Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Wottel Flandria-Liefhebber
Geregistreerd op: 21 Aug 2014 Berichten: 27 Woonplaats: Ninove
|
Geplaatst: 21-08-2014 16:19:40 Onderwerp: 4 Vit hand gaat stroef |
|
|
Het schakelen is echt geen lachertje bij mijn Record.
Dacht dat het wennen was maar heb vernomen dat dit toch vrij vlot moet gebeuren.
Heb hem juist gekocht en het is mijn eerste flandria.
Reeds gezocht op internet hoe je die kabels moet afstellen maar nergens te vinden.
De ene kabel staat al strakker gespannen als de andere.
Kan iemand mij hier beetje tips geven?
Alvast bedankt ; Wottel |
|
Terug naar boven |
|
|
rekordje62 Flandria-Professor
Geregistreerd op: 24 Jan 2012 Berichten: 767 Woonplaats: w-vl
|
Geplaatst: 21-08-2014 20:51:12 Onderwerp: |
|
|
die kabels mogen niet strak gespannen staan, het is de versnellingsbak zelf die in standen klikt, zit er teveel onderlinge spanning tussen de kabels dan kan hij die standen moeilijk vinden.
als de motor niet draait gaat hij ook moeilijk schakelen. dat is normaal. gewoon wat beweging in het achterwiel brengen en dan lukt het wel goed. |
|
Terug naar boven |
|
|
JSHuiting Flandria-Sleutelaar
Geregistreerd op: 01 Okt 2012 Berichten: 135
|
Geplaatst: 21-08-2014 22:44:14 Onderwerp: |
|
|
Kabels idd wat losser afstellen.
Ik spande ze ook iets te strak vlak voor mijn eerste rit , en mijn pols heeft het geweten.
De kabel nippels en hoedjes later overigens ook.
Naar mijn weten moet je ze bij het blok net niet tegen de koppelingshevel aan kunnen duwen.
Zo heb ik ze nu staan en schakelt perfect! _________________ Flandria Mini Futura - 1967 |
|
Terug naar boven |
|
|
Wottel Flandria-Liefhebber
Geregistreerd op: 21 Aug 2014 Berichten: 27 Woonplaats: Ninove
|
Geplaatst: 22-08-2014 08:17:52 Onderwerp: |
|
|
Heb eens goed gekeken :
Kabel van de ambriage staat goed strak (die werkt goed dus daar hoef ik niets aan te veranderen.)
De andere 2 kabels staan eerder aan de slappe kant.
De bovenste staat 1 cm speling.
De andere staat ook los maar niet zo als de bovenste.
Dus die kabels moeten dan aangespannen worden ?
Vreemd toch dat hij stroef schakelt als de kabels aan de losse kant staan ?
Misschien de olie van het blokje eens veranderen ;
Heb me laten vertellen hier dat er 500 ml in het blokje moet (4.3 pk met geforceerde koeling).
Maar welke olie neem ik dan het best ????
Thanks voor de hulp |
|
Terug naar boven |
|
|
daytona Flandria-Koning
Geregistreerd op: 27 Mrt 2012 Berichten: 1137
|
Geplaatst: 22-08-2014 08:54:44 Onderwerp: |
|
|
Als je zeker bent dat de kabels niet te strak en voldoende gesmeerd zijn, dan mss dit vraagje... welk typenummer van motor staat er in het identificatieplaatje op het motorblok? Ik vraag dit maar omdat het ook zou kunnen dat men er een omgebouwd voetgeschakeld blok heeft ingezet en als hierbij niet de nodige aanpassing is gebeurd aan ondermeer de schakelvork en de veer die de schakelvork op zijn positie moet houden, dan wordt met de hand schakelen er zeker niet beter op. |
|
Terug naar boven |
|
|
Wottel Flandria-Liefhebber
Geregistreerd op: 21 Aug 2014 Berichten: 27 Woonplaats: Ninove
|
Geplaatst: 22-08-2014 12:18:42 Onderwerp: |
|
|
Op plaatje staat 0822 daarna staat er " ou " en daarna 4032 .
ga dit weekend kabels eens voorzien van kruipolie. |
|
Terug naar boven |
|
|
seppe07 Flandria-Sleutelaar
Geregistreerd op: 30 Jan 2012 Berichten: 149
|
|
Terug naar boven |
|
|
Wottel Flandria-Liefhebber
Geregistreerd op: 21 Aug 2014 Berichten: 27 Woonplaats: Ninove
|
Geplaatst: 22-08-2014 20:22:26 Onderwerp: |
|
|
^^ thanks nu heb ik goede referentie. Maar in Belgie word dit
merk niet verkocht... |
|
Terug naar boven |
|
|
seppe07 Flandria-Sleutelaar
Geregistreerd op: 30 Jan 2012 Berichten: 149
|
Geplaatst: 22-08-2014 20:59:20 Onderwerp: |
|
|
Ander merk GL1 kan je ook gebruiken. |
|
Terug naar boven |
|
|
Wottel Flandria-Liefhebber
Geregistreerd op: 21 Aug 2014 Berichten: 27 Woonplaats: Ninove
|
Geplaatst: 23-08-2014 18:34:36 Onderwerp: |
|
|
Vandaag eindelijk tijd om de flandria na te kijken.
Wat is er allemaal gebeurd ;
-nieuwe boite olie
-kabels met kruipolie gesmeerd
-veertje gasschuif vervangen (afkomstig van een citroen ds)
-versnellingskabels aangespannen
Hij draait veel beter en blijft niet hoogtoerig draaien op ralenti.
Schakelen gaat beter. Nu is het kwestie van gewoon te worden.
voor mij is het echt wennen omdat ik gewend ben om met recente brommers te rijden (aprilia rs,derbi senda ,honda mt65...).
Is gewoon zalig cruisen op rechte stukken in 3de.
Op lage toeren doet hij rustig 40 per uur.
4de vitesse gebruik ik enkel bij lange stukken rechtdoor. Schat toch dat hij 70-80 moet halen. Op ralenti valt hij wel stil maar dat komt door de oude carbu vrees ik.... |
|
Terug naar boven |
|
|
chrisflandria Flandria-Kenner
Geregistreerd op: 25 Jan 2012 Berichten: 502 Woonplaats: Lovendegem
|
Geplaatst: 23-08-2014 18:53:04 Onderwerp: |
|
|
Ralenti sproeiertje zit vermoedelijk verstopt. |
|
Terug naar boven |
|
|
Wottel Flandria-Liefhebber
Geregistreerd op: 21 Aug 2014 Berichten: 27 Woonplaats: Ninove
|
Geplaatst: 23-08-2014 19:30:24 Onderwerp: |
|
|
Morgen eens uitblazen . Merci. |
|
Terug naar boven |
|
|
|