Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
chrisflandria Flandria-Kenner
Geregistreerd op: 25 Jan 2012 Berichten: 502 Woonplaats: Lovendegem
|
Geplaatst: 07-02-2014 17:18:15 Onderwerp: Poortmappen serie cil en Parmakit cil |
|
|
|
|
Terug naar boven |
|
|
chrisflandria Flandria-Kenner
Geregistreerd op: 25 Jan 2012 Berichten: 502 Woonplaats: Lovendegem
|
Geplaatst: 08-02-2014 13:21:58 Onderwerp: |
|
|
Heb de afmetingen van de afbeelding een beetje aangepast, zodat het een beetje duidelijker overkomt. |
|
Terug naar boven |
|
|
Hans Flandria-Sleutelaar
Geregistreerd op: 29 Jan 2012 Berichten: 196 Woonplaats: Dongen
|
Geplaatst: 08-02-2014 17:31:09 Onderwerp: |
|
|
Als ik dit zo zie dan zou je verwachten dat de cilinders qua prestaties gelijk zijn. Alleen dan moet de maat van 66mm bij de onderste tekening ook hetzefde zijn neem ik aan. _________________ If it doesn't smoke. it's a joke. |
|
Terug naar boven |
|
|
chrisflandria Flandria-Kenner
Geregistreerd op: 25 Jan 2012 Berichten: 502 Woonplaats: Lovendegem
|
Geplaatst: 08-02-2014 20:48:07 Onderwerp: |
|
|
Die 66 mm staat ook op de bovenste tekening Hans.
Ik heb deze beide poortmappen geplaatst omdat er regelmatig wordt vermeld -ik heb er zelf geen ervaring mee - dat de Parmakit cil nogal aan de lome kant is.
Als je de spijltjes even wegdenkt zou je zeggen meer poortoppervlak bij de Parmakit, dus beter en sneller.
Het grote verschil volgens mij is de vorm van de spoelpoorten.
Bij de originele Mahle cil maken de poorten een mooie kromming en heeft de binnenkant meer volume, waar bij de Parmakit cil dit nogal rechttoe/rechtaan is uitgevoerd.
Vorm en uitmonding van de spoelpoorten in de cil bepalen voor een groot gedeelte de karakteristiek van de motor, dus het zou best kunnen dat Parmakit hier een beetje is tekort geschoten. |
|
Terug naar boven |
|
|
daytona Flandria-Koning
Geregistreerd op: 27 Mrt 2012 Berichten: 1137
|
Geplaatst: 08-02-2014 21:14:34 Onderwerp: |
|
|
Heb je ook de poortmap van een Mahle 5pk W1-cilinder? |
|
Terug naar boven |
|
|
chrisflandria Flandria-Kenner
Geregistreerd op: 25 Jan 2012 Berichten: 502 Woonplaats: Lovendegem
|
Geplaatst: 08-02-2014 21:56:51 Onderwerp: |
|
|
De Flandria cil poortmap heb ik uit de tuning informatie bladzijden.
Staat niet bij vermeld welke cil het is, enkel de vermelding " Serie uitvoering".
Zal eens kijken wat ik verder nog heb liggen. |
|
Terug naar boven |
|
|
daytona Flandria-Koning
Geregistreerd op: 27 Mrt 2012 Berichten: 1137
|
Geplaatst: 09-02-2014 05:08:38 Onderwerp: |
|
|
De serie-cilinder in die tuning-papieren is zo te zien al een W4. Een W1 heeft geen spijl in uitlaat- en inlaatgat en ik denk dat deze het dichtst zal aanleunen bij de Parmakit qua mapping. |
|
Terug naar boven |
|
|
|