraf uitgesproken wordt. Gedurende een minimale duur van 20 uur en een maximale duur van 200 uur zal de veroordeelde bepaalde gemeenschapsdiensten moeten verrichten.

De concrete uitvoering van de maatregel wordt georganiseerd door de diverse justitiehuizen, waar na overleg met de betrokkene, de concrete modaliteiten worden vastgelegd. Meestal betreft het hier gemeenschapsdiensten die verricht worden in diverse openbare instellingen (bvb. bibliotheken, gemeentelijke groendiensten) en bij allerhande VZW's (kringloopwinkels, jeugdhuizen, revalidatiecentra).


2. De vormingscursus als probatiemaatregel.


Deze wijze van santionering impliceert dat de geldboete geheel of (meestal) gedeeltelijk 'voorwaardelijk' wordt uitgesproken, mits het volgen van een zogenaamde Driver improvement, cursus die (regionaal) georganiseerd wordt door het Belgisch Instituut voor Verkeersveiligheid.


Concreet is het aangewezen U voorafgaandelijk te informeren (bvb; telefonisch bij de parketdiensten) of de werkstraf of de vorming in de politierechtbank waar men dient te verschijnen concreet toegepast wordt, en voor welke aard van inbreuken. Er zijn immers ter zake nogal wat regionale verschillen.

Werkstraf wordt bvb. vaak toegepast voor veroordeelden wegens alcoholintoxicatie en die niet over voldoende financiële middelen beschikken om hun boete te betalen, of voor jonge veroordeeelden in problematieken van opgefokte bromfietsen edm.


1.Een veroordeling - waarbij een werkstraf wordt uitgesproken - blijft hoe dan ook in je strafregister staan.
Alleen zal deze werkstraf niet vermeld staan op het uittreksel bestemd voor o.a. administratieve overheden.





Op het stuk van het strafregister wordt de werkstraf opgenomen in een uittreksel van het strafregister dat aan de gerechtelijke en politiële instanties wordt meegedeeld. De werkstraf wordt evenwel niet opgenomen in een uittreksel bestemd voor administraties, noch in een getuigschrift van goed gedrag en zeden. Wat de modaliteiten betreft om het voertuig terug conform te maken ... hiervoor raad ik je aan om inlichtingen in te winnen bij de politiedienst in kwestie. De procedure verschilt soms naargelang het gerechtelijk arrondissement.
_________________
Een geschenk werd wereldmerk
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
sireneke
Flandria-Kenner


Geregistreerd op: 25 Jan 2012
Berichten: 536

BerichtGeplaatst: 23-10-2012 20:52:34    Onderwerp: Reageren met citaat

VB:3

Brommer klasse B



Deze morgen naar mijn werk rijdende werd ik en alle brommerbestuurders tegengehouden door de politie. Nakijken van papieren en ik kreeg onder mijn voeten omdat ik op het fietspad reed. Inderdaad daar staat een verbodsteken. Toen ik hem wilde uitleggen waarom ik dat deed dit menheer de agent heel arrogant en toen ik zei en wat als ze me platrijden was zijn antwoord: kan me niet schelen, je moet de regels volgen.

Waarom rijd ik op het fietspad? Het is een heel drukke en gevaarlijke weg. Vroeger heb ik nog op de baan gereden. Plezant als je ziet dat er een vrachtwagen, lijnbus heel dicht achter u rijdt. Of als ze je voorbijsteken dat ze je bijna de gracht in drummen. En laat ons nog maar zwijgen van de drukte tijdens de beginnende of gedane werkuren en als het donker is. Je bent als een egel op de weg.

Deze avond ben ik naar huis gekomen en waar reed ik? Op het fietspad. Ik zorg voor mijn eigen veiligheid. Blijkbaar niet belangrijk voor die agent.

Wat doe ik? Of wat zouden jullie doen als je zo'n drukke verkeersweg moet nemen. Fietspad of de baan op. En kan ik iets doen tegen die onveilige toestand. Bedoel: zou ik iemand kunnen aanspreken over het veranderen van die verkeersborden.

Ik wil nog heel lang leven en niet overreden worden door een camion, bus of auto.


Het feit dat je op die plaats niet op het fietspad mag rijden zal ongetwijfeld een reden hebben.

De algemene reden is te vinden in het feit dat het snelheidsverschil tussen de fietsers en de bestuurders van bromfietsen klasse B te groot is. Het algemeen verbod om op het fietspad te rijden is een regel die van toepassing is op plaatsen waar de max. toegelaten snelheid beperkt is tot 50 km/u... het verschil met de snelheid van een bromfiets klasse B (45 km/u) is te verwaarlozen, daarom werd de regel ingevoerd waarbij het verboden werd om gerbuik te maken van het fietspad.

Maar ik moet me wel in het verkeer begeven en me laten platrijden. Gezellig in den donker straks met camions, auto's, lijnbussen die u bijna de wielen van onder je gat rijden. Heel druk verkeer. Dus ik mag verongelukken voor een stomme onozele wet.
Als ik op het fietspad rij neem ik niet de snelheid die de brommer kan, ben heel voorzichtig.
En gezellig voor de chauffeurs, zulke brommers zijn een belemmering voor hen en voor ons is het levensgevaarlijk. Maar blijkbaar is een leven van mensen die met een brommer klasse B rijden van geen tel.
Zou willen dat de agenten en de onozelaars die deze wet uitgevonden hebben eens een tijdje met de brommer rijden in dit drukke verkeer. Benieuwd hoe lang het zo duren eer zij het fietspad nemen. Niet lang, daar ben ik zeker van.
Makkelijk wetten samenstellen van achter een bureau. Praktijk is het belangrijkste. Maar meestal gebeurd dit niet.
_________________
Een geschenk werd wereldmerk
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
LRS
Flandria-Liefhebber


Geregistreerd op: 10 Aug 2013
Berichten: 16
Woonplaats: LEUVEN

BerichtGeplaatst: 13-08-2013 22:52:57    Onderwerp: Reageren met citaat



Hier heb ik een ONOFFICIEEL document gemaakt om het wat duidelijk te maken als je wordt tegen gehouden

ik weet het, er bestaat nog veel twijfel over en niemand weet iets zeker, maar daarmee... in de tussentijd kan je dit natuurlijk proberen gebruiken.

Stuur een PM met je e-mailadres in als je hier de PDF van wil!


Laatst aangepast door LRS op 14-08-2013 16:41:07; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
Rekord
Flandria-Koning


Geregistreerd op: 24 Jan 2012
Berichten: 1462

BerichtGeplaatst: 14-08-2013 07:44:52    Onderwerp: Reageren met citaat

Goed document !

Mij mag je een PM sturen Wink
_________________
"Details maken de perfectie, maar perfectie is geen detail"
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
rekordje62
Flandria-Professor


Geregistreerd op: 24 Jan 2012
Berichten: 767
Woonplaats: w-vl

BerichtGeplaatst: 14-08-2013 10:16:36    Onderwerp: Reageren met citaat

k heb dat document ook al eens met een hondalogo gezien
idd heel duidelijk uitgelegd...
en nu maar hopen dat de flik die je tegenhoudt ook kan lezen Mr. Green
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Crunk
Flandria-Kenner


Geregistreerd op: 24 Jan 2012
Berichten: 417
Woonplaats: Lendelede

BerichtGeplaatst: 14-08-2013 14:09:21    Onderwerp: Reageren met citaat

Stuur mij het ook maar eens door als je wil! Smile
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Flandria Forum -> Documenten/folders Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 

Powered by phpBB
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum