Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Rekord Flandria-Koning
Geregistreerd op: 24 Jan 2012 Berichten: 1465
|
Geplaatst: 21-02-2012 19:51:52 Onderwerp: Poortmap Wide Wing met 3e spoelpoort |
|
|
_________________ "Details maken de perfectie, maar perfectie is geen detail" |
|
Terug naar boven |
|
|
yureck Flandria-Kenner
Geregistreerd op: 24 Jan 2012 Berichten: 483 Woonplaats: Beernem
|
Geplaatst: 21-02-2012 20:02:19 Onderwerp: |
|
|
ik heb een 5pk met zo'n derde poort, als ik eens tijd heb maak ik ook zo'n poortmap kunnen we eens vergelijken |
|
Terug naar boven |
|
|
Rekord Flandria-Koning
Geregistreerd op: 24 Jan 2012 Berichten: 1465
|
Geplaatst: 21-02-2012 20:04:22 Onderwerp: |
|
|
Een hoekige cilinder? Dat moet ik hier ook nog ergens liggen hebben. _________________ "Details maken de perfectie, maar perfectie is geen detail" |
|
Terug naar boven |
|
|
Rekord Flandria-Koning
Geregistreerd op: 24 Jan 2012 Berichten: 1465
|
Geplaatst: 21-02-2012 20:05:12 Onderwerp: |
|
|
De 0 en de 5 staat trouwens voor de diepte van de spoelpoort. Naarboven toe wordt die dus minder diep. _________________ "Details maken de perfectie, maar perfectie is geen detail" |
|
Terug naar boven |
|
|
chrisflandria Flandria-Kenner
Geregistreerd op: 25 Jan 2012 Berichten: 502 Woonplaats: Lovendegem
|
Geplaatst: 21-02-2012 22:53:14 Onderwerp: |
|
|
Er is precies serieus getuned aan de uitlaatpoort.
Normaal is die 23 mm breed en 24 mm van toprand cilinder. |
|
Terug naar boven |
|
|
Rekord Flandria-Koning
Geregistreerd op: 24 Jan 2012 Berichten: 1465
|
Geplaatst: 22-02-2012 08:51:16 Onderwerp: |
|
|
Zou goed kunnen. De vorige eigenaar heeft hem speciaal bijgehouden omdat hij zo hard liep. Ik ga is vergelijken met de 5pk met 3e spoelpoort die ik hier nog liggen heb. _________________ "Details maken de perfectie, maar perfectie is geen detail" |
|
Terug naar boven |
|
|
chrisflandria Flandria-Kenner
Geregistreerd op: 25 Jan 2012 Berichten: 502 Woonplaats: Lovendegem
|
Geplaatst: 22-02-2012 12:47:38 Onderwerp: |
|
|
Dit is de poortmap van een Wide Wing met derde poort origineel.
Laatst aangepast door chrisflandria op 22-02-2012 13:14:53; in totaal 1 keer bewerkt |
|
Terug naar boven |
|
|
Rekord Flandria-Koning
Geregistreerd op: 24 Jan 2012 Berichten: 1465
|
Geplaatst: 22-02-2012 13:01:36 Onderwerp: |
|
|
Aan de in- en uitlaatkant zou de mijne dan moeten bewerkt zijn. Zal het eens goed bekijken. Helaas is mijn cilinder niet meer te gebruiken. Ik zal binnekort eens foto's maken, dan weet je waarom Het feit dat hij hem zo lang heeft bijgehouden zal wel met een reden geweest zijn. _________________ "Details maken de perfectie, maar perfectie is geen detail" |
|
Terug naar boven |
|
|
chrisflandria Flandria-Kenner
Geregistreerd op: 25 Jan 2012 Berichten: 502 Woonplaats: Lovendegem
|
Geplaatst: 22-02-2012 13:23:27 Onderwerp: |
|
|
@ Rekord:
Is de cil in zo een slechte staat ?
Er kan misschien een nieuw laagje Nicasil op of een gietijzeren bus.
Heel wat Kreidlers rijden met zo'n bus rond. Werkt perfect en is relatief goedkoop. |
|
Terug naar boven |
|
|
Rekord Flandria-Koning
Geregistreerd op: 24 Jan 2012 Berichten: 1465
|
Geplaatst: 22-02-2012 13:51:56 Onderwerp: |
|
|
Als ik hier wat foto's plaats zal je wel weten waarom ik hem niet meer kan gebruiken. _________________ "Details maken de perfectie, maar perfectie is geen detail" |
|
Terug naar boven |
|
|
Hans Flandria-Sleutelaar
Geregistreerd op: 29 Jan 2012 Berichten: 196 Woonplaats: Dongen
|
Geplaatst: 22-02-2012 17:38:43 Onderwerp: |
|
|
Ik heb hem al gezien. Zet jezelf maar schrap _________________ If it doesn't smoke. it's a joke. |
|
Terug naar boven |
|
|
Birdmen Flandria-Liefhebber
Geregistreerd op: 25 Jan 2012 Berichten: 32 Woonplaats: Maldegem
|
Geplaatst: 22-02-2012 22:13:28 Onderwerp: |
|
|
@ Chrisflandria:
Vertel eens meer over het plaatsen van een gietijzeren bus in een chroomcilinder.
Hoe zit het dan met de wanddikte van zo'n bus? 2 a 3mm?
Zou er voldoende "vlees" in een 5Pk cilinder zijn om de boring 4 a 6 mm te vergroten?
Worden de gaten voor de spoelpoorten, in en uitlaat op voorhand in de bus gemaakt? Het lijkt me niet gemakkelijk om de juiste plaats te bepalen en bij het inpersen mag je geen halve mm verdraaien of het is mis.
Ik had daarover ook al eens zitten denken, maar in de motorenrevisie in Eeklo zien ze dat niet zo zitten. |
|
Terug naar boven |
|
|
chrisflandria Flandria-Kenner
Geregistreerd op: 25 Jan 2012 Berichten: 502 Woonplaats: Lovendegem
|
Geplaatst: 22-02-2012 23:30:54 Onderwerp: |
|
|
2 à 3 mm is aanvaardbaar als wanddikte. Op een goede draaibank kan zelfs tot 1 mm gedraaid worden.
4 à 6 mm moet lukken. Bij het uitboren van de cilinder moet je geen rekening houden met de rand aan de spoelpoorten. Die wordt mee uitgeboord zodat als het ware de spoelpoorten open komen te liggen. Achteraf dekt de wand van de bus alles netjes terug af.
Vooraf worden alle gaten in de cilinder opgemeten en wordt er een poortmap gemaakt. Alle gaten voor in, uit- en spoelers worden dan vooraf in de bus gemaakt alvorens deze er in te persen met een perspassing van ong. 0,01 mm. Iemand met ervaring zet de bus er zonder problemen in. Bovenaan de bus komt een randje om verdraaien tegen te gaan. |
|
Terug naar boven |
|
|
chrisflandria Flandria-Kenner
Geregistreerd op: 25 Jan 2012 Berichten: 502 Woonplaats: Lovendegem
|
Geplaatst: 22-02-2012 23:49:34 Onderwerp: |
|
|
Dit is zo een bus met randje om verdraaien te voorkomen.
|
|
Terug naar boven |
|
|
sireneke Flandria-Kenner
Geregistreerd op: 25 Jan 2012 Berichten: 535
|
Geplaatst: 23-02-2012 10:43:01 Onderwerp: |
|
|
Zou die bus er warm of koud ingeperst worden. _________________ Een geschenk werd wereldmerk |
|
Terug naar boven |
|
|
|