Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
jvsoelen Flandria-Liefhebber
|
Geplaatst: 06-10-2012 19:03:14 Onderwerp: Wie van jullie heeft z'n Flandria draaien op ASPEN 2 ?. |
|
|
Wat ik wil weten van jullie:
" Wie van jullie heeft z'n Flandria draaien op ASPEN 2 ( deze heeft n.l. een mengverhouding van 1:50 ).
Ik ben heel benieuwd naar jullie antwoord.
Mvgr. J.v.Soelen |
|
Terug naar boven |
|
|
5pkboy Flandria-Kenner
|
Geplaatst: 06-10-2012 19:10:51 Onderwerp: |
|
|
Heb er tijdje mee gereden. Zeker niet slecht, ietsjes duurder maar ruik toch liever de verbrande tweetaktolie. _________________ Eens Flandria, altijd Flandria.
Laatst aangepast door 5pkboy op 07-10-2012 19:33:32; in totaal 1 keer bewerkt |
|
Terug naar boven |
|
|
seppe07 Flandria-Sleutelaar
|
Geplaatst: 06-10-2012 20:10:19 Onderwerp: |
|
|
Ik heb geen ervaring met Aspen 2 maar wel met Motomix van Stihl. |
|
Terug naar boven |
|
|
daytona Flandria-Koning
|
Geplaatst: 06-10-2012 20:32:01 Onderwerp: |
|
|
Bij mij al jaar en dag Castrol TTS welke nu power RS heet en ook 1 op 50. |
|
Terug naar boven |
|
|
Arnoute Flandria-Kenner
|
Geplaatst: 07-10-2012 18:08:14 Onderwerp: |
|
|
motul hier en ik meng 1 op 40 |
|
Terug naar boven |
|
|
Hans Flandria-Sleutelaar
|
Geplaatst: 07-10-2012 21:54:05 Onderwerp: |
|
|
Ik denk dat hij de vraag niet stelt om er achter te komen of er genoeg olie in zit. Maar meer of al iemand ervaring heeft met deze veel schonere benzine. Wel wat duurder maar ook veel voordelen.
Zie http://www.aspen-benelux.nl/showpage.asp?pag_id=509 _________________ If it doesn't smoke. it's a joke. |
|
Terug naar boven |
|
|
danny Flandria-Sleutelaar
|
Geplaatst: 08-10-2012 20:42:32 Onderwerp: |
|
|
ik rij met aspen, maar sneer met olie stihl ,niet slecht ,maar 100%ben ik niet te vrede, ik,ga nog andere merken uit proberen, of heeft iemand wat meer ervaring al |
|
Terug naar boven |
|
|
|
Geplaatst: 10-10-2012 12:33:49 Onderwerp: |
|
|
Hans schreef: |
Ik denk dat hij de vraag niet stelt om er achter te komen of er genoeg olie in zit. Maar meer of al iemand ervaring heeft met deze veel schonere benzine. Wel wat duurder maar ook veel voordelen.
Zie http://www.aspen-benelux.nl/showpage.asp?pag_id=509 |
Juist Hans.
En is 1 : 50 genoeg smering ?, of wordt hij daardoor veel warmer ?.
Mvgr. J.v.Soelen |
|
Terug naar boven |
|
|
sireneke Flandria-Kenner
|
Geplaatst: 10-10-2012 20:40:52 Onderwerp: |
|
|
Wat mij persoonlijk betreft, motorblokken moeten draaien op benzine en olie zoals vroeger voor een goeie smering zodat er geen vastloper van komt. _________________ Een geschenk werd wereldmerk |
|
Terug naar boven |
|
|
|
Geplaatst: 11-10-2012 16:47:59 Onderwerp: |
|
|
sireneke schreef: |
Wat mij persoonlijk betreft, motorblokken moeten draaien op benzine en olie zoals vroeger voor een goeie smering zodat er geen vastloper van komt. |
Ja maar sirenke wat ik op het www. leest over ASPEN 2 is dit een goede vervanger voor benzine/mengsmering die je zelf moet maken.
Want in deze ASPEN 2 zit mengsmering van z'n goede kwaliteit olie dat je de motor nu met deze ASPEN 2 , 1:50 kan/moet lopen.
Daarvoor mijn oproep op dit FORUM " Wie van jullie draaien er al/nog op ASPEN 2.
En dan vooral de VóóR - en NA delen ?, b.v. motor wordt warme?, of hij rammel meer ?, of loopt stationair heel slecht ??.
Laat het weten.
Dank J.v.Soelen |
|
Terug naar boven |
|
|
Rensdw Flandria-Liefhebber
|
Geplaatst: 11-10-2012 17:22:27 Onderwerp: |
|
|
Tegenwoordig hebben we veel meer kennis van zaken en weten we veel meer als pak hem beet 50 jaar terug.
Dus als tegenwoordig de oliën beter zijn en iedereen met 1:50 rijd waarom zouden de oude voorschriften dan beter zijn.
Wat ASPEN 2 betreft, ik heb daar geen ervaring mee, Op het kreidlerforum hadden ze het daar ook een keer over meen ik me te herinneren.
Ervaringen hoeven niet perse van Flandria te zijn als het bij een kreidler werkt zal dat meestal ook voor Flandria gelden, hoeveel verschil is er?
Probleem is alleen een beetje, Flandria is zonde om daar mee te experimenteren dus ik meng gewoon ongelood 95 1:35 met 2T olie
http://www.kreidler.nl/forum/viewtopic.php?f=4&t=34527 |
|
Terug naar boven |
|
|
|
Geplaatst: 11-10-2012 19:12:09 Onderwerp: |
|
|
ik gebruik aspen viertakt die ik meng met olie van stihl, 5l aspen, 100cc stihl olie, motor draai goed pak iets beter aan in toeren, start goed zowel koud of bij warme motor, word niet te warm ook niet als men hoog in toeren gaat, maar er zijn nog andere soortelijke bezine op de markt toch ook deze eens uitproberen, hoe de motor er binnenin uit ziet weet ik straks als de 5pk open gaat een ding is zekers er is minder kool afzettingen de bougie is mooi lichtbruin van kleur na een rit, wat ook opvald dan de uitlaat minder aanslag heeft als men de moeite doet om het achters potje even te verwijderen, redelijke droge uitlaat zo te zien,dus de verbranding zit goed |
|
Terug naar boven |
|
|
|
Geplaatst: 11-10-2012 20:59:29 Onderwerp: |
|
|
danny schreef: |
ik gebruik aspen viertakt die ik meng met olie van stihl, 5l aspen, 100cc stihl olie, motor draai goed pak iets beter aan in toeren, start goed zowel koud of bij warme motor, word niet te warm ook niet als men hoog in toeren gaat, maar er zijn nog andere soortelijke bezine op de markt toch ook deze eens uitproberen, hoe de motor er binnenin uit ziet weet ik straks als de 5pk open gaat een ding is zekers er is minder kool afzettingen de bougie is mooi lichtbruin van kleur na een rit, wat ook opvald dan de uitlaat minder aanslag heeft als men de moeite doet om het achters potje even te verwijderen, redelijke droge uitlaat zo te zien,dus de verbranding zit goed |
danny dit is zeer bruikbare info die mij/ en de Forum bezoekers geeft.
Die stihl olie waar kan ik die verkrijgen ?.
Mvgr. J.v.Soelen |
|
Terug naar boven |
|
|
|
Geplaatst: 11-10-2012 22:04:57 Onderwerp: |
|
|
t'is te zien van waar je bent , anders via google een naar de verkoop punten kijken van stihl , hier in gentse hebben we er paar tegen deinze, gentbrugge, wetteren,en een stock in lovendegen,je hebt ook de groot sock houden tegen londerzeel, je kunt stihl olie kopen per literbus ,per 5liter en meer ,maar ook in kleine busjes van 100cc die zijn het duurst ook, let wel koop maar een liter wand wat vele niet weten is dat deze olie maar drie jaar goed blijft naae productie datun, dat is het nadeel van deze olie, eens je er meer rijdt niet bang zijn om in hoge toeren goed door te trekken de eigenschap van deze olie is goed sneren bij hoge toeren en goed sneren bij laag toerental en direct aanpaken bij plots gas geven , dus met andere woorden de jacht in de motor houden |
|
Terug naar boven |
|
|
|
Geplaatst: 12-10-2012 14:27:34 Onderwerp: |
|
|
danny schreef: |
t'is te zien van waar je bent , anders via google een naar de verkoop punten kijken van stihl , hier in gentse hebben we er paar tegen deinze, gentbrugge, wetteren,en een stock in lovendegen,je hebt ook de groot sock houden tegen londerzeel, je kunt stihl olie kopen per literbus ,per 5liter en meer ,maar ook in kleine busjes van 100cc die zijn het duurst ook, let wel koop maar een liter wand wat vele niet weten is dat deze olie maar drie jaar goed blijft naae productie datun, dat is het nadeel van deze olie, eens je er meer rijdt niet bang zijn om in hoge toeren goed door te trekken de eigenschap van deze olie is goed sneren bij hoge toeren en goed sneren bij laag toerental en direct aanpaken bij plots gas geven , dus met andere woorden de jacht in de motor houden |
Mooi man, dank.
J.v.Soelen |
|
Terug naar boven |
|
|
|