Flandria Forum Flandria Forum
Liefhebbers van Flandria/Superia/Avaros en Claeys-Bromfietsen uit Belgie en Nederland
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Revisie 3vit
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Flandria Forum -> Motorisch gedeelte
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Crunk
Flandria-Kenner


Geregistreerd op: 24 Jan 2012
Berichten: 417
Woonplaats: Lendelede

BerichtGeplaatst: 07-04-2014 20:26:32    Onderwerp: Revisie 3vit Reageren met citaat

Dag iedereen! Smile

lang geleden dat ik hier ben geweest! Het lag allemaal even stil.
Ik heb een eind geleden mijn blok open gedaan, enkele lagertjes vervangen, nieuwe pakkingen gestoken. En dit was de eerste keer dat ik dit deed.

De motor startte direct, maar als ik over een bultje reed in de weg, schoot de motor uit versnelling (het leek alsof hij in neutraal zat). Als ik daarna mijn gas loste, en terug gas gaf, zat hij terug in versnelling.

Nu heb ik, enkele maanden later de motor weer open gedaan, maar ik zie het probleem niet echt. Kan het zijn dat het met die bolletjes te maken heeft? In elk gaatje zit er nochtans een bolletje..
Waar kan het nog aan liggen? Question

Alvast bedankt,

Lander Very Happy
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
chrisflandria
Flandria-Kenner


Geregistreerd op: 25 Jan 2012
Berichten: 502
Woonplaats: Lovendegem

BerichtGeplaatst: 07-04-2014 21:39:41    Onderwerp: Reageren met citaat

Mijn eerste idee is een verkeerde afstelling van de bedieningskabels van de versnellingen of een versleten vergrendeling van de kabels in het schakelhandvat.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Rekord
Flandria-Koning


Geregistreerd op: 24 Jan 2012
Berichten: 1465

BerichtGeplaatst: 07-04-2014 21:45:58    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik denk de schakelkabels wat de hard aangespannen of alleszins 1 van de 2. Ze mogen wat spanning hebben maar je moet de kabels bij het blok nog wat met je vinger kunnen induwen.
_________________
"Details maken de perfectie, maar perfectie is geen detail"
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
daytona
Flandria-Koning


Geregistreerd op: 27 Mrt 2012
Berichten: 1137

BerichtGeplaatst: 08-04-2014 11:16:10    Onderwerp: Reageren met citaat

Heb je toen je de bolletjes eens hebt uitgehaald ook gekeken of de stift binnen de secundaire as nog in orde was? Als die op de plaats waar ze de kogels moet naar buiten duwen teveel sleet vertoont, dan krijg je ook te maken met dergelijk fenomeen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Crunk
Flandria-Kenner


Geregistreerd op: 24 Jan 2012
Berichten: 417
Woonplaats: Lendelede

BerichtGeplaatst: 08-04-2014 12:26:35    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik denk niet dat het aan de kabels lag.. De stift in de secundaire as is nog in goede staat. Zou ik ergens iets vergeten hebben, een circlips ofzo? Ik weet het echt niet eigenlijk Smile
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
Crunk
Flandria-Kenner


Geregistreerd op: 24 Jan 2012
Berichten: 417
Woonplaats: Lendelede

BerichtGeplaatst: 08-04-2014 16:07:43    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik heb net de motor terug in elkaar gestoken maar ik zag dat ik dit mistte:



Nummer 126, dit kleine dingetje.. Kan iemand me zeggen wat het is? Doordat het ontbreekt heeft het koppelingsplaatje op het blok te veel plaats om te bewegen natuurlijk.. Maar wat is het kleine dingetje?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
Rekord
Flandria-Koning


Geregistreerd op: 24 Jan 2012
Berichten: 1465

BerichtGeplaatst: 08-04-2014 17:15:12    Onderwerp: Reageren met citaat

Zonder dat stiftje ga je de koppeling nooit fatsoenlijk kunnen bedienen. Kan je überhaupt wel schakelen en fatsoenlijk vertrekken als je hem in 1ste zet?
_________________
"Details maken de perfectie, maar perfectie is geen detail"
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Crunk
Flandria-Kenner


Geregistreerd op: 24 Jan 2012
Berichten: 417
Woonplaats: Lendelede

BerichtGeplaatst: 08-04-2014 18:03:09    Onderwerp: Reageren met citaat

Heb je een foto en/of afmetingen van het stiftje toevallig? Ik heb hier wel wat gelijkaardige dingen liggen.. Ik had er ook eentje in de opening gestoken' waar het 'langere' stiftje ook in moet. Toen kon ik het koppelingsplaatje wel bewegen, maar niet erg veel (zo'n 60º). Was dit normaal en moest ik het zo houden?

Dus, als ik het goed begrijp moet het korte stiftje er eerst in, en daarna het langere stokje/stiftje?

Dankjewel!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
Rekord
Flandria-Koning


Geregistreerd op: 24 Jan 2012
Berichten: 1465

BerichtGeplaatst: 09-04-2014 07:52:40    Onderwerp: Reageren met citaat

124 kan je alleen monteren als het blok openligt.
125 monteer je eerst en dan 104.
_________________
"Details maken de perfectie, maar perfectie is geen detail"
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
gaetan
Flandria-Liefhebber


Geregistreerd op: 17 Jun 2013
Berichten: 32

BerichtGeplaatst: 09-04-2014 09:28:24    Onderwerp: Reageren met citaat

Ja dat stiftje heb je wel nodig,
Is om te voorkomen dat er slijtage optreed aan het drukvlak.
Als je de koppeling aantrekt gaan de stiftje meedraaien met de motor,

gelukkig kun je op ebay de hele kit kopen
(voor 4 vitessen, maar het stiftje is hetzelfde normaal)

http://www.benl.ebay.be/itm/Flandria-49-9-type-0801-4003-1963-Boite-4-vitesses-complete-excellent-etat-/161253700326?pt=FR_JG_Moto_Pi%C3%A8ces&hash=item258b7832e6


-- corectie: stiftje is er niet bij...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Crunk
Flandria-Kenner


Geregistreerd op: 24 Jan 2012
Berichten: 417
Woonplaats: Lendelede

BerichtGeplaatst: 09-04-2014 11:57:39    Onderwerp: Reageren met citaat

Dankjewel allemaal!

@Rekord, bedoel je niet 126 ipv 125?

En kan iemand een foto en afmetingen sturen van het stiftje?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
Rekord
Flandria-Koning


Geregistreerd op: 24 Jan 2012
Berichten: 1465

BerichtGeplaatst: 09-04-2014 12:18:23    Onderwerp: Reageren met citaat

Inderdaad 126 niet 125.
_________________
"Details maken de perfectie, maar perfectie is geen detail"
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Crunk
Flandria-Kenner


Geregistreerd op: 24 Jan 2012
Berichten: 417
Woonplaats: Lendelede

BerichtGeplaatst: 09-04-2014 12:58:25    Onderwerp: Reageren met citaat

Gelukt!! Heel erg bedankt iedereen! Smile
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
Crunk
Flandria-Kenner


Geregistreerd op: 24 Jan 2012
Berichten: 417
Woonplaats: Lendelede

BerichtGeplaatst: 11-04-2014 20:18:58    Onderwerp: Reageren met citaat

Het is dus toch niet opgelost. Het lijkt alsof ik met een enorm slippende koppeling zit. Ik moet heel erg traag gas geven anders gaat hij direct enorm in toeren. Ook moet ik erg hard aan mijn handel trekken om de motor te ontkoppelen. Zou ik ergens een foutje hebben gemaakt? Hoe moeten de platen zitten? Het is een 3plaatskoppeling Smile
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
5pkboy
Flandria-Kenner


Geregistreerd op: 24 Jan 2012
Berichten: 544
Woonplaats: Maldegem

BerichtGeplaatst: 11-04-2014 20:40:51    Onderwerp: Reageren met citaat

De eerste plaat , is dat geen metalen plaat zonder tandjes?
_________________
Eens Flandria, altijd Flandria.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Flandria Forum -> Motorisch gedeelte Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Pagina 1 van 3

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 

Powered by phpBB
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum