Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
*Rob* Flandria-Liefhebber
Geregistreerd op: 30 Jan 2012 Berichten: 49
|
Geplaatst: 17-07-2012 17:55:27 Onderwerp: |
|
|
En, heeft iemand al de vergelijking kunnen maken tussen de wide wing en de vierkante chroomcilinder? |
|
Terug naar boven |
|
|
ruub Flandria-Kenner
Geregistreerd op: 24 Jan 2012 Berichten: 413 Woonplaats: Koersel
|
Geplaatst: 28-03-2013 17:19:01 Onderwerp: |
|
|
om nog even terug te komen op die gietijzeren bus.
Wat is het verschil tussen een gietijzeren wand en een nikasilwand?
Heeft iemand dit al eens gedaan? |
|
Terug naar boven |
|
|
daytona Flandria-Koning
Geregistreerd op: 27 Mrt 2012 Berichten: 1137
|
Geplaatst: 28-03-2013 19:53:50 Onderwerp: |
|
|
wat 'gedaan'? Het verschil tussen een gietijzeren wand en een nickasilwand gedaan? |
|
Terug naar boven |
|
|
Hans Flandria-Sleutelaar
Geregistreerd op: 29 Jan 2012 Berichten: 196 Woonplaats: Dongen
|
Geplaatst: 28-03-2013 20:26:27 Onderwerp: |
|
|
Ik denk dat Ruub bedoeld of dat iemand al wel eens zo'n gietijzeren bus in een beschadigde aluminium cilinder heeft geperst, en wat zijn ervaringen daarmee zijn
De echte snelle cilinders zijn meestal toch voorzien van nicasil. Zo'n gietijzeren bus is wel een goedkoper alternatief en veel zelf te doen. Op maat boren en honen kost dikwijls maar een paar tientjes. Maar gaat dit dan ook heel blijven en hoelang gaat het mee? Dat zou ik ook wel eens willen weten. _________________ If it doesn't smoke. it's a joke. |
|
Terug naar boven |
|
|
5pkboy Flandria-Kenner
Geregistreerd op: 24 Jan 2012 Berichten: 544 Woonplaats: Maldegem
|
Geplaatst: 28-03-2013 20:52:58 Onderwerp: |
|
|
Heb toch ergens een 5pkcilindertje liggen met een gietijzeren bus erin.
Ziet er verdomd netjes gedaan uit, maar heb er nog nooit mee gereden. Is wel aan de onderzijde enkele mm ingekort voor een korte zuiger . _________________ Eens Flandria, altijd Flandria. |
|
Terug naar boven |
|
|
ruub Flandria-Kenner
Geregistreerd op: 24 Jan 2012 Berichten: 413 Woonplaats: Koersel
|
Geplaatst: 29-03-2013 07:44:13 Onderwerp: |
|
|
goed begrepen hans sorry voor de onuidelijkheid. ik denk dat ik dit eens ga proberen, ik kan op school met de mazack( cnc draaibank) een bus draaien en laten honen voor 30 euro in een motorcrosszaak op het industrieterein. |
|
Terug naar boven |
|
|
daytona Flandria-Koning
Geregistreerd op: 27 Mrt 2012 Berichten: 1137
|
Geplaatst: 29-03-2013 11:21:34 Onderwerp: |
|
|
Je zal ook je cilinder moeten uitdraaien en een speling (spanning eigenlijk) voorzien waarbij je die gietijzeren bus er warm kan inzetten. Zorg in elk geval dat de bus er goed in geklemd zit. Ik heb het namelijk eens meegemaakt bij een cilinder van een Ducati-koningsasser die ik had laten honen dat de bus bij het honen 45° verdraaid was geraakt. Nu, bij een tweetakt zou je nogal snel merken als het uitlaatgat ineens aan de zij- of achterkant zou zitten. |
|
Terug naar boven |
|
|
|