Flandria Forum Flandria Forum
Liefhebbers van Flandria/Superia/Avaros en Claeys-Bromfietsen uit Belgie en Nederland
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

voetmatjes Flandria King => Wat is de juiste positie?
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Flandria Forum -> Jaren 60
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
pol
Flandria-Kenner


Geregistreerd op: 09 Sep 2012
Berichten: 473

BerichtGeplaatst: 22-12-2012 12:09:28    Onderwerp: voetmatjes Flandria King => Wat is de juiste positie? Reageren met citaat

Heeft er iemand een foto waarop ik duidelijk kan zien hoe de voetmatjes op een King gepositioneerd moeten worden? Die er nu op zitten is het voorste en achterste matje direct tegen elkaar gelijmd. Maar volgens mij moet daar een spatie tussen dacht ik eens gezien te hebben. Ook vooraan in het matje aan de rechterkant zit de rempedaal. Nu is er gewoon een hoek uit het matje gesneden. Zou dit niet mooier zijn, gewoon een gaatje in het matje te ponsen? Ik ben er nog niet helemaal uit, vandaar dat een foto misschien raad kan brengen.

Als laatste, met wat kan ik deze het beste verlijmen. Ik heb al vanalles gelezen, maar ben echt benieuwd naar de ervaringen. Heb geen zin om diverse dure producten te gaan kopen en het telksens weer los komt en iets anders moet uittesten.

Afgaande op mijn gevoel zou ik het verlijmen met Fix All dat spul lijmt naar mijn ervaring alles aan elkaar. Maar deze voetmatjes is weer net iets bijzonders.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
jaak
Flandria-Sleutelaar


Geregistreerd op: 25 Jan 2012
Berichten: 158

BerichtGeplaatst: 25-12-2012 14:30:16    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik heb de originele op zitten en die zijn niet gelijmd maar zitten vast met noppen die door gaten in de voetplaten gaan.

Dus die zitten dus ook op de juiste plaats , ik zal er eens een foto van nemen en wat maten erbij schrijven
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
pol
Flandria-Kenner


Geregistreerd op: 09 Sep 2012
Berichten: 473

BerichtGeplaatst: 26-12-2012 12:19:13    Onderwerp: Reageren met citaat

Ja dat klopt, de originele matjes zitten met nopjes vast doorheen de voetplaten. Een foto met wat afmetingen zou geweldig zijn, dan weet ik precies in welke positie ik de replica matjes moet vastlijmen.

Met de slechte matjes die er nu op zitten kan ik dan wel enkele testen doen om te kijken met wat ik de nieuwe dan goed zou kunnen verlijmen.

Alvast erg bedankt bij voorbaat!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
pol
Flandria-Kenner


Geregistreerd op: 09 Sep 2012
Berichten: 473

BerichtGeplaatst: 02-02-2013 10:20:16    Onderwerp: Reageren met citaat

Toevallig al eens tijd gehad om even een foto te nemen en te posten? Ik plan de komende weekends nog flink door te werken aan de king, dus zou een foto met wat afmetingen erbij goed kunnen gebruiken Wink
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
jaak
Flandria-Sleutelaar


Geregistreerd op: 25 Jan 2012
Berichten: 158

BerichtGeplaatst: 08-02-2013 19:16:57    Onderwerp: Reageren met citaat

oei uit mijn gedachten gegaan , maar morgen doe ik dat zeker !!!!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
pol
Flandria-Kenner


Geregistreerd op: 09 Sep 2012
Berichten: 473

BerichtGeplaatst: 09-02-2013 20:32:59    Onderwerp: Reageren met citaat

Hey, alvast merci, dan zie ik de foto wel verschijnen Smile
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
jaak
Flandria-Sleutelaar


Geregistreerd op: 25 Jan 2012
Berichten: 158

BerichtGeplaatst: 11-02-2013 22:35:59    Onderwerp: Reageren met citaat

amaai, weeral tekort geschoten , morgen zekers
beloofd op mijn plechtig communie zielke
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
pol
Flandria-Kenner


Geregistreerd op: 09 Sep 2012
Berichten: 473

BerichtGeplaatst: 11-02-2013 23:17:23    Onderwerp: Reageren met citaat

Geeft niet hoor, ben al lang blij dat je die moeite wilt nemen voor mij Wink
Het project loopt toch al aardig wat vertraging op, onverwacht toch een probleem met het blok vastgesteld dus ga ik het kortelings laten reviseren. Treeplanken met rubbers monteren is toch het allerlaatste hé
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
jaak
Flandria-Sleutelaar


Geregistreerd op: 25 Jan 2012
Berichten: 158

BerichtGeplaatst: 12-02-2013 20:16:39    Onderwerp: Reageren met citaat

http://www.mijnalbum.nl/Album=6JBDA83E

hier te zien
alle maten in mm
opmerking die 20 mm van de zijkanten is gemeten met de ronding van de plaat erbij

Voila , mijn zielke is weer hagelwit !
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
pol
Flandria-Kenner


Geregistreerd op: 09 Sep 2012
Berichten: 473

BerichtGeplaatst: 13-02-2013 21:23:51    Onderwerp: Reageren met citaat

Nen hele dikke merci voor de uitvoerige foto's / afmetingen. Hiermee ga ik zeker aan de slag kunnen straks. Ik moet zeggen dat je voetmatjes er nog heel goed uit zien voor originele te zijn, ik zou haast zeggen dat het nieuwe zijn.

Ik twijfel nog of ik mijn matjes wel direct ga lijmen of niet, maar waarschijnlijk gaatjes maken in de matjes en met schroefjes vastzetten doorheen de gaatjes die in de treeplanken zitten. Ik weet dat het niet de originele manier is. Maar goed lekker vast gaan lijmen en na een poosje misschien toch besluiten om de treeplanken opnieuw te lakken dan heb ik een berg werk om de matjes weer te verwijderen en zijn ze ook om zeep, dan kan ik beter alvast een extra paar matjes op overschot aanschaffen.

Ik vermoed dat deze NOS niet te vinden zijn en je best genoegen neemt met de gangbare replica's?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
jaak
Flandria-Sleutelaar


Geregistreerd op: 25 Jan 2012
Berichten: 158

BerichtGeplaatst: 13-02-2013 21:35:13    Onderwerp: Reageren met citaat

ik ben ook begonnen met replicas en dan zowat 7 jaar uit mijn doppen moeten kijken , om ze dan toch te vinden in Wellen
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
pol
Flandria-Kenner


Geregistreerd op: 09 Sep 2012
Berichten: 473

BerichtGeplaatst: 14-02-2013 19:10:06    Onderwerp: Reageren met citaat

Dan heb je volgens mij een speld in een hooiberg gevonden Wink Het zou geweldig zijn mocht ik ook eens een origineel setje vinden, maar denk dat die kans vrij klein zal zijn en in afwachting daarvan zal ik het met de replica matjes moeten doen en we mogen natuurlijk blij zijn dat er mensen zijn die zich bezig houden met het maken van dergelijke replica onderdelen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
yureck
Flandria-Kenner


Geregistreerd op: 24 Jan 2012
Berichten: 482
Woonplaats: Beernem

BerichtGeplaatst: 14-02-2013 20:14:06    Onderwerp: Reageren met citaat

kan je de matjes niet gewoon lijmen?
als ze dan toch zouden breken bij het verwijderen omdat je wil spuiten, dan heb je hetzelfde als dat je er gaatjes in maakt ...

en met lijm heb je nog kans dat ze er terug perfect af komen !
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
pol
Flandria-Kenner


Geregistreerd op: 09 Sep 2012
Berichten: 473

BerichtGeplaatst: 14-02-2013 21:05:53    Onderwerp: Reageren met citaat

Daar heb je ook n punt. Ik ben er nog niet helemaal uit.
Maar heel er weer af krijgen dat zal niet lukken denk ik als ik met lijm werk, ik zou dan wel straf spul gebruiken. En dat moet je dan ook weer van de treeplanken af krijgen als ik beslis om ze te spuiten. Maar als ik ze niet opnieuw ga spuiten zitten ze wel direct goed vast. Welke lijm precies weet ik nog niet helemaal, ik werk in n bedrijf waar lijmen ontwikkeld en geproduceerd worden dus ik zit bij de bron. Zou alleen de cataloog nog eens grondig moeten doornemen denk ik . Van welk materiaal zijn die nieuwe matjes eigenlijk gemaakt.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
5pkboy
Flandria-Kenner


Geregistreerd op: 24 Jan 2012
Berichten: 544
Woonplaats: Maldegem

BerichtGeplaatst: 14-02-2013 21:08:36    Onderwerp: Reageren met citaat

Lijm op basis van polymeer zit je zekers goed , denk ik.
_________________
Eens Flandria, altijd Flandria.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Flandria Forum -> Jaren 60 Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 

Powered by phpBB
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum