Flandria Forum Flandria Forum
Liefhebbers van Flandria/Superia/Avaros en Claeys-Bromfietsen uit Belgie en Nederland
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Superia Jet onderdelen: zadelslot banden pinkerglaasje enz

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Flandria Forum -> Gezocht
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
pol
Flandria-Kenner


Geregistreerd op: 09 Sep 2012
Berichten: 473

BerichtGeplaatst: 30-09-2012 12:46:48    Onderwerp: Superia Jet onderdelen: zadelslot banden pinkerglaasje enz Reageren met citaat

Voor mijn superia Jet ben ik nog op zoek naar de volgende onderdelen. Misschien kan iemand me hieraan helpen.

Beugel achteraan om het zadel open te trekken.

Slotje onder het zadel om het zadel dicht te houden.

Oranje glaasje van het achterlicht.

De rubbermatjes van de treeplanken kunnen nog best dienen, maar ik weet niet of hiervoor ook replica's bestaan zoals voor de Flandria King? Als dat het geval is zouden deze zeer welkom zijn, of twee NOS matjes.

De bandenmaat die er nu opligt is helaas onleesbaar. De velgen hebben een buitendiameter van 51,50cm en een buitendikte van 5,50cm. Misschien weet iemand welke bandenmaat hiervoor geschikt is?



Uploaded with ImageShack.us
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Rekord
Flandria-Koning


Geregistreerd op: 24 Jan 2012
Berichten: 1465

BerichtGeplaatst: 30-09-2012 13:02:15    Onderwerp: Reageren met citaat

Je hebt PB Wink
_________________
"Details maken de perfectie, maar perfectie is geen detail"
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Superia
Flandria-Sleutelaar


Geregistreerd op: 29 Jan 2012
Berichten: 132

BerichtGeplaatst: 30-09-2012 17:16:16    Onderwerp: Reageren met citaat

Hey Pol,

een pinkertje zou ik nog wel liggen heb, ook heb ik nog een zadelframe liggen, met het haakje voor het slot en achteraan het handvatje om open te trekken. Zit wel wat roest op, maar is volgens mij nog perfect te gebruiken

Als je treeplank-rubbertjes nog goed zijn, zou ik ze zeker bijhouden. Vind je helemaal niet zo makkelijk.

Ik ben er nog niet toe gekomen om een foto te nemen van het slotje zelf. heb je dit ondertussen al?
_________________
Superia Superieur!

www.superiabromfietsen.be
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
pol
Flandria-Kenner


Geregistreerd op: 09 Sep 2012
Berichten: 473

BerichtGeplaatst: 30-09-2012 20:51:02    Onderwerp: Reageren met citaat

Hoi,

Een pinkerglaasje werd me reeds aangeboden. Dus daar ben ik normaal reeds van voorzien.

De treeplank-rubbertjes zijn nog wel behoorlijk, maar tonen vreemd genoeg nogal wat gebruikssporen achteraan (dus van passagier). Je zou verwachten dat ze eerder vooraan slijtageplekken hebben. Maar deze vervangen is dus zeker geen must.

Het zadelframe interesseert me zeker. Stuur me anders even een PB wat je er voor zou willen hebben. Ik weet niet of je volgende week naar de beurs komt in Wachtebeke? Anders kunnen we daar misschien afspreken? Of eventueel een andere beurs? En anders bestaat er nog zoiets als de post, of ophalen kan misschien ook.

Het slotje zelf heb ik nog niet tot nu toe. Als ik dat nog zou kunnen vinden zou een van de grootste problemen opgelost zijn. En anders kan een foto alleszins ook al helpen zodat ik weet wat ik moet zoeken, of om te kijken of ik daar misschien zelf iets (tijdelijk) voor kan maken.

Alvast heel erg bedankt allemaal!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Superia
Flandria-Sleutelaar


Geregistreerd op: 29 Jan 2012
Berichten: 132

BerichtGeplaatst: 30-09-2012 21:02:05    Onderwerp: Reageren met citaat

Hey Pol,

Ik heb in je oorspronkelijk topic een foto gepost. Daarin staat de foto van wat je nodig hebt. Uiteindelijk is het gewoon een "haakje" dat in een uitsparing klikt. Zelfs niets eens echt een slot. Mits een beetje handigheid kan je dat zelf maken. Ik denk dat de zadel die er nu opstaat, dat deze een ander slotje heeft, niet?

Heb je een foto van de onderkant van je huidig zadel?
_________________
Superia Superieur!

www.superiabromfietsen.be
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
pol
Flandria-Kenner


Geregistreerd op: 09 Sep 2012
Berichten: 473

BerichtGeplaatst: 30-09-2012 21:53:25    Onderwerp: Reageren met citaat

Hoi,

Heel erg bedankt voor je foto! Nu weet ik tenminste wat ik mis. Ik had iets veel ingewikkelders verwacht haha Smile Zoals je zegt, dit zou ik eventueel zelf nog wel van iets kunnen maken. Hat zal eerder een kwestie en moeilijkheid zijn van het geschikte veerbare metaal te vinden denk ik dan het maken zelf. In afwachting tot ik misschien ooit zo'n origineel slotje / sluitlipje vind is het zelf maken de beste optie denk ik.

Ik heb de Jet momenteel bij mijn ouders staan, dus heb niet op 123 een foto gemaakt. Ik heb nu in mijn garage mijn King half uit elkaar liggen dus wegens plaatsgebrek staat de Jet voorlopig bij mijn ouders tot de King weer in elkaar zit.

Maar ik moet zeggen, mijn zadel ziet er identiek uit als op jouw foto. Er zat zelfs zo'n lederen riempje in het gereedschapsbakje, ik dacht dat ze daar ooit een gesp over het zadel mee hadden willen maken, maar ik zie nu op jouw foto dat die gesp origineel onder het zadel zat om eea op te bergen. Heel slim bedacht! Wel jammer, heb er maar 1 zo'n gesp bij, geen twee.

Ik zal in de loop van de week een foto proberen te maken van de onderkant van het zadel en hier ook posten[b].(foto is inmiddels gepost in de andere topic die ik opende ivm de superia) [/b]Zou het dan kunnen betekenen dat ik toch nog het originele zadel heb? De handgreep achter op het zadel mis ik wel, dus heb zeker interesse in jouw zadelframe (of alleen de handgreep).


Laatst aangepast door pol op 04-10-2012 18:34:48; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
pol
Flandria-Kenner


Geregistreerd op: 09 Sep 2012
Berichten: 473

BerichtGeplaatst: 04-10-2012 18:33:03    Onderwerp: Reageren met citaat

Inmiddels heb ik de bandenmaat kunnen ontcijferen, het zou gaan om de maat 23x2x2,50 maar wat ik zo vreemd vind is dat de maat niet met 19 begint? Als ik de superia velg naast de avaros king velg houd zijn ze even groot en op de avaros liggen 19 inch banden waarvan de maat ook met 19 begint. Ik vermoed dat er diverse maataanduidingen in omloop zijn voor dezelfde band?

Bijkomend zoek ik ook nog een witte rubber van een trapper. Eentje was zo slecht dat ze gewoon uit elkaar verpulverde. Een optie zou zijn om er gewoon nieuwe ronde rubbers over te doen op de as van de trapper. Maar mocht ik een witte vierkante rubber (of 1 hele trapper) kunnen vinden zou dat natuurlijk ook een oplossing zijn.

Verder zoek ik alles wat hierboven staat nog, behalve het pinkerglaasje.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
chrisflandria
Flandria-Kenner


Geregistreerd op: 25 Jan 2012
Berichten: 496
Woonplaats: Lovendegem

BerichtGeplaatst: 04-10-2012 19:59:23    Onderwerp: Reageren met citaat

Die 23 x 2 x 2,50 is een Engelse maataanduiding Pol.
Komt overeen met 19 x 2-1/2 of 19 x 2,50
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
pol
Flandria-Kenner


Geregistreerd op: 09 Sep 2012
Berichten: 473

BerichtGeplaatst: 04-10-2012 20:05:10    Onderwerp: Reageren met citaat

Bedankt Chris! Nu weet ik hoe het zit en welke maat ik zoeken moet.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
pol
Flandria-Kenner


Geregistreerd op: 09 Sep 2012
Berichten: 473

BerichtGeplaatst: 26-10-2012 11:38:36    Onderwerp: Reageren met citaat

Iemand toevallig toch een goed (of NOS) benzinekraantje op overschot? Is volgens mij hetzelfde als op een King. Ik heb het benzinekraantje verwijderd maar dat is niet meer zo goed en denk ik niet meer te redden.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Flandria Forum -> Gezocht Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 

Powered by phpBB
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum