Flandria Forum Flandria Forum
Liefhebbers van Flandria/Superia/Avaros en Claeys-Bromfietsen uit Belgie en Nederland
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Achterwiel Flandria King => rotte rubbertjes
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Flandria Forum -> Jaren 60
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
pol
Flandria-Kenner


Geregistreerd op: 09 Sep 2012
Berichten: 473

BerichtGeplaatst: 30-09-2012 22:10:38    Onderwerp: Achterwiel Flandria King => rotte rubbertjes Reageren met citaat

Vandaag het achterwiel van mijn King uit de bromfiets gehaald om in eerste instantie de remmen na te kijken of deze nog een nieuw leven kunnen ingeblazen worden of dat ze moeten vervangen worden. Nog nooit zo'n wiel gedemonteerd, is het even schrikken als daar een aantal van die rotte rubbertjes tussen uit vallen, dan bedoel ik niet 'rot' van vervelend, maar 'rot' van verduurd en precies half verdwenen en opgegeten door de tand des tijds Laughing Al gauw bestefte ik dat die rubbertjes dienen voor het opvangen van hevige krachten wanneer je bijvoorbeeld met gierende banden vertrekt (of heb ik het hier mis wat betreft de functie van die rubbertjes?). Ik probeer hiermee een foto te posten. Kan iemand me zeggen of ik dit soort rubbertjes nog ergens kan vinden? Replica of NOS of gebruikte die nog goed zijn? Of eventueel zelf maken (iemand tips)?

De remmen kunnen denk ik nog wel een tweede leven ingeblazen worden als ik alles eens goed zuiver maak en de blokjes weer opschuur. Moet ik de binnenkant van het wiel dan ook wat opschuren of dat niet? Zijn nieuwe remblokjes nog makkelijk te vinden?



Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
sireneke
Flandria-Kenner


Geregistreerd op: 25 Jan 2012
Berichten: 535

BerichtGeplaatst: 30-09-2012 23:08:02    Onderwerp: Reageren met citaat

Die remschoenen zijn u nog aangeboden in Wieze door Danny.
_________________
Een geschenk werd wereldmerk
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
pol
Flandria-Kenner


Geregistreerd op: 09 Sep 2012
Berichten: 473

BerichtGeplaatst: 01-10-2012 07:13:44    Onderwerp: Reageren met citaat

sireneke schreef:
Die remschoenen zijn u nog aangeboden in Wieze door Danny.


Ja dat klopt, maar Danny vertelde ook dat er verschillende diameters zijn. Ik wist toen nog niet welke diameter ik nodig had want ik had nog niet eerder een wiel open gehad... Dus nu weet ik wel wat ik precies nodig heb. Is beetje moeilijk om iets op voorhand aan te kopen als je niet zeker weet of het wel de juiste maat is hé Wink
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
sireneke
Flandria-Kenner


Geregistreerd op: 25 Jan 2012
Berichten: 535

BerichtGeplaatst: 01-10-2012 08:37:38    Onderwerp: Reageren met citaat

Als u er een stel nodig heb,u weet waar ze liggen.
Die ruberen ster welke diameter heef deze?
_________________
Een geschenk werd wereldmerk
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Rekord
Flandria-Koning


Geregistreerd op: 24 Jan 2012
Berichten: 1465

BerichtGeplaatst: 01-10-2012 09:06:28    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik denk dat er in Frankrijk iemand mee bezig geweest is om die na te maken maar wat de kwaliteit daar van is weet ik niet.
_________________
"Details maken de perfectie, maar perfectie is geen detail"
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
pol
Flandria-Kenner


Geregistreerd op: 09 Sep 2012
Berichten: 473

BerichtGeplaatst: 01-10-2012 09:18:56    Onderwerp: Reageren met citaat

sireneke schreef:
Als u er een stel nodig heb,u weet waar ze liggen.
Die ruberen ster welke diameter heef deze?


Klopt, ik zal Danny eens contacteren.

Die ster heb ik nog niet gemeten, maar afgaande op de remschoenen denk ik zo een 110mm. Ik zal het vanavond even precies meten als ik thuis ben van mijn werk.
Is dat normaal een rubber uit 1 stuk geweest? Want het zijn allemaal losse stukjes nu,
Geen senicure om dat zo terug gemonteerd te krijgen... dus zou rubber graag vervangen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
danny
Flandria-Sleutelaar


Geregistreerd op: 25 Jan 2012
Berichten: 335

BerichtGeplaatst: 01-10-2012 11:01:04    Onderwerp: Reageren met citaat

je hebt de grote ster nodig iedere flandria liehebber kent die ze zijn niet gemakkelijk te vinden de rem heb liggen zie aanbod in wieze ,maar ik zie ook dar je de de stof hoesjes die in gat waar de as door gaat kapot zijn , en die heeft imola liggen plus de rollagers
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
pol
Flandria-Kenner


Geregistreerd op: 09 Sep 2012
Berichten: 473

BerichtGeplaatst: 01-10-2012 11:34:46    Onderwerp: Reageren met citaat

Hallo Danny, had je nog even een PB gestuurd ivm de remmen.
Laat maar even weten dan of ik twee setjes (eentje voor vooraan en eentje voor achteraan) van je kan overnemen en wat ze kosten.

Ik had zo'n ster nog nooit gezien. Maar ja de enige flandria ervaring die ik had was met een vedette, en dat is in feite meer fiets dan bromfiets, in feite een levensgevaarlijke fiets... die van mij liep zo'n 55km/h en dan stoppen met remblokjes en terugtraprem...

Bedankt voor het opmerken van de lagers en stofhoesjes (ik zie die stofhoesjes nog altijd niet, ik wist niet eens dat er in zaten). Hiervoor zal ik imola even een PB sturen. Zijn het vooraan dezelfde lagers en stofhoezen? (voorwiel heb ik nog niet gedemonteerd)

Het vinden van zo een nieuwe rubberen ster zal niet makkelijk zijn als ik het zo hoor? Heeft er dan misschien iemand een foto / tekening van met afmetingen? Misschien kan ik dan zelf iets in elkaar steken als tijdelijke oplossing. Want wat er nu in zit stelt ook niets meer voor. Maar een nieuwe NOS / goede gebruikte /nieuwe replica zou natuurlijk beter zijn dus als iemand me daaraan kan helpen, graag.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
danny
Flandria-Sleutelaar


Geregistreerd op: 25 Jan 2012
Berichten: 335

BerichtGeplaatst: 01-10-2012 11:42:25    Onderwerp: Reageren met citaat

de wielen zijn gelijk aan elkaar als je zondag naar wachtebebe komt zal ik ze mee hebben en wat uitleg geven ook of je kunt eens bellen na 20uur mijn vrouw ligt nog steeds in ziekenhuis
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
pol
Flandria-Kenner


Geregistreerd op: 09 Sep 2012
Berichten: 473

BerichtGeplaatst: 01-10-2012 12:10:44    Onderwerp: Reageren met citaat

danny schreef:
de wielen zijn gelijk aan elkaar als je zondag naar wachtebebe komt zal ik ze mee hebben en wat uitleg geven ook of je kunt eens bellen na 20uur mijn vrouw ligt nog steeds in ziekenhuis


Danny, heb je net een PB terug gestuurd, ik zal je zondagvoormiddag even bellen, kunnen we daar in Wachtebeke even afspreken. Ik zal de ankerplaat ook meebrengen. Dat is toch altijd fijner dan gewoon te bellen en als we dan allebei toch naar Wachtebeke gaan. Ik wens je vrouw veel beterschap!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
pol
Flandria-Kenner


Geregistreerd op: 09 Sep 2012
Berichten: 473

BerichtGeplaatst: 01-10-2012 22:07:49    Onderwerp: Reageren met citaat

sireneke schreef:
Als u er een stel nodig heb,u weet waar ze liggen.
Die ruberen ster welke diameter heef deze?


De ster heeft een diameter van 10cm.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
pol
Flandria-Kenner


Geregistreerd op: 09 Sep 2012
Berichten: 473

BerichtGeplaatst: 03-10-2012 13:36:30    Onderwerp: Reageren met citaat

Weet iemand de correcte benaming voor zo n rubber? Zou kunnen helpen bij het zoeken. Of de flandria artikelnummer. N technische tekening met afmetingen zou dan weer handig zijn bij het eventueel zelf maken. Benieuwd of iemand hier raad mee weet of ervaring mee heeft.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
chrisflandria
Flandria-Kenner


Geregistreerd op: 25 Jan 2012
Berichten: 496
Woonplaats: Lovendegem

BerichtGeplaatst: 03-10-2012 13:55:39    Onderwerp: Reageren met citaat

De correcte benaming Pol is dempingsrubber.
Deze dient om de schokken in de aandrijving op te vangen.
Weet niet of er een technische tekening van bestaat.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Rekord
Flandria-Koning


Geregistreerd op: 24 Jan 2012
Berichten: 1465

BerichtGeplaatst: 03-10-2012 14:45:53    Onderwerp: Reageren met citaat

Zoals ik al eerder vermelde heeft iemand die rubbers in Frankrijk al laten reproduceren. Neem eens contact op met de verkoper van dit geval: http://www.leboncoin.fr/motos/374049806.htm?ca=8_s

Hij is de persoon die deze rubbers heeft laten namaken. Kosten 20 euro per stuk.
_________________
"Details maken de perfectie, maar perfectie is geen detail"
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
pol
Flandria-Kenner


Geregistreerd op: 09 Sep 2012
Berichten: 473

BerichtGeplaatst: 03-10-2012 15:18:52    Onderwerp: Reageren met citaat

Rekord schreef:
Zoals ik al eerder vermelde heeft iemand die rubbers in Frankrijk al laten reproduceren. Neem eens contact op met de verkoper van dit geval: http://www.leboncoin.fr/motos/374049806.htm?ca=8_s

Hij is de persoon die deze rubbers heeft laten namaken. Kosten 20 euro per stuk.


Bedankt voor de link, ik ga deze verkoper zeker contacteren.
ik had je posting gelezen hoor en was daarom meteen op zoek gegaan maar kon er niets van vinden. Daarom de vraag even gesteld hoe zo n rubber precies noemt en wilde dan nog eens gaan zoeken. Ik ging er vanuit dat je wist dat iemand ze ooit had nagemaakt maar dat je niet wist wie. Als ik voor 20euro gesteld ben daar kan ik zelf niet voor gaan prutsen he. Bedankt voor het advies Wink
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Flandria Forum -> Jaren 60 Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 1 van 4

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 

Powered by phpBB
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum