Flandria Forum Flandria Forum
Liefhebbers van Flandria/Superia/Avaros en Claeys-Bromfietsen uit Belgie en Nederland
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Benzine doorloop niet voldoende

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Flandria Forum -> Motorisch gedeelte
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Thomas09
Flandria-Liefhebber


Geregistreerd op: 08 Okt 2019
Berichten: 20

BerichtGeplaatst: 23-10-2019 10:47:43    Onderwerp: Benzine doorloop niet voldoende Reageren met citaat

Hallo iedereen,

Ik ben nieuw op dit forum dus leek het mij wel zo netjes om mij even voor te stellen aan jullie. Ik ben Thomas, 20 jaar oud en woon in Nijmegen. Onlangs ben ik mij een beetje aan het verdiepen geweest in de ''oldtimer wereld'' Ik moet zeggen dat ik nog veel te leren heb.
Ik heb veel op Marktplaats gespeurd en kwam deze prachtige Flandria Eurolux tegen. (het is jammer dat ik nog niet weet hoe ik en foto moet uploaden anders had ik het zeker gedaan). Wink

Nu reed de Flandria heerlijk op de weg en had ik er veel plezier aan, maar dit was niet van lange duur. De volgende dag heb ik er een nieuw mengsel ingegooid (1:40) en besloot ik de brommer te pakken naar mijn stage. Op de helft van de route sloeg ie af. Heb hem aan de kant gezet en ben met de bus verder gegaan.
Op de terugweg nog een paar keer geprobeerd maar het leek alsof ie telkens een klein stukje reed en daarna stopte. Ik merkte dat de motor niet genoeg benzine kreeg. Met moeite ben ik thuisgekomen.

De dagen daarna heb ik de benzine uit de tank laten lopen en deze gefilterd aangezien ik deze had getankt in een oude jerrycan. Er was nauwelijks troebel te zien, aan de jerrycan kon het dus niet liggen. De tank heb ik vervolgens vol laten lopen met cola en deze 48 uur laten staan. Omgespoeld met water en spiritus en er kwam nog steeds niet veel troebel/roest mee. In de tussentijd heb ik de sproeier(filtertje), het benzinekraantje en filter, en alles wat daarbij komt kijken schoongemaakt en door gespoten. Ook heb ik de bougie gecheckt en deze blijkt in goede staat te zijn.

Nu ik het kraantje opendraai komt er een schoon, klein straaltje benzine uit, na 3 a 5 seconden begint het te druppelen. Snel daarna druppelt het om de 2 seconden.. Er komt haast niks uit. De brommer krijg ik nu niet meer aan de praat en ik ben ook niet van plan dit nog gaan te proberen..

Hebben jullie enig idee waar het aan kan liggen?

Alvast heel erg bedankt! Very Happy

UPDATE: de brommer heb ik weten te starten alleen valt ie nog steeds om de ca 10 minuten uit..


Laatst aangepast door Thomas09 op 24-10-2019 22:30:07; in totaal 2 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
chrisflandria
Flandria-Kenner


Geregistreerd op: 25 Jan 2012
Berichten: 496
Woonplaats: Lovendegem

BerichtGeplaatst: 23-10-2019 11:38:06    Onderwerp: Reageren met citaat

Ontluchtingsgaatje in de benzinedop zit toch niet verstopt ?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Thomas09
Flandria-Liefhebber


Geregistreerd op: 08 Okt 2019
Berichten: 20

BerichtGeplaatst: 23-10-2019 11:44:16    Onderwerp: Reageren met citaat

]Nee, de dop is helemaal schoon van binnen. Bedankt voor de reactie!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Rekord
Flandria-Koning


Geregistreerd op: 24 Jan 2012
Berichten: 1465

BerichtGeplaatst: 24-10-2019 08:24:28    Onderwerp: Reageren met citaat

Kunnen dan eigenlijk maar 2 dingen zijn: vuil in het benzinekraantje of het ontluchtingsgaatje van de tankdop. Zet de kraan eens open als de tankdop er niet op staat.
_________________
"Details maken de perfectie, maar perfectie is geen detail"
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Thomas09
Flandria-Liefhebber


Geregistreerd op: 08 Okt 2019
Berichten: 20

BerichtGeplaatst: 24-10-2019 22:26:11    Onderwerp: Reageren met citaat

Zowel het benzinekraantje en de tankdop zijn volledig schoon. Ik heb al veel geprobeerd maar ben bang dat het aan de E10 ligt die ik er in heb gegooid.. enig idee? Bedankt voor de tip trouwens!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Rekord
Flandria-Koning


Geregistreerd op: 24 Jan 2012
Berichten: 1465

BerichtGeplaatst: 25-10-2019 09:53:00    Onderwerp: Reageren met citaat

Dat denk ik niet. Het feit dat de benzine in het begin goed uit het kraantje loopt en nadien niet meer heeft niets met de benzine te maken. Ik zou daar alles toch eens goed controleren. Heb je het kraantje ook al open gemaakt?
_________________
"Details maken de perfectie, maar perfectie is geen detail"
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Thomas09
Flandria-Liefhebber


Geregistreerd op: 08 Okt 2019
Berichten: 20

BerichtGeplaatst: 25-10-2019 11:05:47    Onderwerp: Reageren met citaat

Zeker, het kraantje heb ik er meerdere keren af gehaald en alle onderdelen die daarbij horen schoongemaakt en -gespoten. Zelfs heb ik de carburateur door gespoten. Als ik de sproeier verwijder, en het kraantje openzet, loopt de benzine vloeiend de sproeier ingang uit. De sproeier zelf is ook schoon (doorheen te kijken).
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
daytona
Flandria-Koning


Geregistreerd op: 27 Mrt 2012
Berichten: 1136

BerichtGeplaatst: 27-10-2019 17:10:25    Onderwerp: Reageren met citaat

Thomas, je zei dan wel dat de benzinedop volledig schoon is, maar waar je speciaal dient op te letten, zijn een paar miniscule gaatjes (boven en onder) en als je lucht blaast door een van die twee, moet er voldoende doorstroming zijn. Ik weet niet of je de tankdop op die manier gecontroleerd hebt, maar indien niet: toch maar eens proberen.

Dit nog terzijde: gelieve niet de 'quote'-button te gebruiken wanneer je een antwoord plaatst op degene die net voor je post. Kwestie om de overzichtelijkheid op het forum wat te behouden. Thx Wink
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Thomas09
Flandria-Liefhebber


Geregistreerd op: 08 Okt 2019
Berichten: 20

BerichtGeplaatst: 27-10-2019 20:10:55    Onderwerp: Reageren met citaat

Bedankt voor de reactie (en het verplaatsen van mijn post??)! Ik heb ook een tijdje gereden zonder dop, maar dit werkte alsnog niet. En ja, zal de quote functie niet meer gebruiken Very Happy
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
daytona
Flandria-Koning


Geregistreerd op: 27 Mrt 2012
Berichten: 1136

BerichtGeplaatst: 31-10-2019 11:51:30    Onderwerp: Reageren met citaat

Welja, het ging eerder om een motorisch probleem dan om een elektrische issue. Wink alhoewel ik nu begin te twijfelen omdat je zegt dat hij telkens na 10 minuten afslaat en dit kan duiden op de hoogspanningspoel die zijn beste tijd gehad heeft, maar toch: en nu ga ik wel even quoten Smile
Thomas09 schreef:
Nu ik het kraantje opendraai komt er een schoon, klein straaltje benzine uit, na 3 a 5 seconden begint het te druppelen. Snel daarna druppelt het om de 2 seconden.. Er komt haast niks uit.


Het lijkt me toch dat je in de eerste plaats dit euvel zal moeten oplossen voor je verder kan?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Flandria Forum -> Motorisch gedeelte Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 

Powered by phpBB
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum