Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
pol Flandria-Kenner
Geregistreerd op: 09 Sep 2012 Berichten: 473
|
Geplaatst: 04-05-2013 11:40:58 Onderwerp: Avaros Kingline Deluxe |
|
|
Zoals beloofd zou ik enkele foto's posten van zodra mijn King klaar is. Even voor de duidelijkheid, ik heb niets opnieuw laten verchromen of herspuiten, dus de gebruikssporen die er op zitten blijven natuurlijk zichtbaar. Maar heb vooral getracht om hem zo mooi mogelijk te krijgen "dans son jus" en technisch alles op punt te zetten waar mogelijk, hij is dus wel tot de laatste schroef uit elkaar geweest zodat ik hem zo goed mogelijk kon reinigen, nieuwe banden, nieuwe lagers in de wielen, nieuwe tandwielen en ketting, nieuwe ontsteking en bougie, extra benzinefiltertje (en vergeef me het nieuwe benzinekraantje maar ik monteer het oude pas weer van zodra ik daarvoor nieuwe dichtingen heb), originele pedalen en rempedaalrubber gezocht, nieuw lint over het zadel, het blokje laten reviseren enz... Afgelopen week kon ik bij Chris het gereviseerde blokje weer ophalen en heb de afgelopen dagen dan ook hard gewerkt om het blokje weer te monteren, kabels te vervangen en af te stellen, want dat was het laatste wat nog moest gebeuren, dan nog wat poetsen en vervolgens een proefritje (de treeplankrubbers waren er dan nog niet op gelijmd). Een eerste proefritje van zo'n 30km is dan ook reuze goed meegevallen. Maar met twee personen erop is zo'n hollandse cilinder toch niet zo super vooral het optrekken in de 3e versnelling heeft een lange afstand nodig. Met 1 persoon erop valt het allemaal best mee. Maar wat ik vooral tamelijk ergerlijk vind zijn die 2 pedalen die steeds in de weg zitten en ben dan ook van plan om de rechter pedaal er gewoon af te halen want voor het starten is die niet nodig, met 1, hooguit 2 maal trappen op het linker pedaal start ie als een zonnetje.
De treeplankrubbers er ondertussen ook op gelijmd, maar dat is een regelrechte flop. Met Fix All mocht het niet baten, ik kon de rubbers de dag nadien gewoon weer van de treeplanken tillen, de lijm hecht enkel op de treeplanken zelf. Met dit product heb ik al altijd alles al succesvol kunnen verlijmen, dus de moed zakte me wel in de schoenen want ook met andere producten getest en die rubbers zijn gewoon niet te verlijmen! Wil natuurlijk niet hebben dat tijdens het rijden mijn rubbers gaan vliegen. De rubbers zijn zo glad en flexibel / gelachtig dat een goede lijm vinden wel onmogelijk blijkt. Zelfs de loctite die ik nog liggen had mocht niet baten... Dus speel ik nu toch met het idee om ze er op vast te vijzen... al weet ik dat het niet origineel is maar ik hoop toch nog ooit een keertje originele rubbers te kunnen vinden.
Zoek ook nog een schroef met alu ring waarmee de koplamp vast geschroefd is (zelfde als gebruikt bij de treeplanken in het midden, want eentje was niet meer origineel en heb de koplamp nu maar met twee "bolle kop" schroeven vast gezet in afwachting van...
Een laatste dingetje waar ik nog met een vraag zit. Tussen de mof van de uitlaat en cilinder heb ik een beetje Gun Gum gebruikt voor het afdichten, in de autohandel had ik expliciet naar een flexibele hittebestendige opvulpasta gevraagd en ook uitgelegd waarvoor het moest dienen, maar die paste is inmiddels wel zo hard als steen geworden... Zal ik de uitlaat nog makkelijk kunnen verwijderen (hefboomefect)...?
En natuurlijk, iedereen hier alvast bedankt voor het advies en de reacties op al mijn vragen en de geboden hulp, want zonder dit was ik nog lang niet aan de "nieuwe patatten".
|
|
Terug naar boven |
|
|
Rekord Flandria-Koning
Geregistreerd op: 24 Jan 2012 Berichten: 1465
|
Geplaatst: 04-05-2013 12:12:19 Onderwerp: |
|
|
Fantastisch mooi geworden !
Zoek is op 'houtrondel' voor die alu rondel om de koplampkap te bevestigen. Die zijn gewoon nieuw in de handel verkrijgaar maar niet uit alu, maar staal. De vorm is echter wel gelijk.
Om die treeplankrubbers te monteren zou ik het eens zoeken in de autobranche. Zoek is naar een goede kit waarmee ze plastic spoilers en andere opsmukzooi op de auto plakken. Om zeker te zijn dat het plakt kan je best ook een "primer" gebruiken zoals Betaprime 5600-1, VICS X-primer of 3M promoter 06396. _________________ "Details maken de perfectie, maar perfectie is geen detail" |
|
Terug naar boven |
|
|
daytona Flandria-Koning
Geregistreerd op: 27 Mrt 2012 Berichten: 1137
|
Geplaatst: 04-05-2013 15:40:37 Onderwerp: |
|
|
kan hier enkel deze reactie op geven: respekt! |
|
Terug naar boven |
|
|
rekordje62 Flandria-Professor
Geregistreerd op: 24 Jan 2012 Berichten: 767 Woonplaats: w-vl
|
Geplaatst: 04-05-2013 18:01:40 Onderwerp: |
|
|
idd! heel mooi |
|
Terug naar boven |
|
|
seppe07 Flandria-Sleutelaar
Geregistreerd op: 30 Jan 2012 Berichten: 149
|
Geplaatst: 04-05-2013 21:21:27 Onderwerp: |
|
|
Goed gedaan Pol!
Is dubbelzijdige plakband geen oplossing voor de treeplankrubbers? |
|
Terug naar boven |
|
|
jaak Flandria-Sleutelaar
Geregistreerd op: 25 Jan 2012 Berichten: 158
|
Geplaatst: 04-05-2013 21:28:46 Onderwerp: |
|
|
sjiek
ik vroeger mijn namaak rubbers gekleefd met "parrabound"
dat is iets uit de autoindustrie waarmee kunststoffen gekleefd worden
ondertussen heb ik de origineele rubbers zitten , die zitten vast met nopjes |
|
Terug naar boven |
|
|
5pkboy Flandria-Kenner
Geregistreerd op: 24 Jan 2012 Berichten: 544 Woonplaats: Maldegem
|
Geplaatst: 04-05-2013 22:08:17 Onderwerp: |
|
|
Prachtig oudje! _________________ Eens Flandria, altijd Flandria. |
|
Terug naar boven |
|
|
danny Flandria-Sleutelaar
Geregistreerd op: 25 Jan 2012 Berichten: 335
|
Geplaatst: 05-05-2013 08:01:44 Onderwerp: |
|
|
hiel schuune gedoan, miesterlijk knap |
|
Terug naar boven |
|
|
Johan Flandria-Kenner
Geregistreerd op: 16 Okt 2012 Berichten: 418
|
Geplaatst: 05-05-2013 12:05:18 Onderwerp: |
|
|
Knap gedaan |
|
Terug naar boven |
|
|
jens36 Flandria-Sleutelaar
Geregistreerd op: 24 Jan 2012 Berichten: 237 Woonplaats: Mechelen
|
Geplaatst: 05-05-2013 12:57:46 Onderwerp: |
|
|
Prachtig machien! Niets op aan te merken _________________ Flandria 137-AFA
'Op mijne Flandria flitst Vlaanderen mij voorbij' |
|
Terug naar boven |
|
|
Crunk Flandria-Kenner
Geregistreerd op: 24 Jan 2012 Berichten: 417 Woonplaats: Lendelede
|
Geplaatst: 05-05-2013 19:57:07 Onderwerp: |
|
|
mooi!!! |
|
Terug naar boven |
|
|
Hans Flandria-Sleutelaar
Geregistreerd op: 29 Jan 2012 Berichten: 196 Woonplaats: Dongen
|
Geplaatst: 05-05-2013 20:34:06 Onderwerp: |
|
|
Je moet natuurlijk al wel een bijzonder exemplaar treffen wil hij zo onder zijn stoflaag, oliedrek, vetresten en vliegroest uit komen. Maar toch echt netjes gedaan. Ik heb eventueel nog wel een nieuw geel plaatje voor op je spatbord. Geen Avaros maar wel een Flandria. _________________ If it doesn't smoke. it's a joke. |
|
Terug naar boven |
|
|
Rekord Flandria-Koning
Geregistreerd op: 24 Jan 2012 Berichten: 1465
|
Geplaatst: 05-05-2013 20:53:29 Onderwerp: |
|
|
Ik heb nog een NOS koplampglaasje dat niet vergeeld is. Indien interesse stuur maar een PB. _________________ "Details maken de perfectie, maar perfectie is geen detail" |
|
Terug naar boven |
|
|
pol Flandria-Kenner
Geregistreerd op: 09 Sep 2012 Berichten: 473
|
Geplaatst: 05-05-2013 21:30:22 Onderwerp: |
|
|
Eerst en vooral bedankt allemaal voor al de complimenten en de tips.
Net weer thuis van een tripje met de king
Zalig is dat met zo'n weer! Hij gaat niet sneller dan zo'n 45km/u maar dat hoeft voor mij ook niet.
Ivm het verlijmen van de rubbers, heb gisteren nog een test gedaan (met het stukje dat ik uitgesneden had waar de voetrem door de rubber gaat) met een speciale kunststoflijm maar ook dat resultaat was ondermaats. En daar ik niet de zin heb om een fortuin te gaan besteden aan allemaal verschillende lijm en primer soorten alvorens misschien iets te vinden dat werkt en de rubbers en treeplanken helemaal om zeep te helpen, heb ik ze ondertussen toch met de bolle kop bouten vast gezet, dat ga ik nog combineren met hier en daar dubbelzijdige tape (als die al wilt houden natuurlijk). OK, nu zijn deze treeplankrubbers ook om zeep met de gaatjes erin, maar ik ben eigenlijk niet zo tevreden van deze rubbers die ik nu heb. Ze zijn veel te flexibel, voelen veel te "vettig" aan en mijn vuile voetafdrukken van er 1 keer mee te rijden gaan er maar nauwelijks meer af... Dus wil echt een keertje originele vinden, of replica's die wel van een goede kwaliteit zijn... en in afwachting daarvan kan ik toch al verder
@ Rekord: ivm de houtrondellen, die had ik bij de doe het zelf al zien hangen, maar de exemplaren die ze hier hebben vind ik zelf heel erg verschillend van de originele aluminium exemplaren, hopelijk vind ik nog eens een originele rondel met bout. Een NOS koplampglaasje heb ik ook nog liggen (vorig jaar gekocht in Wellen), maar het glas dat er nu in zit is nog heel, dus laat ik het voorlopig maar zo (zit bovendien ook in de koplamprand verlijmd en met 2 busjes vast geponst, dus vervangen is nog niet op 123 gedaan), maar toch bedankt voor het aanbod!
@ Hans: in zo'n Flandria plaatje heb ik zeker interesse, er zit nu een plaatje zonder merk op, maar dat is bovendien ook nog eens gescheurd en dus zowiezo nog aan vervanging toe. Ik stuur je wel even een PB
Wat ik verder nog altijd kan gebruiken is een stuurslot waarvan de foto's in een andere topic staan, dichting voor het originele benzinekraantje, originele of goede replica treeplankrubbers, en een NOS magura schakelhandvat voor 3 versnellingen want op de huidige zit toch al wat sleet. |
|
Terug naar boven |
|
|
JSHuiting Flandria-Sleutelaar
Geregistreerd op: 01 Okt 2012 Berichten: 135
|
Geplaatst: 07-05-2013 13:10:02 Onderwerp: |
|
|
Zeer mooi!
Veel sierlijker dan die Simson Schwalbe's en Vespatjes! _________________ Flandria Mini Futura - 1967 |
|
Terug naar boven |
|
|
|