Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
sireneke Flandria-Kenner
Geregistreerd op: 25 Jan 2012 Berichten: 535
|
Geplaatst: 16-01-2014 19:19:23 Onderwerp: Trap as motorblok 3,2 PK |
|
|
Dit is een foto van een frans type motorblok 3,2 Pk.
Om de trappers volledig rond te doen draaien,is er een mechanisch systeem om het inhaken van de trapper.
De vraag: de (stift) is afgebroken of versleten op de trapas,en die wil ik vernieuwen.
Heb die willen eerst doorslaan,lukt niet,dan geprobeerd door te boren,lukt het ook niet.
Wie kan mij helpen?
_________________ Een geschenk werd wereldmerk |
|
Terug naar boven |
|
|
yureck Flandria-Kenner
Geregistreerd op: 24 Jan 2012 Berichten: 483 Woonplaats: Beernem
|
Geplaatst: 16-01-2014 21:11:58 Onderwerp: |
|
|
Daar horen 2 kogellagers in in die putjes! |
|
Terug naar boven |
|
|
sireneke Flandria-Kenner
Geregistreerd op: 25 Jan 2012 Berichten: 535
|
Geplaatst: 16-01-2014 21:15:47 Onderwerp: |
|
|
Vraag mij af hoe die kogellagers op hun plaats blijven zitten?
Is er daar een tekening of foto van. _________________ Een geschenk werd wereldmerk |
|
Terug naar boven |
|
|
sireneke Flandria-Kenner
Geregistreerd op: 25 Jan 2012 Berichten: 535
|
Geplaatst: 16-01-2014 21:24:00 Onderwerp: |
|
|
Als er alles op is bevestigd,en de druk van de veer zou die kogellagers op zijn plaats blijven zitten!
_________________ Een geschenk werd wereldmerk |
|
Terug naar boven |
|
|
Rekord Flandria-Koning
Geregistreerd op: 24 Jan 2012 Berichten: 1465
|
Geplaatst: 16-01-2014 23:13:41 Onderwerp: |
|
|
In de bus die over de trapperas schuift (licht klemt eigenlijk) zitten uitsparingen voor die kogeltjes. Bijgevolg zitten die kogeltjes gewoon tussen de as en die bus. De bus zelf zal door die lichte klempassing er niet zomaar afschuiven. _________________ "Details maken de perfectie, maar perfectie is geen detail" |
|
Terug naar boven |
|
|
daytona Flandria-Koning
Geregistreerd op: 27 Mrt 2012 Berichten: 1137
|
Geplaatst: 17-01-2014 06:41:01 Onderwerp: |
|
|
Die bus klemt idd voldoende om niet te gaan verschuiven. |
|
Terug naar boven |
|
|
sireneke Flandria-Kenner
Geregistreerd op: 25 Jan 2012 Berichten: 535
|
Geplaatst: 17-01-2014 07:36:02 Onderwerp: |
|
|
Ok,Dank voor de info. _________________ Een geschenk werd wereldmerk |
|
Terug naar boven |
|
|
sireneke Flandria-Kenner
Geregistreerd op: 25 Jan 2012 Berichten: 535
|
Geplaatst: 21-01-2014 18:22:10 Onderwerp: |
|
|
Waren er nog merken die zo'n systeem hadden,waarvan de cranks beide naar beneden konden?
En enig idee uit welk jaar dit systeem al zou bestaan? _________________ Een geschenk werd wereldmerk |
|
Terug naar boven |
|
|
sireneke Flandria-Kenner
Geregistreerd op: 25 Jan 2012 Berichten: 535
|
Geplaatst: 21-01-2014 21:04:35 Onderwerp: |
|
|
Uit een ontvangen e-mail,zou dit al bestaan van in 1959 bij het merk, Batavus en dit merk zou er zelfs patent hebben op genomen. _________________ Een geschenk werd wereldmerk |
|
Terug naar boven |
|
|
sireneke Flandria-Kenner
Geregistreerd op: 25 Jan 2012 Berichten: 535
|
Geplaatst: 21-01-2014 21:47:51 Onderwerp: |
|
|
http://www.batavusbromfiets-club.nl/De%20andere%20sportbrommers.htm
Vernieuwender was het programma voor 1959. Het grote nieuws van Batavus dat jaar was de introductie van de verstelbare cranck, waardoor beide pedalen naar beneden konden hangen. Je voeten stonden dan dus normaal naast elkaar, maar je kon door de verstelbare cranck weer omhoog te zetten ook nog (theoretisch, want geen mens deed dat nog) fietsen met je brommer, zoals de wet dat voorschreef. Was de patent-cranck gemonteerd, dan was er ook een apart achterrempedaal, want logischerwijze was terugtrapremmen er nu niet meer bij. Logisch dat deze patent-cranck ook op het sportmodel van Batavus zat, dat nu de SuperSport heette. _________________ Een geschenk werd wereldmerk |
|
Terug naar boven |
|
|
Rekord Flandria-Koning
Geregistreerd op: 24 Jan 2012 Berichten: 1465
|
Geplaatst: 21-01-2014 22:42:20 Onderwerp: |
|
|
Ik denk dat Batavus een patent had op het systeem zelf en niet zozeer op het idee om 1 pedaal 180° te kunnen draaien. Vandaar dat meerdere merken dit wel hadden maar met elk hun systeem. _________________ "Details maken de perfectie, maar perfectie is geen detail" |
|
Terug naar boven |
|
|
|