Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
JSHuiting Flandria-Sleutelaar
Geregistreerd op: 01 Okt 2012 Berichten: 135
|
Geplaatst: 08-01-2015 00:38:49 Onderwerp: |
|
|
Met de originele contactpunten kreeg ik hem ook al niet exact op 2,75.
2,50 was het hoogste wat ik kon halen met de grondplaat.
En Effe is net geen A merk maar ook net geen B merk, zit er tussenin.
Ga er vanuit dat dit toch goed moet werken zo uit het doosje.
Is qua vorm en werking toch nagenoeg hetzelfde als Bosch.
Maar dan zal ik eerst de electrode afstand controleren en kijken of ik nog een goede vonk krijg wanneer de brommer warm is.
Maar is zo'n condensator anders ook nog door te meten? _________________ Flandria Mini Futura - 1967 |
|
Terug naar boven |
|
|
chrisflandria Flandria-Kenner
Geregistreerd op: 25 Jan 2012 Berichten: 502 Woonplaats: Lovendegem
|
Geplaatst: 08-01-2015 13:00:28 Onderwerp: |
|
|
Condensator kan je doormeten als je een multimeter hebt waarmee je capaciteit kan meten.
Een goede condensator heeft een waarde van ong. 0,18 à 0,25 microfarad (µf)
Dit is enkel een indicatie, net hetzelfde als met de bobijn en de bougie.
Je zou eigenlijk de waardes moeten kunnen meten onder belasting en gebruiksomstandigheden.
Daarom wordt altijd gezegd, bij twijfel, onderdelen vervangen. |
|
Terug naar boven |
|
|
daytona Flandria-Koning
Geregistreerd op: 27 Mrt 2012 Berichten: 1137
|
Geplaatst: 08-01-2015 18:13:34 Onderwerp: |
|
|
Een slechte condensator zal zelden of nooit problemen geven op lage toerentallen dus als je geen ontsteking hebt bij het aantrappen, moet je dit zeker niet gaan zoeken bij de condensator. Pas wanneer de motor draait en je op het gas gaat, zal je bij een kapotte condensator sputtering beginnen merken omdat de condensator dan niet meer kan 'volgen'. Een condensator gaat overigens doorgaans minder snel kapot dan de contactpunten of de hoogspanningspoel. |
|
Terug naar boven |
|
|
chrisflandria Flandria-Kenner
Geregistreerd op: 25 Jan 2012 Berichten: 502 Woonplaats: Lovendegem
|
Geplaatst: 08-01-2015 18:18:52 Onderwerp: |
|
|
Ja, klopt inderdaad Daytona.
Probleem is natuurlijk dat je de ontsteking er niet ziet opzitten.
Proberen herstellen op afstand is niet makkelijk hé ! |
|
Terug naar boven |
|
|
JSHuiting Flandria-Sleutelaar
Geregistreerd op: 01 Okt 2012 Berichten: 135
|
Geplaatst: 17-03-2015 00:34:54 Onderwerp: |
|
|
Nog even terugkomend op de EFFE contactpunten.
Dit spul is inderdaad zodanig gemaakt dat het "effe" werkt.
Het bakolieten/asbesten sleeptandje dat tegen het vliegwiel aan komt brak finaal af.
Direct weer overgestapt op Bosch.
Mijn probleem was overigens verdwenen nadat ik de onsteking afstelde op gevoel zoals in het Flandria onderhoudsboekje staat.
De 2/2,5mm vooronsteking is naderhand misschien toch iets te veel? _________________ Flandria Mini Futura - 1967 |
|
Terug naar boven |
|
|
|