Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
danny Flandria-Sleutelaar
Geregistreerd op: 25 Jan 2012 Berichten: 335
|
Geplaatst: 22-10-2012 19:08:39 Onderwerp: |
|
|
vandaag een kleine 90 km met mijn vernieuwde 5pk(nieuwe cilinder set) weest tuffen , op aspen 4takt en oude bardall 2tt olie, op 1/25 menging, en dell-orto van 17 er op, loop goed inrijde hè ,nooit lang in zelfde versnelling en niet te hoog in toeren toch eenmaal de bougie moeten verwisselen te veel kras er op wel beetje rook uit de uitlaat, morgen het zelfde |
|
Terug naar boven |
|
|
jvsoelen Flandria-Liefhebber
Geregistreerd op: 28 Sep 2012 Berichten: 19
|
Geplaatst: 18-11-2012 17:51:56 Onderwerp: |
|
|
danny schreef: |
vandaag een kleine 90 km met mijn vernieuwde 5pk(nieuwe cilinder set) weest tuffen , op aspen 4takt en oude bardall 2tt olie, op 1/25 menging, en dell-orto van 17 er op, loop goed inrijde hè ,nooit lang in zelfde versnelling en niet te hoog in toeren toch eenmaal de bougie moeten verwisselen te veel kras er op wel beetje rook uit de uitlaat, morgen het zelfde |
Mooi man , dat hij zo goed loopt op ASPEN 2.
Ik heb al mijn bromfietsen nu lopen op ASPEN2, zelfs mijn Kreidler Florett "SUPER 5 " .
En niks geen olie toevoeging : PUUR alleen ASPEN 2, en geweldig.
Laat jullie reactie's ook maar eens horen.
Mvgr. J.v.Soelen |
|
Terug naar boven |
|
|
daytona Flandria-Koning
Geregistreerd op: 27 Mrt 2012 Berichten: 1137
|
Geplaatst: 18-11-2012 17:56:44 Onderwerp: |
|
|
*** (verwijderd wegens te dom)
Laatst aangepast door daytona op 19-11-2012 12:32:50; in totaal 1 keer bewerkt |
|
Terug naar boven |
|
|
Hans Flandria-Sleutelaar
Geregistreerd op: 29 Jan 2012 Berichten: 196 Woonplaats: Dongen
|
Geplaatst: 18-11-2012 21:28:41 Onderwerp: |
|
|
Hoe bedoel je? Aspen2 is toch bedoeld als de vervanger van tweetakt benzine. Er is al olie aan toegevoegd. Motorzagen en kantenmaaiers die lopen op hoog toerental. Die blijven toch ook heel. Dan zal een Flandria toch ook wel heel blijven zeker _________________ If it doesn't smoke. it's a joke. |
|
Terug naar boven |
|
|
danny Flandria-Sleutelaar
Geregistreerd op: 25 Jan 2012 Berichten: 335
|
Geplaatst: 19-11-2012 10:09:26 Onderwerp: |
|
|
aspen2 is voorgemegde bezinne, daytona ga een naar de website van Aspen, voor je zo uitspraak doet |
|
Terug naar boven |
|
|
daytona Flandria-Koning
Geregistreerd op: 27 Mrt 2012 Berichten: 1137
|
Geplaatst: 19-11-2012 12:27:40 Onderwerp: |
|
|
Weet ik veel, ik heb nog nooit meer info opgezocht over Aspen-toestanden. Sorry van mijn o zo domme uitspraak. Ik zal me voortaan buiten deze discussie houden. |
|
Terug naar boven |
|
|
yureck Flandria-Kenner
Geregistreerd op: 24 Jan 2012 Berichten: 483 Woonplaats: Beernem
|
Geplaatst: 19-11-2012 19:15:39 Onderwerp: |
|
|
ik snap die aspen echt niet
waarom zou je dit willen gebruiken? benzine werkt toch net zo goed en is veel goedkoper!
en zelf mengen is toch niet zo'n heel groot werk |
|
Terug naar boven |
|
|
Johan Flandria-Kenner
Geregistreerd op: 16 Okt 2012 Berichten: 418
|
Geplaatst: 19-11-2012 21:48:51 Onderwerp: |
|
|
Persoonlijk meng ik toch ook liever de 2-takt benzine. |
|
Terug naar boven |
|
|
Hans Flandria-Sleutelaar
Geregistreerd op: 29 Jan 2012 Berichten: 196 Woonplaats: Dongen
|
Geplaatst: 19-11-2012 22:30:32 Onderwerp: |
|
|
Het grote en misschien wel enigste echte voordeel wat ik zie is, om het toe te passen in brommers waar je maar heel zelden mee rijd.
Waarom........... De normale benzine verouderd tegenwoordig heel snel. Bij weinig gebruik van je brommer gaan de kleine kanaaltjes in de carburateur na een tijdje dicht zitten. Met niet meer starten als gevolg. Bij gebruik van Aspen kan je de brommer na 3 jaar uit de schuur halen en je rijdt er zo mee weg. Dat kan je toch een voordeel noemen.
Dat het niet meer rookt of stinkt dat vind ik niet echt een voordeel. _________________ If it doesn't smoke. it's a joke. |
|
Terug naar boven |
|
|
danny Flandria-Sleutelaar
Geregistreerd op: 25 Jan 2012 Berichten: 335
|
Geplaatst: 20-11-2012 09:46:03 Onderwerp: |
|
|
juist hans, dat is zo ik gebruik aspen gewoon ondat de huidige beNzine, allez wat voor benzine moet door gaan de dichtingen van mijn benzinekraan aantast, en ook om andere rede die ik al heb uitgelegt |
|
Terug naar boven |
|
|
|