Flandria Forum Flandria Forum
Liefhebbers van Flandria/Superia/Avaros en Claeys-Bromfietsen uit Belgie en Nederland
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

bandenvraagje 19 inch

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Flandria Forum -> Jaren 60
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
pol
Flandria-Kenner


Geregistreerd op: 09 Sep 2012
Berichten: 473

BerichtGeplaatst: 22-12-2012 12:32:35    Onderwerp: bandenvraagje 19 inch Reageren met citaat

Op mijn superia Jet zit de Engelse bandenmaat 23 X 2 X 2,50 wat overeen zou komen met de gangbare maataanduiding 19 X 2,50.

Mijn vraag is, past op deze wielen dan ook een 19X 2,25 of 19x2?

Ik ben al even op zoek naar een stel andere banden, liefst met witte flank uit oude voorraad, maar die zijn bijna niet te vinden. Vandaar dat ik dacht dat als een 19x2 of 19x2,25 ook past, heb ik misschien iets meer kansen om ze te vinden.

Heb ik ze na de winter nog niet gevonden kan ik alsnog nieuwe kopen, maar die met witte flank zijn aardig aan de prijs, en ze zouden bovendien al snel vergelen onder invloed van UV-licht en dat is dan wel jammer, dus als het nieuwe banden worden wellicht gewone zwarte zonder witte flank. En dat is dan ook weer jammer, want origineel zitten er banden met witte flank op. Het is een beetje een tweestrijd.

Ik hoop dat iemand het antwoord op deze vraag weet.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
rekordje62
Flandria-Professor


Geregistreerd op: 24 Jan 2012
Berichten: 767
Woonplaats: w-vl

BerichtGeplaatst: 22-12-2012 12:39:59    Onderwerp: Reageren met citaat

continental kks 10 heb je in 19 inch(maat 23) maar ze hebben ze niet altijd op voorraad
ik rij er al jaren mee en deze blijven wit Wink
http://www.conti-online.com/generator/www/de/en/continental/motorcycle/themes/scootertires/moped/kks10ww/kks_10_ww_en.html
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
pol
Flandria-Kenner


Geregistreerd op: 09 Sep 2012
Berichten: 473

BerichtGeplaatst: 22-12-2012 12:54:22    Onderwerp: Reageren met citaat

Aha, dat is goed om te horen dat ze wel wit blijven, dat maakt de keuze al makkelijker. De continentals met witte flank staan ook op ebay aangeboden vanuit duitsland, wel 25euro verzenden, maar voor 140euro incl verzending heb je dan wel 2 buitenbanden, 2 binnenbanden en 2 linten in de maat 19X2,50.

Of in de maat 19X 2 hebben ze ze ook en komt het op 120euro of 19x2,25 voor 124euro. Zijn dit normale prijzen?

Passen deze 3 maten allemaal op dezelfde 19inch velg?

http://cgi.benl.ebay.be/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=181031433104&fromMakeTrack=true&ssPageName=VIP:watchlink:top:nl
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
rekordje62
Flandria-Professor


Geregistreerd op: 24 Jan 2012
Berichten: 767
Woonplaats: w-vl

BerichtGeplaatst: 22-12-2012 13:50:52    Onderwerp: Reageren met citaat

pure oplichterij is dat! Shocked
bij de bandencentale hier in de buurt heb ik 67,98 euro betaald voor 2 banden maat 2 1/4- 19
je moet er wel eventjes op wachten. en zijn ze overal uit stock dan moet je wachten tot de nieuwe productiereeks
je kan ze ook krijgen bij die Duitser die buiten aan de ingang van de beurs in Wieze staat, dan betaal je iets van 40 euro per stuk , dacht ik
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
rekordje62
Flandria-Professor


Geregistreerd op: 24 Jan 2012
Berichten: 767
Woonplaats: w-vl

BerichtGeplaatst: 22-12-2012 13:54:43    Onderwerp: Reageren met citaat

maat 2 is wel heel dun hoor,
ik rij met 2,25 op mijn rekord: 2,50 zou moeilijk in mn spatbord passen, welke zitten er nu op je Jet ? (heb je een fotootje van je brommer?)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Hans
Flandria-Sleutelaar


Geregistreerd op: 29 Jan 2012
Berichten: 196
Woonplaats: Dongen

BerichtGeplaatst: 23-12-2012 00:32:15    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik vind het profiel van de continental kks 10 niet mooi voor een oldtimer bromfiets. Kwestie van smaak natuurlijk. Ik heb vandaag twee van de volgende banden besteld voor een brommertje van een kennis wat ik technisch in orde aan het maken ben. Ben benieuwd hoe ze er in het echt uit zien. Laughing http://zundapp.born2brom.nl/components/com_virtuemart/shop_image/product/8868ced82f6023b459bd17292ea6a628.jpg
_________________
If it doesn't smoke. it's a joke.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
pol
Flandria-Kenner


Geregistreerd op: 09 Sep 2012
Berichten: 473

BerichtGeplaatst: 23-12-2012 01:49:35    Onderwerp: Reageren met citaat

Hier een fotootje van de jet zoals ie er nu nog bij staat.

Wat er nu op zit is 23 X 2 X 2,50
Staat er niet op in de andere maatvoering.
Ik twijfel dus een beetje tussen 19x2,25 of 19x 2,50

Voor een set banden 19x2,25 zou ik via ebay 124euro kwijt zijn, maar er zitten 2 binnenbanden en ook de linten bij en het opsturen is al 25euro in die prijs inbegrepen. Als ik in wieze dan 80euro zou betalen voor enkel twee buitenbanden rest er nog 44euro voor 2 linten en 2 binnenbanden. Ik heb geen idee wat daarvan de prijs normaal is.

Maar Wieze is in februari toch weer dacht ik? Dan moet ik misschien toch maar weer een keertje naar daar. Verkopen ze de binnenbanden en linten daar ook? De binnenbanden die er nu op zitten zijn versleten, ook verduurd, en ze laten leeg, dus ook vervangen.

Maar een prijs van rond de 67euro voor twee van deze banden zou wel helemaal mooi zijn natuurlijk, die prijs lijkt me heel redelijk dan van die bandencentrale.



Uploaded with ImageShack.us
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
pol
Flandria-Kenner


Geregistreerd op: 09 Sep 2012
Berichten: 473

BerichtGeplaatst: 23-12-2012 01:51:16    Onderwerp: Reageren met citaat

kleine correctie, die twee vreselijke "on-dingen" op de motor beschermplaat heb ik er meteen afgegooid haha Very Happy
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Johan
Flandria-Kenner


Geregistreerd op: 16 Okt 2012
Berichten: 418

BerichtGeplaatst: 23-12-2012 21:38:30    Onderwerp: Reageren met citaat

Alleeee Pol.

Die 2 beugels, dat is toch makkelijk om hem op te nemen Smile
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
pol
Flandria-Kenner


Geregistreerd op: 09 Sep 2012
Berichten: 473

BerichtGeplaatst: 25-12-2012 09:39:15    Onderwerp: Reageren met citaat

2 linten eraan en ik kon hem op mijn rug hangen. Haha. Neen, twas toch geen zicht. Kheb echt geen idee wat daar het nut van was. Het enige dat ik kan bedenken: handig om je gps eraan vast te binden Laughing
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Hans
Flandria-Sleutelaar


Geregistreerd op: 29 Jan 2012
Berichten: 196
Woonplaats: Dongen

BerichtGeplaatst: 25-12-2012 11:15:14    Onderwerp: Reageren met citaat

Dat was (denk ik) een extra bagagedrager. De beugeltjes om de riem doorheen te doen zitten er ook aan. Voor als het op vakantie ging natuurlijk. Laughing
_________________
If it doesn't smoke. it's a joke.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
rekordje62
Flandria-Professor


Geregistreerd op: 24 Jan 2012
Berichten: 767
Woonplaats: w-vl

BerichtGeplaatst: 25-12-2012 13:55:37    Onderwerp: Reageren met citaat

of zo'n oud ding waar ze vroeger een heetstrijkijzer op zetten
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
pol
Flandria-Kenner


Geregistreerd op: 09 Sep 2012
Berichten: 473

BerichtGeplaatst: 26-12-2012 12:22:21    Onderwerp: Reageren met citaat

Straks blijkt het nog multifunctioneel te zijn haha Smile Heb de beugeltjes nog niet weggegooid, maar dat ze niet origineel zijn staat als een paal boven water dus de kans dat ze weer gemonteerd worden zal eerder nihil zijn denk ik.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Flandria Forum -> Jaren 60 Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 

Powered by phpBB
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum