Flandria Forum Flandria Forum
Liefhebbers van Flandria/Superia/Avaros en Claeys-Bromfietsen uit Belgie en Nederland
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Verlichting King
Ga naar pagina Vorige  1, 2
 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Flandria Forum -> Elektrische problemen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Hans
Flandria-Sleutelaar


Geregistreerd op: 29 Jan 2012
Berichten: 196
Woonplaats: Dongen

BerichtGeplaatst: 13-05-2013 16:47:33    Onderwerp: Reageren met citaat

15 watt voorlicht en 2 watt achterlicht maakt 17 watt. Beide gloeidraden van het voorlicht zijn 15 watt. Alleen de stand van de gloeidraden zijn anders en een gloeidraad van klein licht heeft een afschermplaatje waardoor de lichtbundel niet rondom op de reflector valt. Dat geeft het verschil van lichtval bij klein en groot licht. Remlicht aansluiten op de normale lichtspoel gaat volgens mij niet werken. Als je dan overdag zonder licht rijd en je remt een keer dan is je lampje toch kapot. Of heb ik het mis. Waar is Jaak Very Happy die weet dat wel.

Ik heb eventueel nieuwe lampen BA15 6V 15/15 voor je. Die zijn dan wel de gele uitvoering. Iets wat je vaak ziet bij Flandria.
_________________
If it doesn't smoke. it's a joke.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
daytona
Flandria-Koning


Geregistreerd op: 27 Mrt 2012
Berichten: 1136

BerichtGeplaatst: 13-05-2013 18:34:06    Onderwerp: Reageren met citaat

Tja, overdag moet je hier in België toch sowieso met licht rijden, Hans. Is dat in Nederland niet zo?

Pol en Chris: die draadjes gaan idd nooit samen branden (tenzij je zelf die schakeling zou maken), maar in de ene stand van de schakelaar brandt gewoon het ene draadje bij die duplo-lamp en omgekeerd. Mocht je ze samen schakelen, dan zou je een dineetje met kaarslicht kunnen houden, maar niet veel meer Laughing
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
jaak
Flandria-Sleutelaar


Geregistreerd op: 25 Jan 2012
Berichten: 158

BerichtGeplaatst: 13-05-2013 21:56:31    Onderwerp: Reageren met citaat

gewoon je achterlicht en remlichtjes uitvoeren met leds. dan heb je energie genoeg met een gewone lichtspoel van 17 watt

wil je niet dat je remlichtje ( met 2 leds in antiparrallel) stuk gaat als je zonder verlichting rijd dan moet je 2 zenerdiodes van 7 volt en voldoende vermogen in antiserie op de lichtspoel zetten .
of een spanningsbegrenzer uit de handel.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
pol
Flandria-Kenner


Geregistreerd op: 09 Sep 2012
Berichten: 473

BerichtGeplaatst: 14-05-2013 11:33:22    Onderwerp: Reageren met citaat

Dat klinkt doenbaar met leds, maar laat ik nu net niet zo "led" gezind zijn, ik vind die nieuwe auto's en bromfietsen met leds verschrikkelijk. Ik zou het een belediging vinden voor mijn flandria moest ik er leds gaan in stoppen. Kga het me niet onnodig moeilijk maken, dan maar geen remlicht Cool

@ daytona: een dineetje met kaarslicht, euh king-light kan ook romantisch zijn haha Laughing Maar laten we daar maar de kaarsjes voor gebruik, ik zal de schakeling maar netjes origineel maken zoals het hoort.

@ Hans: heb je net een berichtje gestuurd ivm de nieuwe lampen
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
jaak
Flandria-Sleutelaar


Geregistreerd op: 25 Jan 2012
Berichten: 158

BerichtGeplaatst: 14-05-2013 11:55:58    Onderwerp: Reageren met citaat

Nog een klein ideetje

Als je geen zeners wil zetten kan je ook de + voor het remlichtje aftakken van het achterlicht .
Je hebt dan wel geen remlicht als je zonder licht rijd , maar In belgie moet je toch altijd met licht rijden.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
pol
Flandria-Kenner


Geregistreerd op: 09 Sep 2012
Berichten: 473

BerichtGeplaatst: 27-05-2013 11:52:43    Onderwerp: Reageren met citaat

Gisteren nieuw lampje gemonteerd, en schakelaar juist aangesloten.
Blijkt dat in de middelste stand "0" toch het voorlicht blijft branden. Maar als ik de opbouw van de schakelaar goed bekijk en interpreteer dan kan dat haast niet anders... Want het koperen balkje dat je intern in de schakelaar beweegt staat in de nulstand tegen de twee middelste contacten die verbonden zijn met elks een gloeidraadje van het voorlicht... Ik begrijp het niet goed. Enkel in deze stand brand het achterlicht niet, dat klopt. En in de stand naar boven en stand naar onder brand zowel het achterlicht en het voorlicht. Klopt ook. Maar in de middelstand stand brand het voorlicht zachtjes... Iemand enig idee? Kan wel een foto maken en meeplaatsen als dat duidelijker zou zijn dan mijn uitleg Laughing
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
ruub
Flandria-Kenner


Geregistreerd op: 24 Jan 2012
Berichten: 413
Woonplaats: Koersel

BerichtGeplaatst: 27-05-2013 12:05:14    Onderwerp: Reageren met citaat

een foto is altijd handig Wink
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
pol
Flandria-Kenner


Geregistreerd op: 09 Sep 2012
Berichten: 473

BerichtGeplaatst: 27-05-2013 12:07:02    Onderwerp: Reageren met citaat

dacht ik al Razz
Maak ik vanavond werk van als ik thuis ben van mijn werk.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Flandria Forum -> Elektrische problemen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 

Powered by phpBB
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum