Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
NanTom Flandria-Liefhebber
Geregistreerd op: 14 Sep 2012 Berichten: 27 Woonplaats: Londerzeel
|
Geplaatst: 23-01-2014 18:05:49 Onderwerp: |
|
|
Of pak hem vast en ga op de weegschaal staan...dan moogt niet zo zwaar wegen dan ik want dan komt ge ook in de problemen... |
|
Terug naar boven |
|
|
sp537 Flandria-Liefhebber
Geregistreerd op: 16 Apr 2012 Berichten: 47
|
Geplaatst: 29-01-2014 16:57:26 Onderwerp: |
|
|
kan er iemand vertellen of de tandwielen juist op de as zitten?
de volgorde is normaal juist, maar ik twijfel over hoe ze erop zitten aangezien ze verschillende kanten hebben.
tandwiel 1: met de uitsparing naar links toe
tandwiel 2: met de uitsparing naar links toe
tandwiel 3: heeft 2 vlakke zijden
tandwiel 4: met de uitsparing naar links toe
+ bestaat er een truc om de as met de "maantjes" (2) te monteren?
|
|
Terug naar boven |
|
|
chrisflandria Flandria-Kenner
Geregistreerd op: 25 Jan 2012 Berichten: 502 Woonplaats: Lovendegem
|
Geplaatst: 29-01-2014 17:58:24 Onderwerp: |
|
|
De maantjes monteer je eerst met een beetje vet (zodat ze vast blijven zitten) op de schakelvork.
Dan de naakte as zonder tandwielen en kogeltjes monteren.
Dan per tandwiel 4 kogeltjes monteren nadat je eerst een beetje vet in de uitsparingen hebt gedaan en dan tandwiel er op monteren.
Je moet er op letten dat de hoge kant van de tandwielen voor alle 4 de versnellingen naar onder zit. Leg de tandwielen eens op een plat vlak, je zal zien dat 1 kant altijd een beetje hoger is dan de andere.
Niet vergeten om in de koppelingsas het lange asje te steken voor je begint te monteren, anders lukt het daarna niet meer. |
|
Terug naar boven |
|
|
sp537 Flandria-Liefhebber
Geregistreerd op: 16 Apr 2012 Berichten: 47
|
Geplaatst: 30-01-2014 11:38:51 Onderwerp: |
|
|
als ik dezelde onderkant voorheb als jij dan klopt het (enkel het kleinste tandwiel (3) zat omgedraaid)
het monteren van de maantjes is mee ook gelukt.
|
|
Terug naar boven |
|
|
sp537 Flandria-Liefhebber
Geregistreerd op: 16 Apr 2012 Berichten: 47
|
Geplaatst: 01-02-2014 14:18:22 Onderwerp: |
|
|
weer een klein vraagje:
hoe moet de veer hier zitten?
hoe ze nu zit lijkt me niet juist, maar om ze op het "pinnetje" te zetten lijkt ze me nogal zwaar
|
|
Terug naar boven |
|
|
seppe07 Flandria-Sleutelaar
Geregistreerd op: 30 Jan 2012 Berichten: 149
|
Geplaatst: 01-02-2014 19:05:56 Onderwerp: |
|
|
De veer moet op het pinnetje! |
|
Terug naar boven |
|
|
Rekord Flandria-Koning
Geregistreerd op: 24 Jan 2012 Berichten: 1465
|
Geplaatst: 02-02-2014 13:18:33 Onderwerp: |
|
|
Als ik die schakelkam zie, is het een blok met voetversnelling. Die veer is in dat geval wat zwaarder uitgevoerd. Ze moet inderdaad op dat pinnetje. _________________ "Details maken de perfectie, maar perfectie is geen detail" |
|
Terug naar boven |
|
|
sp537 Flandria-Liefhebber
Geregistreerd op: 16 Apr 2012 Berichten: 47
|
Geplaatst: 06-02-2014 12:23:50 Onderwerp: |
|
|
het blok zit ondertussen ineen, met de schakelveer op de juiste plaats
nu heb ik nog 3 vragen:
1)hoeveel olie moet er in het blok? heb nog een bus 80w gl1 staan, of kan er ook gewone 10w40 in?
2)en op hoeveel mm (voor bdp) zet ik best mijn ontsteking?
3) is er een bepaalde volgorde voor het aandraaien van de cilinderkop bouten? en met welk koppel? |
|
Terug naar boven |
|
|
chrisflandria Flandria-Kenner
Geregistreerd op: 25 Jan 2012 Berichten: 502 Woonplaats: Lovendegem
|
Geplaatst: 06-02-2014 15:41:13 Onderwerp: |
|
|
500 cc olie in het blok is ok. Normaal is het SAE 90, maar 80 voldoet ook.
Sommigen doen er 15 w 40 in.
Voorontsteking op 2,75 mm voor BDP.
Boutjes van cil kop kruisgewijs aantrekken op 1 mkg. |
|
Terug naar boven |
|
|
daytona Flandria-Koning
Geregistreerd op: 27 Mrt 2012 Berichten: 1137
|
Geplaatst: 07-02-2014 12:21:22 Onderwerp: |
|
|
Het gaat om M8 bouten, Chris. aantrekken op 2.5 à 2.8 dus. maar als 'aanloop'-koppel is 1 wel ok. |
|
Terug naar boven |
|
|
chrisflandria Flandria-Kenner
Geregistreerd op: 25 Jan 2012 Berichten: 502 Woonplaats: Lovendegem
|
Geplaatst: 07-02-2014 13:04:49 Onderwerp: |
|
|
Denk dat het hier om M6 boutjes gaat Kurt.
Zijn geen tapeinden zoals bij een 5pk cil. |
|
Terug naar boven |
|
|
daytona Flandria-Koning
Geregistreerd op: 27 Mrt 2012 Berichten: 1137
|
Geplaatst: 07-02-2014 16:30:46 Onderwerp: |
|
|
Ah ok! |
|
Terug naar boven |
|
|
sp537 Flandria-Liefhebber
Geregistreerd op: 16 Apr 2012 Berichten: 47
|
Geplaatst: 02-04-2014 15:38:06 Onderwerp: |
|
|
omdat ik geen beter plaats vond vraag ik het hier maar
heeft er iemand een foto of uitleg van hoe je de veer van de standaard en de houder van het rempedaal juist monteert op een sp 537? bij mij zit de veer namelijk altijd in de weg.. |
|
Terug naar boven |
|
|
Rekord Flandria-Koning
Geregistreerd op: 24 Jan 2012 Berichten: 1465
|
Geplaatst: 02-04-2014 21:36:27 Onderwerp: |
|
|
Dat hoort gewoon in de weg te zitten. Het zit ofwel tegen de poot ofwel tegen de uitlaat. In 90% van de gevallen tegen beide _________________ "Details maken de perfectie, maar perfectie is geen detail" |
|
Terug naar boven |
|
|
sp537 Flandria-Liefhebber
Geregistreerd op: 16 Apr 2012 Berichten: 47
|
Geplaatst: 14-04-2014 14:04:54 Onderwerp: |
|
|
hier even een foto van het probleem.
de veer moet je echt wel een heel stuk wringen vind ik..
probleem nr2: moet er tussen de houder en het rempedaal nog een opvulring of iets komen? anders kan ik de bout tot tegen de standaard draaien en dan zit het rempedaal nog steeds niet goed. of ben ik iets vergeten? |
|
Terug naar boven |
|
|
|