Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
jens36 Flandria-Sleutelaar

Geregistreerd op: 24 Jan 2012 Berichten: 237 Woonplaats: Mechelen
|
Geplaatst: 10-06-2013 11:54:14 Onderwerp: |
|
|
Het zijn allemaal wel leuke auto's die je hier post. Maar er is een reden dat je ze niet zo vaak meer tegenkomt
Mijn opa zen laatste auto was zo eentje (10 jaar terug), wel geen gti. Tschijnt dat de koppeling er nogal snel aan was, maar dat kon ook aan men opa liggen natuurlijk  _________________ Flandria 137-AFA
'Op mijne Flandria flitst Vlaanderen mij voorbij' |
|
Terug naar boven |
|
 |
Rekord Flandria-Koning

Geregistreerd op: 24 Jan 2012 Berichten: 1465
|
Geplaatst: 10-06-2013 12:53:02 Onderwerp: |
|
|
Een 309 GTI is eerder zeldzaam te noemen. Een 205 GTI kom je nog wel tegen. Maar meestal zijn ze wel opgereden. _________________ "Details maken de perfectie, maar perfectie is geen detail" |
|
Terug naar boven |
|
 |
Rekord Flandria-Koning

Geregistreerd op: 24 Jan 2012 Berichten: 1465
|
|
Terug naar boven |
|
 |
pol Flandria-Kenner

Geregistreerd op: 09 Sep 2012 Berichten: 473
|
Geplaatst: 10-06-2013 16:16:28 Onderwerp: |
|
|
In 1984 kochten mijn ouders zone peugeot 205, ik geloof dat het ook een GTI was, een heel vinnig bakske! Maar vooral ellende! In de beginjaren niets dan kinderziektes. Nuja, het was wel 1 van de allereersten van de 205 die van de band rolden. Dus echt het eerste model. (met de grote achterlichten). Zo heb ik bijvoorbeeld nooit geweten dat de klok werkte. De defecten tijdens de garantie werden wel hersteld, en dat waren er veel. Maar ook daarna ging er regelmatig wat kapot. Op dat gebied was het een ECHTE franse auto. Verder is de auto na 12 jaar dienst afgedankt met amper meer dan 100.000km op de teller. Zuiver op! Ik herinner me nog goed, de laatste jaren dat de auto gebruikt werd. Als 12-jarige op tijd op school komen was een ramp! Altijd startpiloot bij de hand hebben en een reserve accu. Een half uur nodig hebben om 's ochtends te starten was geen rarigheid en was er altijd wel 1 accu leeggestart. Ook de versnellingsbak was zuiver op. Het laatste jaar heeft mijn moeder nog zonder achteruit rond gesjeesd (je wordt dan wel behendig in het parkeren zonder je achteruit te hoeven gebruiken, want dan moest je zelf duwen of trekken). Toen op een gegeven moment er alleen nog maar in 3e versnelling kon gereden worden was de maat vol. Kortom ik kan er uit ervaring niet veel goeds over zeggen. Volgens mij moet die auto nog altijd ergens staan onder een hangar met een dikke laag stof  |
|
Terug naar boven |
|
 |
jens36 Flandria-Sleutelaar

Geregistreerd op: 24 Jan 2012 Berichten: 237 Woonplaats: Mechelen
|
Geplaatst: 10-06-2013 16:18:54 Onderwerp: |
|
|
Hij is dus nog in jullie bezit?  _________________ Flandria 137-AFA
'Op mijne Flandria flitst Vlaanderen mij voorbij' |
|
Terug naar boven |
|
 |
Arnoute Flandria-Kenner

Geregistreerd op: 24 Jan 2012 Berichten: 386 Woonplaats: Meulebeke
|
Geplaatst: 10-06-2013 17:09:19 Onderwerp: |
|
|
hahah oke, van alle fransen afblijven dus  |
|
Terug naar boven |
|
 |
pol Flandria-Kenner

Geregistreerd op: 09 Sep 2012 Berichten: 473
|
Geplaatst: 11-06-2013 07:06:13 Onderwerp: |
|
|
jens36 schreef: |
Hij is dus nog in jullie bezit?  |
Inderdaad. Mijn vader heeft die nog ergens staan. Hij zag er destijds toen hij afgedankt werd, wel iets in om hem aan de kant te zetten ipv met oud ijzer mee te geven. (heeft in een ver verleden net iets te veel weggedaan met oud ijzer denk ik, dermee) Kevers, 2-pk tjes, dianes, enz enz... allemaal auto's die zo'n 30 jaar geleden nog niet zo heel bijzonder waren, maar nu wel...
En euh, inderdaad, wil je niet al te veel miserie, ik zou geen Franse wagen aanbevelen. De enige waar ik wel ervaring mee heb was een Renault 25 van 1986, maar daar lag dan ook een poepsimpele zware dieselmotor in zonder toeters of bellen, dus kon ook nie veel aan kapot gaan. Maar dacht niet dat je een trage slak wilde hebben dus Maar die had dan weer als nadeel dat de carosserie en chassis om te janken waren maar verder was dit wel een betrouwbare auto (maar was destijds dan ook het neusje van de zalm bij renault) |
|
Terug naar boven |
|
 |
jens36 Flandria-Sleutelaar

Geregistreerd op: 24 Jan 2012 Berichten: 237 Woonplaats: Mechelen
|
Geplaatst: 15-06-2013 16:16:00 Onderwerp: |
|
|
Iemand ervaring met een volvo 240GL?
 _________________ Flandria 137-AFA
'Op mijne Flandria flitst Vlaanderen mij voorbij' |
|
Terug naar boven |
|
 |
rekordje62 Flandria-Professor

Geregistreerd op: 24 Jan 2012 Berichten: 767 Woonplaats: w-vl
|
Geplaatst: 15-06-2013 16:22:56 Onderwerp: |
|
|
een vriendin van me heeft zo'n stationwagen op LPG
da beestje is op weg naar de 450000km
begint nu wel hard te roesten |
|
Terug naar boven |
|
 |
5pkboy Flandria-Kenner

Geregistreerd op: 24 Jan 2012 Berichten: 544 Woonplaats: Maldegem
|
Geplaatst: 15-06-2013 17:27:31 Onderwerp: |
|
|
Volvo 's , ik heb er vier gehad allemaal breaks. Zeer tevreden van geweest, echte werkbeesten waren het. _________________ Eens Flandria, altijd Flandria. |
|
Terug naar boven |
|
 |
jerre Flandria-Sleutelaar

Geregistreerd op: 24 Jan 2012 Berichten: 258
|
Geplaatst: 15-06-2013 17:38:12 Onderwerp: |
|
|
Ne vriend van mij heeft nog ne schone 240 break te koop staan. ingeschreven als lichte vracht en rijdt op lpg en naft. is wel nog wa werk aan.
Laatst aangepast door jerre op 15-06-2013 17:41:07; in totaal 1 keer bewerkt |
|
Terug naar boven |
|
 |
jens36 Flandria-Sleutelaar

Geregistreerd op: 24 Jan 2012 Berichten: 237 Woonplaats: Mechelen
|
Geplaatst: 15-06-2013 17:40:21 Onderwerp: |
|
|
Deze is nog van de 1e eigenaar(es). Ik heb 15 jaar over haar gewoond, en dat was dan de eerste auto die ik zag als ik de rol 's morgens optrok
Gisteren gaan werken op een BBQ voor de "bejaardenbond" en daar kwam ik haar weer tegen. Zo aan de praat geraakt en blijkt dat ze haar auto zoekt te verkopen.
Altijd onderhouden geweest in de volvo garage en elk jaar door de keuring geraakt voor dagelijks vervoer. _________________ Flandria 137-AFA
'Op mijne Flandria flitst Vlaanderen mij voorbij' |
|
Terug naar boven |
|
 |
jerre Flandria-Sleutelaar

Geregistreerd op: 24 Jan 2012 Berichten: 258
|
Geplaatst: 15-06-2013 17:42:01 Onderwerp: |
|
|
goede betrouwbare auto's waar goed veel zelf aan te doen is. allemaal simpele mecaniek. Kleine draaicirkel voor zo een grote auto en zeer goede wegligging. |
|
Terug naar boven |
|
 |
rekordje62 Flandria-Professor

Geregistreerd op: 24 Jan 2012 Berichten: 767 Woonplaats: w-vl
|
Geplaatst: 15-06-2013 18:50:57 Onderwerp: |
|
|
jens, als je de geschiedenis van dien auto kent, dan zou k geen seconde twijfelen.... go for it! |
|
Terug naar boven |
|
 |
seppe07 Flandria-Sleutelaar

Geregistreerd op: 30 Jan 2012 Berichten: 149
|
Geplaatst: 15-06-2013 19:47:37 Onderwerp: |
|
|
Ik heb begin jaren '90 met een Volvo 240 GL leren rijden.
Manouvreren zonder servostuur, mijn armkes zagen af destijds.
Niet kapot de krijgen die Zweedse tanken. |
|
Terug naar boven |
|
 |
|