Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
janvanmerxem Flandria-Liefhebber
|
Geplaatst: 05-11-2013 21:42:03 Onderwerp: Catalaans motormuseum in Barcelona. |
|
|
Hello Flandria boys,
Ik weet niet of het thuishoort in het rijtje, maar toch kon ik niet laten om hier even iets te tonen.Onlangs was ik in het motormuseum te Barcelona en ik heb een Gimson gespot. Op foto's hebben we dat allicht allemaal wel eens gezien, maar live is het toch interessanter. Omdat het hier een brommer met onder licentie gemaakt Flandria blokje is, wilde ik dit wel delen met de groep.
Het museum bevind zich aan de linker kant van de Ramblas in een van die zijstraatjes. Ongeveer ter hoogte van het metro station. Als je in de buurt bent is het echt de moeite om eens een bezoekje te brengen. Aan de bali zit een mevrouw die perfect Engels spreekt en zeer veel weet over de Catelaanse motorindustrie van weleer. Ze hebben een website en als je even googelt naar " museo de la moto barcelona ", zul je het wel vinden.
De foto toevoegen lukt nog niet maar er wordt aan gewerkt. |
|
Terug naar boven |
|
|
Crunk Flandria-Kenner
|
|
Terug naar boven |
|
|
Johan Flandria-Kenner
|
Geplaatst: 06-11-2013 18:13:30 Onderwerp: |
|
|
Zo een Gimson staat hier bij mij in de garage.
Heb ik enkele jaren geleden van Spanje meegebracht |
|
Terug naar boven |
|
|
Dimitri Flandria-Liefhebber
|
|
Terug naar boven |
|
|
flandriaboys Flandria-Liefhebber
|
Geplaatst: 12-08-2014 07:55:44 Onderwerp: |
|
|
dit is een gereedschapsbakje. |
|
Terug naar boven |
|
|
Dimitri Flandria-Liefhebber
|
Geplaatst: 12-08-2014 10:40:58 Onderwerp: |
|
|
Ik had al een vermoeden. Het is wel een leuk item. |
|
Terug naar boven |
|
|
bartbusje Flandria-Liefhebber
|
Geplaatst: 28-07-2016 09:23:43 Onderwerp: |
|
|
Ook ik heb vorige week (na de tip van de topicstarter) het motomuseum in Barcelona bezocht. Dit jaar is er ook een speciale deeltentoonstelling over scooters.
In het begin van de tentoonstelling gaat het vooral over iconische moto's zoals de FN, Harley enz
Blijkbaar heeft Catalonië een belangrijke rol gespeeld in de motorindustrie:
Natuurlijk veroverde de Vespa en Lambretta ook Spanje in de jaren 50. Zelfs Salvator Dali was een fan!
Dit is de Vespa van op de bovenstaande foto
Door het groeiende succes van de (Italiaanse) scooter in Spanje gingen de Spaanse producenten zich ook strorten op de scootermarkt
Er stonden ook enkele speciale modellen tentoongesteld
Als je in Barcelona bent en het warme (strand)weer eens wil ontvluchten dan is dit een leuk museum om te bezoeken. Jammer genoeg is er niets te zien van onze Flandria geschiedenis. Maar dat heb ik opgelost door een berichtje in het register te noteren.... Het museum ligt ook in een leuke buurt met vele kleine gezellige winkeltjes. De toegang bedraagt 9 euro per persoon en hierbij is een drankje inbegrepen. Er is ook een museumwinkeltje met vooral de gekende "Vespa-prularia".
Nu is het tijd om in het druilerige België nog eens aan mijn eigen King te gaan sleutelen... |
|
Terug naar boven |
|
|
5pkboy Flandria-Kenner
|
Geplaatst: 15-08-2016 18:10:43 Onderwerp: Museum |
|
|
Waren er dan geen Gimson's te zien ? _________________ Eens Flandria, altijd Flandria. |
|
Terug naar boven |
|
|
|