Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
chrisflandria Flandria-Kenner
Geregistreerd op: 25 Jan 2012 Berichten: 502 Woonplaats: Lovendegem
|
Geplaatst: 25-11-2014 20:30:27 Onderwerp: |
|
|
Keerringen met 1 lip voldoen ruimschoots.
Heb al redelijk wat blokjes gereviseerd en tot nog toe geen klachten. |
|
Terug naar boven |
|
|
sireneke Flandria-Kenner
Geregistreerd op: 25 Jan 2012 Berichten: 535
|
Geplaatst: 26-11-2014 12:17:36 Onderwerp: |
|
|
In het flandria werkplaatshandboek van 2-3-4 versnelling, staat beschreven 2 lippen. _________________ Een geschenk werd wereldmerk |
|
Terug naar boven |
|
|
Rekord Flandria-Koning
Geregistreerd op: 24 Jan 2012 Berichten: 1465
|
Geplaatst: 26-11-2014 14:41:45 Onderwerp: |
|
|
Ik heb nog nooit krukaskeerringen met dubbele lippen gezien in een Flandria blok. _________________ "Details maken de perfectie, maar perfectie is geen detail" |
|
Terug naar boven |
|
|
daytona Flandria-Koning
Geregistreerd op: 27 Mrt 2012 Berichten: 1137
|
Geplaatst: 26-11-2014 15:51:30 Onderwerp: |
|
|
Ik wel, maar pas nadat ik ze er zelf had ingestopt; |
|
Terug naar boven |
|
|
Johan Flandria-Kenner
Geregistreerd op: 16 Okt 2012 Berichten: 418
|
Geplaatst: 26-11-2014 18:41:05 Onderwerp: |
|
|
Ik heb er 4 nieuwe liggen, die ik 3 weken geleden kocht, met 1 lip
en ook heb ik nog 1 nieuwe NOS van Flandria zelf.
Maar moeten die krukaskeerringen nu echt viton kwaliteit zijn???
Want die in viton vind ik hier niet.
Kan iemand me zeggen waar ik deze kan kopen?
Die van vroeger waren toch ook gewone, dacht ik?
Ik heb alles liggen om mijn blokje weer in elkaar te steken, maar ik blijf twijfelen over die krukaskeerringen. Anders was ik al lang terug de weg op.
Dank U |
|
Terug naar boven |
|
|
5pkboy Flandria-Kenner
Geregistreerd op: 24 Jan 2012 Berichten: 544 Woonplaats: Maldegem
|
Geplaatst: 26-11-2014 19:57:18 Onderwerp: |
|
|
Kant ontsteking kan je misschien achterna induwen. Aan de andere kant de NOS. _________________ Eens Flandria, altijd Flandria. |
|
Terug naar boven |
|
|
Hans Flandria-Sleutelaar
Geregistreerd op: 29 Jan 2012 Berichten: 196 Woonplaats: Dongen
|
Geplaatst: 26-11-2014 20:23:12 Onderwerp: |
|
|
Ik zou juist de nieuwe keerringen gebruiken. Deze zijn waarschijnlijk beter bestand tegen de moderne brandstof dan die NOS. Dat je geen viton gebruikt is niet erg, de oude keerringen hebben ook misschien wel 40 jaar dienst gedaan en die waren ook niet van viton. Dan zie je over 40 jaar weer maar. _________________ If it doesn't smoke. it's a joke. |
|
Terug naar boven |
|
|
daytona Flandria-Koning
Geregistreerd op: 27 Mrt 2012 Berichten: 1137
|
Geplaatst: 26-11-2014 20:47:46 Onderwerp: |
|
|
Er is wel degelijk verschil in oliekeerringen die gebruikt worden voor hoge toerentallen dan 'gereduceerde'. Ik ben ook eens zo 'slim' geweest om gewone oliekeerringen te plaatsen op de krukas van een Aprilia. Nog geen duizend gelopen kilometer later stond diezelfde brommer terug aan mijn deur en het lipje van die oliekeerring aan de kant van de ontsteking was gewoon: WEG. I rest my case |
|
Terug naar boven |
|
|
JSHuiting Flandria-Sleutelaar
Geregistreerd op: 01 Okt 2012 Berichten: 135
|
Geplaatst: 27-11-2014 10:09:38 Onderwerp: |
|
|
Voor iedereen die zich al zorgen maakten, had op het laatste moment nog gemeten en kwam inderdaad op 15x24x7 uit.
Kwam vooral doordat JMPB dubbel gekeerde varianten van deze maat verkocht voor de Kreidler.
Uiteindelijk dezelfde keerringen gekregen die vanuit blok kwamen bij de lokale bromboer, dus ga er vanuit dat het zo in orde is.
Nog even wachten op de HK lagers, o-oringen en op een complete koppeling die vanuit Frankrijk komt.
En de cilinder word gehoont bij de bromboer.
Nu had ik dus alleen nog de vraag of de zuigers die Henk verkoopt goed zijn? En dan met name de Asso/Meteor zuigers, het merk Mahle geloof ik wel.
Maar vind de 28 euro prijsverschil wel aardig wat. _________________ Flandria Mini Futura - 1967 |
|
Terug naar boven |
|
|
daytona Flandria-Koning
Geregistreerd op: 27 Mrt 2012 Berichten: 1137
|
Geplaatst: 27-11-2014 12:15:36 Onderwerp: |
|
|
Asso/Meteor is Italiaans en zeker niet slecht. |
|
Terug naar boven |
|
|
JSHuiting Flandria-Sleutelaar
Geregistreerd op: 01 Okt 2012 Berichten: 135
|
Geplaatst: 10-12-2014 17:02:02 Onderwerp: |
|
|
Bedankt voor de info, Asso/Meteor word het dan.
Waarschijnlijk merk ik het verschil in kwaliteit toch niet eens.
Nu heb ik alle lagers ook zojuist binnen gehaald, zijn er nog dingen bij de montage waar ik rekening mee moet houden?
En moet de krukas ook nog uitgshimt worden of centreert deze zichzelf? _________________ Flandria Mini Futura - 1967 |
|
Terug naar boven |
|
|
chrisflandria Flandria-Kenner
Geregistreerd op: 25 Jan 2012 Berichten: 502 Woonplaats: Lovendegem
|
Geplaatst: 10-12-2014 20:44:07 Onderwerp: |
|
|
Niet vergeten bij het plaatsen van de primaire as ook het langste asje voor de ontkoppeling er in aan te brengen.
Zou niet de eerste keer zijn dat dit vergeten wordt.
Als beide carterhelften gesloten zijn kan dit er langs de andere kant niet meer in geplaatst worden.
Krukas hoeft niet uitgeshimd te worden. |
|
Terug naar boven |
|
|
JSHuiting Flandria-Sleutelaar
Geregistreerd op: 01 Okt 2012 Berichten: 135
|
Geplaatst: 11-12-2014 23:42:50 Onderwerp: |
|
|
Bedankt, zou inderdaad min zijn om je blok daarvoor weer te moeten splitsen.
En welke kant van de krukas moet er trouwens als eerst gemonteerd worden?
De koppelingszijde? Heb het idee dat de vliegwielzijde namelijk wat makkelijker erin glijdt.
En heb geen zin om mijn krukas krom te draaien, is me al wel eens eerder gebeurd.. _________________ Flandria Mini Futura - 1967 |
|
Terug naar boven |
|
|
5pkboy Flandria-Kenner
Geregistreerd op: 24 Jan 2012 Berichten: 544 Woonplaats: Maldegem
|
Geplaatst: 12-12-2014 07:35:30 Onderwerp: |
|
|
Ik doe eerst de koppelingszijde. _________________ Eens Flandria, altijd Flandria. |
|
Terug naar boven |
|
|
JSHuiting Flandria-Sleutelaar
Geregistreerd op: 01 Okt 2012 Berichten: 135
|
Geplaatst: 18-12-2014 23:19:35 Onderwerp: |
|
|
Heb het blokje eindelijk maar toch in mekaar alleen loop nu tegen twee dingen aan.
Er zit een zachte ratel in het blok wanneer ik met de trapas mee trap als het blok draait.
Ik kan mij voorstellen dat dit het rondseltje is die naar buiten draait en tegen het draaiende gedeelte komt, alleen snap niet precies hoe of wat.
En ik kan niet precies vinden hoeveel voorontsteking dit blok moet hebben.
Ik hield altijd 1mm aan om veilig te zitten, maar zie vaak 2/3mm voorbij komen op het forum.
Edit : Kwam net dit tegen op internet.
http://users.telenet.be/flandriaclub/pages/Hand59.html#technische
2.5mm, is dit correct? Lijkt me zelf nogal veel. _________________ Flandria Mini Futura - 1967 |
|
Terug naar boven |
|
|
|