Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
yureck Flandria-Kenner
Geregistreerd op: 24 Jan 2012 Berichten: 483 Woonplaats: Beernem
|
Geplaatst: 29-03-2014 11:08:04 Onderwerp: UltraSport boltank |
|
|
Gisteren deze opgehaald
Frame vork en veren waren wit
Tank chroom met geel en achterspatbord geel
Heel wat werk aan, maar toch een mooie basis om mee te beginnen
Alvast een lijst van wat ik zoek
Voorspatbord
Koplamp
Gereedschapskist met opening aan linkerkant
Zadel (frame alleen is ook al goed)
Achterlicht
Uitlaat in 1 stuk
Over de uitlaatbocht twijfel ik? Het is een lange, maar er zit geen schroefdraad aan om hem vast te kunnen zetten aan het frame zodat die uitlaatbeugel weg kan
Ook zou dit normaal nog een gebraseerde aansluiting moeten zijn aan de cilinder denk ik? Nu is het zoals bij de latere uitlatbochten
Motornummer is 3023 dacht ik? Maar over de laatste 2 cijfers is nog een ander getal geklopt (3023 staat zeker onderaan)
Frame nummer is 9***
Balhoofd is +- 15 cm dus zeker geen rekord frame
Alleen jammer dat het een m stuur is en geen clipons, clipons zijn toch iets mooier dan zo'n stuur, maar stuur is wel origineel denk ik.
Koplamporen lopen ook door zodat er geen plaats is voor clipons
Opmerkingen, info en tips zijn altijd welkom |
|
Terug naar boven |
|
|
rekordje62 Flandria-Professor
Geregistreerd op: 24 Jan 2012 Berichten: 767 Woonplaats: w-vl
|
Geplaatst: 29-03-2014 12:33:17 Onderwerp: |
|
|
tip: het luipaardzadel van zo'n franse sportif is dezelfde vorm,
je moet wel de beugels onderaan het zadelframe aanpassen |
|
Terug naar boven |
|
|
sireneke Flandria-Kenner
Geregistreerd op: 25 Jan 2012 Berichten: 535
|
Geplaatst: 29-03-2014 22:10:01 Onderwerp: |
|
|
De ultra-sport met boltank is van 1960(zoals op de zw foto),en had een dubbele uitlaat.
Zowel een chrome boltank als sportlak kleur?.
Dit was de opvolger van de sporta.
Ultra-Sport 1960-61 Accessoires.
_________________ Een geschenk werd wereldmerk |
|
Terug naar boven |
|
|
yureck Flandria-Kenner
Geregistreerd op: 24 Jan 2012 Berichten: 483 Woonplaats: Beernem
|
Geplaatst: 30-03-2014 09:20:47 Onderwerp: |
|
|
Dubbele uitlaat was enkel bij de ventilator gekoelde motor, rijdwindkoeling had een enkele uitlaat |
|
Terug naar boven |
|
|
Rekord Flandria-Koning
Geregistreerd op: 24 Jan 2012 Berichten: 1465
|
Geplaatst: 30-03-2014 12:21:46 Onderwerp: |
|
|
sireneke schreef: |
De ultra-sport met boltank is van 1960(zoals op de zw foto),en had een dubbele uitlaat.
Zowel een chrome boltank als sportlak kleur?.
Dit was de opvolger van de sporta.
|
Zoals je op de folder kan zien had je de US ook met enkele uitlaat, maar steeds met rijwindgekoeld blok dan. De enige uitzondering was de Avaros Ultra sport. Die had rijwindkoeling met dubbele uitlaat.
Wat bedoel je met sportlak kleur?
De US is niet de opvolger van de Sporta. De opvolger van de Sporta is de Atlas. _________________ "Details maken de perfectie, maar perfectie is geen detail" |
|
Terug naar boven |
|
|
sireneke Flandria-Kenner
Geregistreerd op: 25 Jan 2012 Berichten: 535
|
Geplaatst: 30-03-2014 19:21:16 Onderwerp: |
|
|
Sportlak kleur,staat zo in de technische gegevens,is voor mij ook een vraagteken.
Van de Atlas speken ze maar vanaf 1962.
De Imperal was er nog voor in 1961,met 75cc motorblok. _________________ Een geschenk werd wereldmerk |
|
Terug naar boven |
|
|
Rekord Flandria-Koning
Geregistreerd op: 24 Jan 2012 Berichten: 1465
|
Geplaatst: 31-03-2014 07:36:55 Onderwerp: |
|
|
De Sporta heeft ook bestaan tot 1962, opgevolgd door de Atlas _________________ "Details maken de perfectie, maar perfectie is geen detail" |
|
Terug naar boven |
|
|
|