Flandria Forum Flandria Forum
Liefhebbers van Flandria/Superia/Avaros en Claeys-Bromfietsen uit Belgie en Nederland
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

uitgevijlde 4,3

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Flandria Forum -> Motorisch gedeelte
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
rekordje62
Flandria-Professor


Geregistreerd op: 24 Jan 2012
Berichten: 767
Woonplaats: w-vl

BerichtGeplaatst: 11-12-2012 19:37:38    Onderwerp: uitgevijlde 4,3 Reageren met citaat

k heb destijds bij een franse rekord een cilindertje gekregen, er zat een inlaatstuk op voor een dellorto. het is geforceerde koeling

kan iemand op basis hiervan zeggen of dit gevijld cilindertje goe is ?
dan weet ik of ik het de moeite is om te herboren ( nu al 41,0!)
de 2de is de standaardcilinder die op het blok zit dat ik ga gebruiken

misschien ook een beetje uitleg hoe je dit kan zien? welke waarden bepalend zijn voor goede prestaties...


Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
chrisflandria
Flandria-Kenner


Geregistreerd op: 25 Jan 2012
Berichten: 496
Woonplaats: Lovendegem

BerichtGeplaatst: 11-12-2012 23:12:56    Onderwerp: Reageren met citaat

Volgens dat ik zie is enkel de uitlaat bewerkt, van 27 naar 23 mm.
Zal dus redelijk wat meer toeren draaien en nauwere powerband hebben.
Weinig vermogenwinst aangezien de uitlaatpoort niet in de breedte is bewerkt.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
daytona
Flandria-Koning


Geregistreerd op: 27 Mrt 2012
Berichten: 1136

BerichtGeplaatst: 12-12-2012 06:18:31    Onderwerp: Reageren met citaat

Er is een snellere drukdaling door het hoger vijlen van de uitlaatpoort, maar ik zie ook dat de overstroomkanalen bredere zijn dus die zouden in principe voor een betere vulling moeten zorgen. Het probleem bij het Schnurle-systeem is dat je ook afhankelijk bent van de gaten die in je zuiger zijn gemaakt. Ik denk echter wel dat dit cilindertje betere prestaties zal leveren dan de standaard-uitvoering, maar zoals Chris zegt: de powerband zal iets nauwer zijn en er zal dus heel waarschijnlijk ingeboet worden aan kracht op lagere toeren. Een aangepaste uitlaat zal ook nodig zijn om het maximum eruit te halen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
rekordje62
Flandria-Professor


Geregistreerd op: 24 Jan 2012
Berichten: 767
Woonplaats: w-vl

BerichtGeplaatst: 12-12-2012 06:53:02    Onderwerp: Reageren met citaat

zo weet ik direct veel meer, merci
de inlaat opening en de uitlaatopening zelf naar buiten toe zijn ook tot een maximum bijgewerkt
er was een lafranconi uitlaat en een kort buisje bij ook in dat lot
ben eens benieuwd Cool
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
ruub
Flandria-Kenner


Geregistreerd op: 24 Jan 2012
Berichten: 413
Woonplaats: Koersel

BerichtGeplaatst: 12-12-2012 10:58:02    Onderwerp: Reageren met citaat

ik heb ook een bewerkte cilinder liggen, zal er van het weekend ook eens een poortmapje van maken Smile
wil jullie mening hierover ook wel eens weten.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
chrisflandria
Flandria-Kenner


Geregistreerd op: 25 Jan 2012
Berichten: 496
Woonplaats: Lovendegem

BerichtGeplaatst: 12-12-2012 16:40:20    Onderwerp: Reageren met citaat

Je zou eigenlijk je cil eens op een blokje moeten zetten, en testen of het loopt.
Indien het niet werkt naar behoren, bespaar je toch het uitboren van het cilindertje.

Ik werk op een andere manier. Enkel het zuigertje aanpassen, en niet het cilindertje.
Indien het niet goed gaat kan je gewoon een andere zuiger in de cil monteren. Cilinders liggen er niet meer voor het oprapen hé !

Heb zo een aangepaste cil verkocht aan Yureck en aan scrambler, die ze zouden proberen, maar heb nog niets gehoord.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
rekordje62
Flandria-Professor


Geregistreerd op: 24 Jan 2012
Berichten: 767
Woonplaats: w-vl

BerichtGeplaatst: 13-12-2012 16:45:08    Onderwerp: Reageren met citaat

k heb er helaas geen piston bij gekregen in de juiste maat : 41,0 is de boring, anders had ik die zeker al eens getest Wink
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Hans
Flandria-Sleutelaar


Geregistreerd op: 29 Jan 2012
Berichten: 196
Woonplaats: Dongen

BerichtGeplaatst: 13-12-2012 19:29:00    Onderwerp: Reageren met citaat

Een zuiger van 41 mm voor 4,3pk (binnenspoeling) heb ik nieuw liggen. Compleet met zuigerveren, pen en clips. Geen mahle natuurlijk want die waren er niet in die maat. Ik dacht dat het Meteor zuigers waren. Of jouw boring exact klopt met mijn zuiger dat weet ik natuurlijk niet. Als je interesse heb stuur me maar een PB'tje.
_________________
If it doesn't smoke. it's a joke.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
rekordje62
Flandria-Professor


Geregistreerd op: 24 Jan 2012
Berichten: 767
Woonplaats: w-vl

BerichtGeplaatst: 13-12-2012 19:42:56    Onderwerp: Reageren met citaat

als k dat blok ineensteek, dan contacteer k je wel Wink
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
ruub
Flandria-Kenner


Geregistreerd op: 24 Jan 2012
Berichten: 413
Woonplaats: Koersel

BerichtGeplaatst: 22-12-2012 18:43:15    Onderwerp: Reageren met citaat

hierbij een poortmap van de 5pk cilinder die ik had liggen. Ik denk dat hij werd gebruikt in de cross. Is geen overmaat. Op de cilinder staat een aanduiding MAHLE W2, een nr 10568 en in een cirkeltje staat B5. Wie weet voor wat dit alles staat?
Ik heb ook nog een cilinder met W1 en W3 erop maar dan staat ervoor EMAHLE

Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
LVS
Flandria-Liefhebber


Geregistreerd op: 02 Dec 2012
Berichten: 13
Woonplaats: naaldwijk - nederland.

BerichtGeplaatst: 22-12-2012 20:47:42    Onderwerp: Reageren met citaat

mahle is de cilinder gieterij in duitsland .
die maakte ook de cilinders voor kreidler .

de eerste gietserie van een type cilinder wordt aangeduid met W1 .
als er een jaar later weer cilinders gemaakt worden , komt er W2 op te staan . enz- enz .

soms zit er wel wat verschil in poorten tussen de diverse W nummers.
dat komt omdat de fabriek soms vind dat de poorten net iets anders moeten worden .

de W nummers staan ook op kreidler cilinders ,

http://www.mahle.com/MAHLE/de/Products/Small-Engine-Components

##
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
daytona
Flandria-Koning


Geregistreerd op: 27 Mrt 2012
Berichten: 1136

BerichtGeplaatst: 23-12-2012 17:16:48    Onderwerp: Reageren met citaat

Bij de 5pk-cilinders heb je vier verschillende types, van W1 tot en met W4. Dat heeft niet rechtstreeks met de jaartallen te maken maar het spreekt wel vanzelf dat er een zekere 'evolutie' qua poortmapping merkbaar is bij die cilinders, waarbij de W4 de snelste is. De W3 en W4 hebben een spijltje zitten in het uitlaatgat waardoor je deze ook makkelijker breder kan maken zonder dat er risico is op het breken van de zuigerveren. Deze moeten immers goed ondersteund bllijven of ze kunnen in de rand van het uitlaatgat gaan 'kappen'.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
danny
Flandria-Sleutelaar


Geregistreerd op: 25 Jan 2012
Berichten: 335

BerichtGeplaatst: 25-12-2012 11:27:05    Onderwerp: Reageren met citaat

de firma mahle maak heel veel niet alleen voor de vele brommer merken hoor
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Flandria Forum -> Motorisch gedeelte Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 

Powered by phpBB
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum