Flandria Forum Flandria Forum
Liefhebbers van Flandria/Superia/Avaros en Claeys-Bromfietsen uit Belgie en Nederland
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Ontsteking

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Flandria Forum -> Elektrische problemen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Crunk
Flandria-Kenner


Geregistreerd op: 24 Jan 2012
Berichten: 417
Woonplaats: Lendelede

BerichtGeplaatst: 07-06-2014 10:26:15    Onderwerp: Ontsteking Reageren met citaat

Na enkele weken niet gereden te hebben, heb ik mijn ontsteking nog eens willen afstellen. Deze 'pingelde'. Nu, ik krijg er een vonkje uit, maar hij wil niet starten. Dit komt hierdoor:

Als ik rustig met de pedalen beweeg, komt er een vonkje tevoorschijn. Vanaf dat ik de pedalen wat sneller aandraai, verdwijnt de vonk en is er geen ontsteking meer. Is dit de spoel of condensator die het begeven heeft?

Groetjes
Crunk!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
daytona
Flandria-Koning


Geregistreerd op: 27 Mrt 2012
Berichten: 1136

BerichtGeplaatst: 07-06-2014 15:11:18    Onderwerp: Reageren met citaat

Zal eerder de condensator zijn. Als deze stuk gaat, kan hij de snelheid van opladen en ontladen niet meer volgen. Vandaar wsl dus dat je bij het sneller aantrappen geen vonk meer hebt.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Crunk
Flandria-Kenner


Geregistreerd op: 24 Jan 2012
Berichten: 417
Woonplaats: Lendelede

BerichtGeplaatst: 07-06-2014 16:21:47    Onderwerp: Reageren met citaat

Oké, zal die eens vernieuwen. Bedankt! Ik heb op dit moment een andere ontsteking gestoken. Ik denk een ouder model waar de bobijn niet in het zwarte 'doosje' zit. Ik heb het gevoel dat hij wat minder macht heeft nu, is dat mogelijk?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
daytona
Flandria-Koning


Geregistreerd op: 27 Mrt 2012
Berichten: 1136

BerichtGeplaatst: 07-06-2014 17:02:05    Onderwerp: Reageren met citaat

Mja, is mogelijk maar je moet natuurlijk zien dat ze goed afgesteld staat, dat is een eerste voorwaarde.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Flandria Forum -> Elektrische problemen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 

Powered by phpBB
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum