Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
pol Flandria-Kenner
Geregistreerd op: 09 Sep 2012 Berichten: 473
|
Geplaatst: 03-03-2013 13:27:29 Onderwerp: Demper Voorwiel Flandria King lekt => demonteerbaar? |
|
|
De voorste demper van mijn king was aan vervanging toe. Ik had nog een gebruikte liggen die in aanmerking zou komen, maar ik vond onlangs nog een NOS demper, helaas was de vreugde maar van korte duur. De NOS demper lekt olie aan de bovenzijde. Niet zozeer tussen de uitschuifbare stang en de dichting maar wel aan de zijkant onder de omgeplooide rand volgens mij. De demper biedt nog wel de nodige weerstand, maar als je hem bedient dan hoor je het zachtjes sissen en zie je luchtbelletjes in het kleine olieplasje verschijnen. Ik vind het natuurlijk zonde als deze zuiger voor de prullenmand bestemd is en vraag me af of er geen enkele manier is om hem open te maken en te herstellen. Maar ik vrees er een beetje voor... Er staat nummer 698 op de NOS demper bovenaan. De demper die er op zat had geen nummer, en de andere reeds gebruikte demper heeft nummer 106... Ik vraag me bovendien af er nu helemaal geen enkele nieuwe demper te vinden is die qua specificaties (en misschien lichtjes te moduleren) in aanmerking kan komen. Ook de achterste demper was niet meer 100% en daarvoor vond ik ook een gebruikte die er voorlopig nog goed uit ziet. Maar heb zo'n beetje het vertrouwen kwijt door wat ik van die dempers al heb zien passeren, en gewoon iets nieuws mijn voorkeur heeft of gelijk de dempers reviseren. Maar heb er dus geen verstand van wat de mogelijkheden zijn.
Hieronder wat foto's van de lekke voordemper.
|
|
Terug naar boven |
|
|
Rekord Flandria-Koning
Geregistreerd op: 24 Jan 2012 Berichten: 1465
|
Geplaatst: 03-03-2013 14:35:09 Onderwerp: |
|
|
Valt dat niet af te dichten met het juiste type Loctite? _________________ "Details maken de perfectie, maar perfectie is geen detail" |
|
Terug naar boven |
|
|
pol Flandria-Kenner
Geregistreerd op: 09 Sep 2012 Berichten: 473
|
Geplaatst: 03-03-2013 14:45:07 Onderwerp: |
|
|
Kheb daar ook al aan zitten denken om af te dichten, maarja dat lijkt me ook eerder maar n lapmiddel. Dus als er n betere oplossing is wil ik daar voor gaan. |
|
Terug naar boven |
|
|
Rekord Flandria-Koning
Geregistreerd op: 24 Jan 2012 Berichten: 1465
|
Geplaatst: 03-03-2013 15:01:45 Onderwerp: |
|
|
Lassen of brasseren? _________________ "Details maken de perfectie, maar perfectie is geen detail" |
|
Terug naar boven |
|
|
pol Flandria-Kenner
Geregistreerd op: 09 Sep 2012 Berichten: 473
|
Geplaatst: 03-03-2013 15:09:12 Onderwerp: |
|
|
Volgens mij smelt de dichting dan weg en wordt olie vande hitte licht ontvlambaar...
Ik had gehoopt dat ie te demonteren is... k |
|
Terug naar boven |
|
|
pol Flandria-Kenner
Geregistreerd op: 09 Sep 2012 Berichten: 473
|
Geplaatst: 03-03-2013 20:33:38 Onderwerp: |
|
|
Of komt zo'n demper in aanmerking om professioneel te laten reviseren? Dan weet je dat je weer voor een hele tijd safe zit. Maar het moet natuurlijk gaan...
Of zou ik misschien kans hebben bij mispelon dat ze zoiets nog liggen hebben? Mocht iemand me daarvan een telefoonnummer kunnen bezorgen per pb dan kan ik daar misschien mijn kans eens wagen... |
|
Terug naar boven |
|
|
pol Flandria-Kenner
Geregistreerd op: 09 Sep 2012 Berichten: 473
|
Geplaatst: 05-03-2013 12:41:10 Onderwerp: |
|
|
Niemand die zo'n demper ooit al heeft open gehaald, laten reviseren of een nieuwe demper aangepast...? Ik vraag me af hoe anderen met een King of Consul dat dan doen... Alle dempers die ik al heb zien passeren scheelt wel iets mee... |
|
Terug naar boven |
|
|
chrisflandria Flandria-Kenner
Geregistreerd op: 25 Jan 2012 Berichten: 502 Woonplaats: Lovendegem
|
Geplaatst: 05-03-2013 22:31:01 Onderwerp: |
|
|
Die dempers zijn toch gemonteerd in de fabriek.
Dan moeten die toch ook uit elkaar kunnen ? |
|
Terug naar boven |
|
|
pol Flandria-Kenner
Geregistreerd op: 09 Sep 2012 Berichten: 473
|
Geplaatst: 05-03-2013 23:31:40 Onderwerp: |
|
|
Voor zover ik het goed kan beoordelen zijn deze bovenaan geperst (rand omgeperst en zo dus dicht), of hij zou onderaan open moeten kunnen maar aangezien de demper onderaan wat spitser / smaller wordt kan langs daar nooit die bovendichting erin denk ik... |
|
Terug naar boven |
|
|
pol Flandria-Kenner
Geregistreerd op: 09 Sep 2012 Berichten: 473
|
Geplaatst: 12-03-2013 12:48:06 Onderwerp: |
|
|
Gelukkig nog geen herstelpoging ondernomen voor deze NOS demper. Heb de verkoper gecontacteerd, als ik hem retourneer dan stuurt hij me een andere goede demper op... nu maar hopen dat ik dan een goeie ontvang. |
|
Terug naar boven |
|
|
pol Flandria-Kenner
Geregistreerd op: 09 Sep 2012 Berichten: 473
|
Geplaatst: 06-04-2013 11:20:22 Onderwerp: |
|
|
Gisteren de gereviseerde demper weer ontvangen. Ziet er dat netjes uit! Als je op de details let van de rand zie je dat ie opnieuw is dichtgefalzt. Dus bij deze weet ik zeker dat het kan, demper open halen / slijpen? en weer dichtfalzen. Op de foto dus twee dempers, de gereviseerde en een niet gereviseerde.
|
|
Terug naar boven |
|
|
jens36 Flandria-Sleutelaar
Geregistreerd op: 24 Jan 2012 Berichten: 237 Woonplaats: Mechelen
|
Geplaatst: 08-04-2013 11:06:28 Onderwerp: |
|
|
Dat is wel proper gedaan moet ik zeggen! _________________ Flandria 137-AFA
'Op mijne Flandria flitst Vlaanderen mij voorbij' |
|
Terug naar boven |
|
|
pol Flandria-Kenner
Geregistreerd op: 09 Sep 2012 Berichten: 473
|
Geplaatst: 08-04-2013 11:36:07 Onderwerp: |
|
|
Ja dat vond ik dus ook, vandaar dat ik even foto's plaatste. Misschien dat iemand anders die problemen heeft met zijn schokdemers er iets aan heeft.
Want om dit soort dempers in goede staat te vinden is niet makkelijk, zelfs de NOS dempers blijken niet meer betrouwbaar te zijn. En dan is revisatie nog de enige optie.
Nu dat dichtfalzen, ik vermoed dat je daar dan wel een apparaatje voor moet hebben, ik kan me niet inbeelden dat je dat met een hamer en brute kracht doet |
|
Terug naar boven |
|
|
daytona Flandria-Koning
Geregistreerd op: 27 Mrt 2012 Berichten: 1137
|
Geplaatst: 08-04-2013 11:55:01 Onderwerp: |
|
|
Met gepast gereedschap kan je veel voor mekaar krijgen. Volgens mij is dit zelfs op een draaibank te doen. |
|
Terug naar boven |
|
|
pol Flandria-Kenner
Geregistreerd op: 09 Sep 2012 Berichten: 473
|
Geplaatst: 08-04-2013 12:12:04 Onderwerp: |
|
|
Het juiste gereedschap is het halve werk, das eigenlijk met alles zo.
Je bedoelt het dichtfalzen op een draaibank? Daar zou ik wel eens meer over willen weten. Mijn vader heeft er enkele staan.
Maar dan ligt de demper toch horizontaal? En je moet er langs boven de olie in kieperen... Of heb je ook draaibanken die je kunt kantelen? |
|
Terug naar boven |
|
|
|