Flandria Forum Flandria Forum
Liefhebbers van Flandria/Superia/Avaros en Claeys-Bromfietsen uit Belgie en Nederland
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Wie van jullie heeft z'n Flandria draaien op ASPEN 2 ?.
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Flandria Forum -> Motorisch gedeelte
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
jvsoelen
Flandria-Liefhebber


Geregistreerd op: 28 Sep 2012
Berichten: 19

BerichtGeplaatst: 06-10-2012 19:03:14    Onderwerp: Wie van jullie heeft z'n Flandria draaien op ASPEN 2 ?. Reageren met citaat

Wat ik wil weten van jullie:
" Wie van jullie heeft z'n Flandria draaien op ASPEN 2 ( deze heeft n.l. een mengverhouding van 1:50 ).
Ik ben heel benieuwd naar jullie antwoord.

Mvgr. J.v.Soelen
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
5pkboy
Flandria-Kenner


Geregistreerd op: 24 Jan 2012
Berichten: 544
Woonplaats: Maldegem

BerichtGeplaatst: 06-10-2012 19:10:51    Onderwerp: Reageren met citaat

Heb er tijdje mee gereden. Zeker niet slecht, ietsjes duurder maar ruik toch liever de verbrande tweetaktolie.
_________________
Eens Flandria, altijd Flandria.


Laatst aangepast door 5pkboy op 07-10-2012 19:33:32; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
seppe07
Flandria-Sleutelaar


Geregistreerd op: 30 Jan 2012
Berichten: 149

BerichtGeplaatst: 06-10-2012 20:10:19    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik heb geen ervaring met Aspen 2 maar wel met Motomix van Stihl.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
daytona
Flandria-Koning


Geregistreerd op: 27 Mrt 2012
Berichten: 1136

BerichtGeplaatst: 06-10-2012 20:32:01    Onderwerp: Reageren met citaat

Bij mij al jaar en dag Castrol TTS welke nu power RS heet en ook 1 op 50.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Arnoute
Flandria-Kenner


Geregistreerd op: 24 Jan 2012
Berichten: 386
Woonplaats: Meulebeke

BerichtGeplaatst: 07-10-2012 18:08:14    Onderwerp: Reageren met citaat

motul hier en ik meng 1 op 40
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Hans
Flandria-Sleutelaar


Geregistreerd op: 29 Jan 2012
Berichten: 196
Woonplaats: Dongen

BerichtGeplaatst: 07-10-2012 21:54:05    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik denk dat hij de vraag niet stelt om er achter te komen of er genoeg olie in zit. Maar meer of al iemand ervaring heeft met deze veel schonere benzine. Wel wat duurder maar ook veel voordelen.
Zie http://www.aspen-benelux.nl/showpage.asp?pag_id=509
_________________
If it doesn't smoke. it's a joke.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
danny
Flandria-Sleutelaar


Geregistreerd op: 25 Jan 2012
Berichten: 335

BerichtGeplaatst: 08-10-2012 20:42:32    Onderwerp: Reageren met citaat

ik rij met aspen, maar sneer met olie stihl ,niet slecht ,maar 100%ben ik niet te vrede, ik,ga nog andere merken uit proberen, of heeft iemand wat meer ervaring al
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
jvsoelen
Flandria-Liefhebber


Geregistreerd op: 28 Sep 2012
Berichten: 19

BerichtGeplaatst: 10-10-2012 12:33:49    Onderwerp: Reageren met citaat

Hans schreef:
Ik denk dat hij de vraag niet stelt om er achter te komen of er genoeg olie in zit. Maar meer of al iemand ervaring heeft met deze veel schonere benzine. Wel wat duurder maar ook veel voordelen.
Zie http://www.aspen-benelux.nl/showpage.asp?pag_id=509


Juist Hans.
En is 1 : 50 genoeg smering ?, of wordt hij daardoor veel warmer ?.

Mvgr. J.v.Soelen
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
sireneke
Flandria-Kenner


Geregistreerd op: 25 Jan 2012
Berichten: 535

BerichtGeplaatst: 10-10-2012 20:40:52    Onderwerp: Reageren met citaat

Wat mij persoonlijk betreft, motorblokken moeten draaien op benzine en olie zoals vroeger voor een goeie smering zodat er geen vastloper van komt.
_________________
Een geschenk werd wereldmerk
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
jvsoelen
Flandria-Liefhebber


Geregistreerd op: 28 Sep 2012
Berichten: 19

BerichtGeplaatst: 11-10-2012 16:47:59    Onderwerp: Reageren met citaat

sireneke schreef:
Wat mij persoonlijk betreft, motorblokken moeten draaien op benzine en olie zoals vroeger voor een goeie smering zodat er geen vastloper van komt.


Ja maar sirenke wat ik op het www. leest over ASPEN 2 is dit een goede vervanger voor benzine/mengsmering die je zelf moet maken.
Want in deze ASPEN 2 zit mengsmering van z'n goede kwaliteit olie dat je de motor nu met deze ASPEN 2 , 1:50 kan/moet lopen.

Daarvoor mijn oproep op dit FORUM " Wie van jullie draaien er al/nog op ASPEN 2.
En dan vooral de VóóR - en NA delen ?, b.v. motor wordt warme?, of hij rammel meer ?, of loopt stationair heel slecht ??.

Laat het weten.

Dank J.v.Soelen
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
Rensdw
Flandria-Liefhebber


Geregistreerd op: 29 Aug 2012
Berichten: 64

BerichtGeplaatst: 11-10-2012 17:22:27    Onderwerp: Reageren met citaat

Tegenwoordig hebben we veel meer kennis van zaken en weten we veel meer als pak hem beet 50 jaar terug.
Dus als tegenwoordig de oliën beter zijn en iedereen met 1:50 rijd waarom zouden de oude voorschriften dan beter zijn.

Wat ASPEN 2 betreft, ik heb daar geen ervaring mee, Op het kreidlerforum hadden ze het daar ook een keer over meen ik me te herinneren.
Ervaringen hoeven niet perse van Flandria te zijn als het bij een kreidler werkt zal dat meestal ook voor Flandria gelden, hoeveel verschil is er?

Probleem is alleen een beetje, Flandria is zonde om daar mee te experimenteren dus ik meng gewoon ongelood 95 1:35 met 2T olie Smile


http://www.kreidler.nl/forum/viewtopic.php?f=4&t=34527
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
danny
Flandria-Sleutelaar


Geregistreerd op: 25 Jan 2012
Berichten: 335

BerichtGeplaatst: 11-10-2012 19:12:09    Onderwerp: Reageren met citaat

ik gebruik aspen viertakt die ik meng met olie van stihl, 5l aspen, 100cc stihl olie, motor draai goed pak iets beter aan in toeren, start goed zowel koud of bij warme motor, word niet te warm ook niet als men hoog in toeren gaat, maar er zijn nog andere soortelijke bezine op de markt toch ook deze eens uitproberen, hoe de motor er binnenin uit ziet weet ik straks als de 5pk open gaat een ding is zekers er is minder kool afzettingen de bougie is mooi lichtbruin van kleur na een rit, wat ook opvald dan de uitlaat minder aanslag heeft als men de moeite doet om het achters potje even te verwijderen, redelijke droge uitlaat zo te zien,dus de verbranding zit goed
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
jvsoelen
Flandria-Liefhebber


Geregistreerd op: 28 Sep 2012
Berichten: 19

BerichtGeplaatst: 11-10-2012 20:59:29    Onderwerp: Reageren met citaat

danny schreef:
ik gebruik aspen viertakt die ik meng met olie van stihl, 5l aspen, 100cc stihl olie, motor draai goed pak iets beter aan in toeren, start goed zowel koud of bij warme motor, word niet te warm ook niet als men hoog in toeren gaat, maar er zijn nog andere soortelijke bezine op de markt toch ook deze eens uitproberen, hoe de motor er binnenin uit ziet weet ik straks als de 5pk open gaat een ding is zekers er is minder kool afzettingen de bougie is mooi lichtbruin van kleur na een rit, wat ook opvald dan de uitlaat minder aanslag heeft als men de moeite doet om het achters potje even te verwijderen, redelijke droge uitlaat zo te zien,dus de verbranding zit goed


danny dit is zeer bruikbare info die mij/ en de Forum bezoekers geeft.
Die stihl olie waar kan ik die verkrijgen ?.

Mvgr. J.v.Soelen
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
danny
Flandria-Sleutelaar


Geregistreerd op: 25 Jan 2012
Berichten: 335

BerichtGeplaatst: 11-10-2012 22:04:57    Onderwerp: Reageren met citaat

t'is te zien van waar je bent , anders via google een naar de verkoop punten kijken van stihl , hier in gentse hebben we er paar tegen deinze, gentbrugge, wetteren,en een stock in lovendegen,je hebt ook de groot sock houden tegen londerzeel, je kunt stihl olie kopen per literbus ,per 5liter en meer ,maar ook in kleine busjes van 100cc die zijn het duurst ook, let wel koop maar een liter wand wat vele niet weten is dat deze olie maar drie jaar goed blijft naae productie datun, dat is het nadeel van deze olie, eens je er meer rijdt niet bang zijn om in hoge toeren goed door te trekken de eigenschap van deze olie is goed sneren bij hoge toeren en goed sneren bij laag toerental en direct aanpaken bij plots gas geven , dus met andere woorden de jacht in de motor houden
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
jvsoelen
Flandria-Liefhebber


Geregistreerd op: 28 Sep 2012
Berichten: 19

BerichtGeplaatst: 12-10-2012 14:27:34    Onderwerp: Reageren met citaat

danny schreef:
t'is te zien van waar je bent , anders via google een naar de verkoop punten kijken van stihl , hier in gentse hebben we er paar tegen deinze, gentbrugge, wetteren,en een stock in lovendegen,je hebt ook de groot sock houden tegen londerzeel, je kunt stihl olie kopen per literbus ,per 5liter en meer ,maar ook in kleine busjes van 100cc die zijn het duurst ook, let wel koop maar een liter wand wat vele niet weten is dat deze olie maar drie jaar goed blijft naae productie datun, dat is het nadeel van deze olie, eens je er meer rijdt niet bang zijn om in hoge toeren goed door te trekken de eigenschap van deze olie is goed sneren bij hoge toeren en goed sneren bij laag toerental en direct aanpaken bij plots gas geven , dus met andere woorden de jacht in de motor houden


Mooi man, dank.
J.v.Soelen
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Flandria Forum -> Motorisch gedeelte Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 

Powered by phpBB
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum