Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
EdwinR Flandria-Liefhebber
|
Geplaatst: 06-01-2019 23:10:39 Onderwerp: Flandria Rally Sport even voorstellen |
|
|
Mijn naam is Edwin, 53 jaar en kom uit Almere (NL) Ik ben in bezit van een Flandria Rally Sport, naar mijn idee uit 1966 (Maar ik zie graag andere ideeen tegemoet) Hopelijk vind of krijg ik hier wat meer informatie over de Flandria. Het framenummer is 09124, het bloknummer is 109124. Het motorbloktype is 1020, 3 versnelling hand bediend.
Ik zal even uitzoeken hoe ik een foto kan plaatsen dan volgt/ volgen deze. |
|
Terug naar boven |
|
|
Rekord Flandria-Koning
|
Geplaatst: 07-01-2019 11:37:23 Onderwerp: |
|
|
Welkom op dit forum. Aan het motortype te zien een geknepen versie. Waarschijnlijk een origineel Nederlandse bromfiets? _________________ "Details maken de perfectie, maar perfectie is geen detail" |
|
Terug naar boven |
|
|
|
Geplaatst: 07-01-2019 13:37:09 Onderwerp: |
|
|
Ik had het begrepen van de geknepen versie, wat wel vreemd is is dat deze uitvoering in Nederland (en Frankrijk) 'Camberra' schijnt te hebben geheten en op het typeplaatje staat Rally Sport. De Brommer voldoet wel in alles aan de eisen voor de Nederlandse wet. (Ik heb de NL keuringsstempel er nog niet op gevonden)
Groet,
Edwin |
|
Terug naar boven |
|
|
daytona Flandria-Koning
|
Geplaatst: 09-01-2019 06:37:51 Onderwerp: |
|
|
Welkom op het forum, Edwin.
Ik veronderstel dat het achterspatbord dan ook voorzien is van een witgelakt gedeelte?
Normaal gezien heet de Rallysport idd Camberra in NL en Fr, dus zou dit idd wel eigenaardig zijn dat er Rallysport op jouw typeplaatje staat, tenzij het om een vroeger geïmporteerde brommer gaat natuurlijk. |
|
Terug naar boven |
|
|
martin Flandria-Sleutelaar
|
Geplaatst: 09-01-2019 10:40:08 Onderwerp: Welkom op het forum, Edwin. |
|
|
Welkom op het forum, Edwin.
martin _________________ mijn bromfietsen zijn vijf polo's uit 1976 |
|
Terug naar boven |
|
|
|
Geplaatst: 14-01-2019 21:15:25 Onderwerp: |
|
|
daytona schreef: |
Ik veronderstel dat het achterspatbord dan ook voorzien is van een witgelakt gedeelte?
Normaal gezien heet de Rallysport idd Camberra in NL en Fr, dus zou dit idd wel eigenaardig zijn dat er Rallysport op jouw typeplaatje staat, tenzij het om een vroeger geïmporteerde brommer gaat natuurlijk. |
Bedankt voor de reacties,
De brommer heeft inderdaad een wit achterspatbord, geel plaatje op het voorspatbord en een "fiets mogelijkheid". In combinatie met de 1 voor het bloknummer denk ik (uit de door mij opgezochte gegevens) dat het toch een 'Nederlandse'brommer is.
Vandaag heb ik er nog een Flandria Luna AF bij gekocht, een restauratieproject. Tot nog toe kan ik hier helemaal niets van vinden, echt een uitdaging dus.
Groet,
Edwin. |
|
Terug naar boven |
|
|
|
Geplaatst: 15-01-2019 17:35:36 Onderwerp: |
|
|
Vandaag heb ik een folder van een oude Flandria dealer uit Sneek (NL) en prijslijst gekregen van de Rallysport/Camberra. In de folder staat hij ook onder de naam Rallysport en alleen in de kleur blauw met teerling wit. In de pijslijst (1966)heet de brommer Camberra, Kostte toen Fl. 950,- en is de brommer Maroon rood. ..... De mijne is Grijs....
Ondertussen heb ik ook de prijslijst uit 1968 gezien, Daarin heet de brommer ook in Nederland Rally-sport. Hierdoor ben ik er zo goed als zeker van dat het een officieel in Nederland verkochte brommer is.
Groet,
Edwin. |
|
Terug naar boven |
|
|
|