Flandria Forum Flandria Forum
Liefhebbers van Flandria/Superia/Avaros en Claeys-Bromfietsen uit Belgie en Nederland
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Brommer stottert en loopt slecht stationair

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Flandria Forum -> Motorisch gedeelte
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Thomas09
Flandria-Liefhebber


Geregistreerd op: 08 Okt 2019
Berichten: 20

BerichtGeplaatst: 15-06-2021 08:57:41    Onderwerp: Brommer stottert en loopt slecht stationair Reageren met citaat

Dag allemaal.

Eerder heb ik een probleem gehad met mijn Flandria Eurolux/Futura? Dit is toen simpelweg opgelost door het vervangen van de kapotte benzinekraan. De brommer heeft altijd netjes gelopen en sindsdien nooit echt 'grote' problemen mee gehad.

NGK B6HS bougie. Bougie is zwart aan de buitenkant. Koffie/melkbruin aan de binnenkant, is soms aan de natte kant. Vonkt nog goed. Heb er een foto bij toegevoegd, hoop dat het te zien is. Vandaag nog gereden met een nieuwe bougie. Dit leverde helaas niks op. Bougiedop is schoon.
Sproeier 48.
Carb A49A - 10 mm dia en luchtfilter, alles is schoon en heel. Lekt zeer minimaal boven vlotterbak door slecht functionerende pakking. Drijver is niet lek.
Uitlaat is aan de vieze kant maar werkt prima. Vooral een zwarte uitslag (koolaanslag, ook bij uitlaatpoort). Wat eruit komt heeft een grijze/witte kleur. Mogelijk door slechte ontsteking?
Verhouding 1:50. Verder nooit problemen mee gehad.

De laatste tijd stottert de brommer veel en bij stilstaan valt ie helaas uit. Vermogen van de brommer is ook achteruit gegaan. Het is de tweede keer dat ik de kop uit elkaar heb gehaald en het een en ander schoon heb gemaakt. Zo te zien zijn de zuigerveren nog in goede staat?

Wellicht kan iemand mij hierbij helpen? Ik heb een aantal foto's toegevoegd (zijn wellicht aan de grote kant). Ik waardeer alvast de hulp! Very Happy




Laatst aangepast door Thomas09 op 15-06-2021 08:59:01; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Thomas09
Flandria-Liefhebber


Geregistreerd op: 08 Okt 2019
Berichten: 20

BerichtGeplaatst: 15-06-2021 08:57:59    Onderwerp: Reageren met citaat


Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Thomas09
Flandria-Liefhebber


Geregistreerd op: 08 Okt 2019
Berichten: 20

BerichtGeplaatst: 15-06-2021 08:58:17    Onderwerp: Reageren met citaat


Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Flandria Forum -> Motorisch gedeelte Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 

Powered by phpBB
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum