Flandria Forum Flandria Forum
Liefhebbers van Flandria/Superia/Avaros en Claeys-Bromfietsen uit Belgie en Nederland
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Waar hoort deze bout bij een King?

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Flandria Forum -> Jaren 60
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
pol
Flandria-Kenner


Geregistreerd op: 09 Sep 2012
Berichten: 473

BerichtGeplaatst: 23-03-2013 21:36:20    Onderwerp: Waar hoort deze bout bij een King? Reageren met citaat

Bij een flandria king zit de achterdemper vast tussen frame en achterbrug met 2 bouten, 1 boven en 1 onder. Nu zag ik dat er 1 bout een veel plattere kop heeft dan de andere. Natuurlijk weet ik niet meer welke bout waar zit. Dus als iemand mij kan zeggen waar de bout met de platste kop zit (boven of onder) ben ik daar enorm mee geholpen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Rekord
Flandria-Koning


Geregistreerd op: 24 Jan 2012
Berichten: 1465

BerichtGeplaatst: 23-03-2013 22:36:20    Onderwerp: Reageren met citaat

Logischerwijs worden bouten met een platte kop gebruikt waar te weinig plaats is. Zit één van de bevestigingsogen niet kort bij een ander onderdeel dat er langs moet kunnen passeren? Ik zit bijvoorbeeld te denken aan het wiel dat kort langs deze bout draait.
_________________
"Details maken de perfectie, maar perfectie is geen detail"
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
pol
Flandria-Kenner


Geregistreerd op: 09 Sep 2012
Berichten: 473

BerichtGeplaatst: 23-03-2013 22:50:29    Onderwerp: Reageren met citaat

Ja dat was ook eerst mijn gedacht, maar voor het wiel is het niet denk ik, want de platte kop zit denk ik langs de andere kant van de bevestiging, de moeren zitten langs de kant van het wiel en die moeren zijn onder en boven even dik. Als je de bouten omdraait dan kan je de demper niet verwijderen zonder eerst het wiel er uit te halen en dat lijkt me ook erg omslachtig. Heeft volgens mij te maken met de ruimte die er is tussen de bevestigingspunten van de demper en de ombouw. Maar zo op't zicht is het mij dus niet duidelijk of de platte kop onder of boven hoort, ik weet ook niet of het wel degelijk een nut heeft die verschillende bouten... En als je het proefondervindelijk moet gaan uitzoeken ben je zo weer heel wat extra tijd kwijt, dus ik dacht dat er hier misschien wel iemand zo antwoord zou kunnen geven op deze vraag Wink
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Rekord
Flandria-Koning


Geregistreerd op: 24 Jan 2012
Berichten: 1465

BerichtGeplaatst: 23-03-2013 22:53:20    Onderwerp: Reageren met citaat

Dan denk ik dat die boutkoppen toch aan de kant van het wiel moeten zitten. Je verwijdert al eerder een wiel dan zo'n schokdemper. Voor die keer dat de schokdemper er dan toch uit moet moet je de demontage van het achterwiel er maar bij nemen.
_________________
"Details maken de perfectie, maar perfectie is geen detail"
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
pol
Flandria-Kenner


Geregistreerd op: 09 Sep 2012
Berichten: 473

BerichtGeplaatst: 24-03-2013 17:16:23    Onderwerp: Reageren met citaat

Je hebt gelijk denk ik, want als de boutkoppen aan de buitenkant zouden zitten moet je de ombouw verwijderen om de demper te kunnen demonteren. Dan is het wiel verwijderen een logischere keuze. De platste bout zit nu onderaan, daar was er minder ruimte.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
jaak
Flandria-Sleutelaar


Geregistreerd op: 25 Jan 2012
Berichten: 158

BerichtGeplaatst: 24-03-2013 19:57:44    Onderwerp: Reageren met citaat

dat is juist , bij mij zit het ook zo.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
pol
Flandria-Kenner


Geregistreerd op: 09 Sep 2012
Berichten: 473

BerichtGeplaatst: 24-03-2013 21:10:35    Onderwerp: Reageren met citaat

Oef, dan heb ik het toch juist in mekaar gestoken Smile
Met wat logisch denken kom je al een eind ver natuurlijk maar het is goed van even de bevestiging te krijgen, waarvoor mijn dank Wink

De boel demonteren gaat altijd goed, en soms merk je dan nadien op dat je iets over het hoofd hebt gezien waarmee je dan toch niet direct raad weet hoe je het weer moet monteren Rolling Eyes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
seppe07
Flandria-Sleutelaar


Geregistreerd op: 30 Jan 2012
Berichten: 149

BerichtGeplaatst: 25-03-2013 08:29:35    Onderwerp: Reageren met citaat

Foto's nemen voor je gaat demonteren kan een oplossing bieden. Wink
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
pol
Flandria-Kenner


Geregistreerd op: 09 Sep 2012
Berichten: 473

BerichtGeplaatst: 25-03-2013 09:43:04    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik weet het, heb veel fotos gemaakt, maar net niet van de achterdemper omdat me daar opt eerste zicht niets bijzonders aan opgevallen was.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Flandria Forum -> Jaren 60 Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 

Powered by phpBB
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum