Flandria Forum Flandria Forum
Liefhebbers van Flandria/Superia/Avaros en Claeys-Bromfietsen uit Belgie en Nederland
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

wax zetten

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Flandria Forum -> How To's?
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
ruub
Flandria-Kenner


Geregistreerd op: 24 Jan 2012
Berichten: 413
Woonplaats: Koersel

BerichtGeplaatst: 21-05-2013 19:58:46    Onderwerp: wax zetten Reageren met citaat

Ik vroeg me af hoe ik mijn brommer het beste kan beschermen tegen weer en wind.
Er staan een paar roestplekjes op, maar ik weet niet of wax dan nog wel nut heeft.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
daytona
Flandria-Koning


Geregistreerd op: 27 Mrt 2012
Berichten: 1136

BerichtGeplaatst: 21-05-2013 20:02:19    Onderwerp: Reageren met citaat

Een wax kan je enkel aanwenden ter bescherming, niet ter genezing. Als het kleine plekjes van roest zijn, kan je die mss beter eerst met compound te lijf gaan. Ga anders eens bij een gereputeerd carossier te rade?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
pol
Flandria-Kenner


Geregistreerd op: 09 Sep 2012
Berichten: 473

BerichtGeplaatst: 21-05-2013 21:11:25    Onderwerp: Reageren met citaat

Zijn een paar plekjes roest heel erg? Als je natuurlijk letterlijk in weer en wind met je brommer rijdt kan ik er uiteraard inkomen dat je dat wilt beschermen want dan zou het erger kunnen worden. Als je er nooit mee rijdt bij regenweer dan lijkt me een roestplekje niet zo erg.

Ik heb overigens wel eens gehoord dat men zwakke plekken van een auto vroeger wel eens met een laagje vaseline insmeerde om te voorkomen dat roest verder zou uitbreiden, zoals bijvoorbeeld aan de wielkasten. Moest daar plots weer aan denken door deze vraag ivm bescherming. Ben benieuwd of iemand dat nog ooit gehoord heeft en of er waarheid achter schuilt.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Johan
Flandria-Kenner


Geregistreerd op: 16 Okt 2012
Berichten: 418

BerichtGeplaatst: 21-05-2013 21:17:09    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik spuit er regelmatig wd 40 op. Alles blijft dan soepel
Wel niet op de lak, die poets ik af en toe (ttz heel af en toe) met een zachte polish
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Arnoute
Flandria-Kenner


Geregistreerd op: 24 Jan 2012
Berichten: 386
Woonplaats: Meulebeke

BerichtGeplaatst: 22-05-2013 08:19:28    Onderwerp: Reageren met citaat

het gebruik van vaseline is uiteindelijk een beetje hetzelfde als wax.
Nu wax zorgt er ook voor dat je verf wat blinkt, maar in essentie is wax een gewone vetlaag aanbrengen zodat er een kleine bescherming is Smile

Ik denk dat vaseline nu wel beter dient voor sommige plaatsen, zoals wielkassen, maar voor de verf is wax ideaal normaal gezien Smile
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
sp537
Flandria-Liefhebber


Geregistreerd op: 16 Apr 2012
Berichten: 47

BerichtGeplaatst: 27-01-2014 13:57:28    Onderwerp: Reageren met citaat

misschien een beetje een oud bericht maar ik dacht dat het wel nuttig kon zijn Smile

voor kleine roestplekken kan je evt een roestomvormer gebruiken. (ik gebruik bv. black knight).
is soort van witte 'verf' waarvan je met een borstel een dun laagje op de plek smeert (moet roestig zijn). als het opgedroogt is wordt de plek iets donkerder van kleur en het zal nietmeer verder roesten Smile
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
jaak
Flandria-Sleutelaar


Geregistreerd op: 25 Jan 2012
Berichten: 158

BerichtGeplaatst: 27-01-2014 23:10:20    Onderwerp: Reageren met citaat

Fe2O3. is de bekende schilferige rood-bruine roest. Er bestaat echter ook een andere vorm van ijzeroxide, namelijk Fe3O4, ook wel magnetiet genoemd. In principe is dit hetzelfde spul als ijzererts. Deze oxide is zwart van kleur en heeft niet de nare eigenschap dat het poreus is en bladdert. Met behulp van een 'roestomvormer' kunnen we Fe2O3 omzetten in Fe3O4
.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Flandria Forum -> How To's? Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 

Powered by phpBB
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum