Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
rekordje62 Flandria-Professor
Geregistreerd op: 24 Jan 2012 Berichten: 767 Woonplaats: w-vl
|
Geplaatst: 31-07-2013 18:44:27 Onderwerp: |
|
|
k ben nu bezig hem samen te puzzelen met kleingerief uit mijn recup bak,
het grappige is dat ik haast van elke brommer die ik ooit heb gehad iets heb gebruikt |
|
Terug naar boven |
|
|
rekordje62 Flandria-Professor
Geregistreerd op: 24 Jan 2012 Berichten: 767 Woonplaats: w-vl
|
Geplaatst: 25-08-2013 19:13:24 Onderwerp: |
|
|
enkele vraagjes ivm uitlijnen van het achterwiel van een us boltank: ( de originele bussen waren er niet bij )
-zit het wiel perfect in de centerlijn van de achterbrug?
-wie kan eens de afstandsbussen meten van de achteras?
die tussen remplaat en achterbrug is al voldoende
-totale breedte van de brug t.h.v. de achterasgaten
-indien mogelijk ook de verdieping van het tandwiel
(dus mocht je die plat op een tafel leggen: hoe hoog zou die dan moeten zijn?)
-afstandsbussen motor: aan welke kant zitten de brede
merci |
|
Terug naar boven |
|
|
rekordje62 Flandria-Professor
Geregistreerd op: 24 Jan 2012 Berichten: 767 Woonplaats: w-vl
|
Geplaatst: 05-09-2013 18:57:46 Onderwerp: |
|
|
voorlopig met automatenuitlaatjes, de originele schokdempers zijn nog binnen voor herstel
|
|
Terug naar boven |
|
|
seppe07 Flandria-Sleutelaar
Geregistreerd op: 30 Jan 2012 Berichten: 149
|
Geplaatst: 05-09-2013 19:52:46 Onderwerp: |
|
|
Propere boltank, ideaal om mee door Brugge en omstreken te scheuren! |
|
Terug naar boven |
|
|
Rekord Flandria-Koning
Geregistreerd op: 24 Jan 2012 Berichten: 1465
|
Geplaatst: 06-09-2013 07:40:27 Onderwerp: |
|
|
Zo'n chroom tank is magnifiek ! _________________ "Details maken de perfectie, maar perfectie is geen detail" |
|
Terug naar boven |
|
|
seppe07 Flandria-Sleutelaar
Geregistreerd op: 30 Jan 2012 Berichten: 149
|
Geplaatst: 06-09-2013 07:53:36 Onderwerp: |
|
|
Zo een origineel zadel met de juiste print doet veel. De meeste gerestaureerde boltanken hebben een foute print waardoor de restauratie niet tot zijn recht komt. De originele "skinny" achterveren van een boltank vind ik persoonlijk ook een must. Ik spreek mij niet uit over de kwaliteit maar ze horen er op te zitten. |
|
Terug naar boven |
|
|
Rekord Flandria-Koning
Geregistreerd op: 24 Jan 2012 Berichten: 1465
|
Geplaatst: 06-09-2013 08:18:25 Onderwerp: |
|
|
Eigenlijk zou je nog die dunne blauwe bercaux buisjes kunnen monteren. Was destijds, naast de chroom tank, nog een accessoire voor de boltank. _________________ "Details maken de perfectie, maar perfectie is geen detail" |
|
Terug naar boven |
|
|
rekordje62 Flandria-Professor
Geregistreerd op: 24 Jan 2012 Berichten: 767 Woonplaats: w-vl
|
Geplaatst: 06-09-2013 08:46:58 Onderwerp: |
|
|
k ben ook heel tervreden van die chroomtank, heel andere look dan de normale tank.
de berceaubuisjes staan op de verlanglijst, op de onderdelen lijst zijn ze verchroomd, ze bestaan dus ook in t blauw?
het is wel een beetje wennen aan de zithouding, zo voorover hangen zoals op een rekord maar de voeten veel hoger door de pedalen
het 13 tandwiel is ideaal, prima acceleratie en het gebalanceerd ventilatiewiel geeft geen trillingen
ontsteking is nog niet goed afgesteld want hij wordt te heet en de bocht verkleurt, staat hij dan te vroeg of te laat?
k heb dit al op andere motoren voorgehad, dus ik vermoed dat m'n dieptemeter niet juist meet. maar misschien doe k het fout .ik zoek het hoogste punt en markeer dat met fijn alcoholstiftje op carterrand en vliegwiel, en dan terug draaiend om de halve dieper mm een streepje. |
|
Terug naar boven |
|
|
Rekord Flandria-Koning
Geregistreerd op: 24 Jan 2012 Berichten: 1465
|
Geplaatst: 06-09-2013 09:13:27 Onderwerp: |
|
|
Ik dacht dat ze blauw van kleur waren, maar chroom kan ook hoor _________________ "Details maken de perfectie, maar perfectie is geen detail" |
|
Terug naar boven |
|
|
seppe07 Flandria-Sleutelaar
Geregistreerd op: 30 Jan 2012 Berichten: 149
|
Geplaatst: 06-09-2013 15:02:10 Onderwerp: |
|
|
Ik vind een boltank mooier zonder berceaubuisjes. |
|
Terug naar boven |
|
|
ed superman Flandria-Sleutelaar
Geregistreerd op: 13 Jan 2013 Berichten: 198 Woonplaats: 8570 vichte
|
Geplaatst: 10-09-2013 05:56:05 Onderwerp: |
|
|
tis toch ne sjieke brommer geworden ,chapeau |
|
Terug naar boven |
|
|
rekordje62 Flandria-Professor
Geregistreerd op: 24 Jan 2012 Berichten: 767 Woonplaats: w-vl
|
Geplaatst: 13-10-2013 09:26:06 Onderwerp: |
|
|
seppe07 schreef: |
De originele "skinny" achterveren van een boltank vind ik persoonlijk ook een must. Ik spreek mij niet uit over de kwaliteit maar ze horen er op te zitten. |
gisteren de dunne amortisseurkes gaan terug halen en gemonteerd... dat idd is een belangrijk deel van de "look"
vakkundig gerepareerd : nieuwe hard verchroomde staven en verse bronzen glijbussen. merci @ Daytona daarvoor |
|
Terug naar boven |
|
|
seppe07 Flandria-Sleutelaar
Geregistreerd op: 30 Jan 2012 Berichten: 149
|
Geplaatst: 13-10-2013 10:54:36 Onderwerp: |
|
|
real skinny's |
|
Terug naar boven |
|
|
rekordje62 Flandria-Professor
Geregistreerd op: 24 Jan 2012 Berichten: 767 Woonplaats: w-vl
|
Geplaatst: 13-11-2013 12:55:37 Onderwerp: |
|
|
eindelijk.... een windschermpje
|
|
Terug naar boven |
|
|
sireneke Flandria-Kenner
Geregistreerd op: 25 Jan 2012 Berichten: 535
|
Geplaatst: 13-11-2013 19:28:18 Onderwerp: |
|
|
Prachtig .
Dit schermpje was een optie voor de Ultra-sport Bj-1960-61.
Zo ook het langste tringel voorspatbord 360°.
Het voor en achter spatbord die op de foto te zien zijn, waren opties voor het Hollandse versie Bj-1960-61.
Zo ook een pakdrager(porte-bagage) achteraan. _________________ Een geschenk werd wereldmerk |
|
Terug naar boven |
|
|
|