Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
sireneke Flandria-Kenner
|
|
Terug naar boven |
|
 |
Rekord Flandria-Koning

|
Geplaatst: 24-03-2014 10:49:11 Onderwerp: |
|
|
"Waar kunnen we straks nog rijden?", vraagt voorzitter Jules Vandergunst zich af in Het Nieuwsblad en De Standaard.
Aan 30 per uur kan je toch ook overal fietsen? De Jules doet precies alsof het nu verboden is om op kleinere wegen en landbouwwegen te fietsen.
Die wielerbond is altijd aan het zagen over de bromfietsen, maar nu ze zelf iets moeten inboeten doen ze moeilijk. Voor mij mag de nummerplaat en rijbewijs voor fietsers ook nog ingevoerd worden. _________________ "Details maken de perfectie, maar perfectie is geen detail" |
|
Terug naar boven |
|
 |
pol Flandria-Kenner

|
Geplaatst: 24-03-2014 12:06:18 Onderwerp: |
|
|
awel, dat ze maar eens op die wegen snelheidscontroles gaan uitvoeren! die wielerterroristen gaan daar anders toch hun voeten aan vegen...
En voer die nummerplaat maar in zoals rekord zegt, dan kunnen ze ook de flitsbakken en trajectcontrole voor de de wielertoeristen euh terroristen invoeren! Het gat in het overheidstekort kan dan weeral een beetje meer gedicht worden  |
|
Terug naar boven |
|
 |
sireneke Flandria-Kenner
|
Geplaatst: 24-03-2014 20:42:58 Onderwerp: |
|
|
Wij horen toch overal zeggen, veiligheid staat boven alles. wij mogen toch veilig fietsen,maar niet koersen.Onze auto kan ook sneller,maar men moet zich ook aan de snelheid houden,die ook niet altijd gemakkelijk is. _________________ Een geschenk werd wereldmerk |
|
Terug naar boven |
|
 |
daytona Flandria-Koning
|
Geplaatst: 25-03-2014 17:14:08 Onderwerp: |
|
|
Ik zit zelf regelmatig op de fiets en ja, ik ga ook wel eens boven de 30 per uur, mààr... ik probeer voor andere mensen respect te tonen op de weg, net zoals ik zelf ook een beetje respect verwacht. Er zijn mensen die de titel wielerterrorist ruim verdienen, maar veralgemenen getuigt van een even kortzichtige visie als die wielerterroristen zelf hebben op de weg. We zijn met veel op de weg en de weg is er om te delen, want allemaal betalen we ervoor. Laat iedereen mss maar eens met een betere ingesteldheid op de weg komen en elkaar wat licht in de ogen gunnen, dan wordt al deze regelneverij vanzelf overbodig. |
|
Terug naar boven |
|
 |
Rekord Flandria-Koning

|
Geplaatst: 26-03-2014 08:40:28 Onderwerp: |
|
|
Klopt ! Maar als er iets gebeurd op het vlak van wetgeving voor bromfietsen dan zit meestal de fietsersbond of wielerbond er voor iets tussen. Denk maar aan het weren van de 2 takten in brommerland. De fietsbond was er als de kippen bij om de bromfietsen in een slecht daglicht te zetten. Onder de fietsers zullen er ongetwijfeld zijn die wel respect hebben voor de andere weggebruikers, maar als we het over veralgemenen hebben dan zit de fietsersbond wel op de eerste plaats.  _________________ "Details maken de perfectie, maar perfectie is geen detail" |
|
Terug naar boven |
|
 |
Maarten Flandria-Liefhebber
|
Geplaatst: 26-03-2014 10:31:18 Onderwerp: |
|
|
wat ik persoonlijk vooral vreemd vind is dat de meeste mensen het normaal vinden dat wielertoeristen zich niet aan dezelfde regels moeten houden als andere fietsers. Op middelbare scholen worden pv's opgemaakt voor jongeren die geen reflectoren of een bel op hun fietsen hebben, terwijl er bij de koersfietsen en mountainbikes maar een klein percentage zijn die hier wel mee in orde zijn.
Zou hetzelfde zijn als wij met klassieke racers op de baan zouden rijden zonder lichten en dergelijke, omdat dat er toch niet op hoort. |
|
Terug naar boven |
|
 |
Rekord Flandria-Koning

|
Geplaatst: 26-03-2014 10:45:25 Onderwerp: |
|
|
Inderdaad, nagel op de kop ! De fiets moest zo maar is 100 gr meer wegen (terwijl het plastieke terrasstoelke het zwaar te verduren krijgt wanneer meneer de wielertoerist zit te genieten van ne Westmalle tripel)  _________________ "Details maken de perfectie, maar perfectie is geen detail" |
|
Terug naar boven |
|
 |
daytona Flandria-Koning
|
Geplaatst: 27-03-2014 16:51:26 Onderwerp: |
|
|
Maarten, je moet daar wel een onderscheid in behouden. De (weliswaar vreemde) regel is zo dat fietsen voorzien zijn van spatborden, ook een licht moeten hebben, reflectoren enz... Als je met een mountainbike of koersfiets in het donker rijdt, moet je fiets ook van verlichting voorzien zijn (uiteraard). |
|
Terug naar boven |
|
 |
daytona Flandria-Koning
|
Geplaatst: 27-03-2014 16:53:49 Onderwerp: |
|
|
Rekord, begrijp me ook niet verkeerd he: ik ga hier zeker geen campagne voeren voor de fietsersbond, ik weet maar al te goed hoe 'verdraagzaam' ze daar kunnen zijn. |
|
Terug naar boven |
|
 |
Rekord Flandria-Koning

|
Geplaatst: 27-03-2014 16:57:49 Onderwerp: |
|
|
Ik had het zeker niet verkeerd begrepen.  _________________ "Details maken de perfectie, maar perfectie is geen detail" |
|
Terug naar boven |
|
 |
|