Flandria Forum Flandria Forum
Liefhebbers van Flandria/Superia/Avaros en Claeys-Bromfietsen uit Belgie en Nederland
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Flandria Rally Sport even voorstellen

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Flandria Forum -> Mijn brommers
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
EdwinR
Flandria-Liefhebber


Geregistreerd op: 06 Jan 2019
Berichten: 4

BerichtGeplaatst: 06-01-2019 23:10:39    Onderwerp: Flandria Rally Sport even voorstellen Reageren met citaat

Mijn naam is Edwin, 53 jaar en kom uit Almere (NL) Ik ben in bezit van een Flandria Rally Sport, naar mijn idee uit 1966 (Maar ik zie graag andere ideeen tegemoet) Hopelijk vind of krijg ik hier wat meer informatie over de Flandria. Het framenummer is 09124, het bloknummer is 109124. Het motorbloktype is 1020, 3 versnelling hand bediend.
Ik zal even uitzoeken hoe ik een foto kan plaatsen dan volgt/ volgen deze.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Rekord
Flandria-Koning


Geregistreerd op: 24 Jan 2012
Berichten: 1465

BerichtGeplaatst: 07-01-2019 11:37:23    Onderwerp: Reageren met citaat

Welkom op dit forum. Aan het motortype te zien een geknepen versie. Waarschijnlijk een origineel Nederlandse bromfiets?
_________________
"Details maken de perfectie, maar perfectie is geen detail"
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
EdwinR
Flandria-Liefhebber


Geregistreerd op: 06 Jan 2019
Berichten: 4

BerichtGeplaatst: 07-01-2019 13:37:09    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik had het begrepen van de geknepen versie, wat wel vreemd is is dat deze uitvoering in Nederland (en Frankrijk) 'Camberra' schijnt te hebben geheten en op het typeplaatje staat Rally Sport. De Brommer voldoet wel in alles aan de eisen voor de Nederlandse wet. (Ik heb de NL keuringsstempel er nog niet op gevonden)

Groet,
Edwin
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
daytona
Flandria-Koning


Geregistreerd op: 27 Mrt 2012
Berichten: 1136

BerichtGeplaatst: 09-01-2019 06:37:51    Onderwerp: Reageren met citaat

Welkom op het forum, Edwin.

Ik veronderstel dat het achterspatbord dan ook voorzien is van een witgelakt gedeelte?

Normaal gezien heet de Rallysport idd Camberra in NL en Fr, dus zou dit idd wel eigenaardig zijn dat er Rallysport op jouw typeplaatje staat, tenzij het om een vroeger geïmporteerde brommer gaat natuurlijk.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
martin
Flandria-Sleutelaar


Geregistreerd op: 09 Mei 2015
Berichten: 122
Woonplaats: Zwevezele

BerichtGeplaatst: 09-01-2019 10:40:08    Onderwerp: Welkom op het forum, Edwin. Reageren met citaat

Welkom op het forum, Edwin.

Very Happy Very Happy Very Happy

martin
_________________
mijn bromfietsen zijn vijf polo's uit 1976
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
EdwinR
Flandria-Liefhebber


Geregistreerd op: 06 Jan 2019
Berichten: 4

BerichtGeplaatst: 14-01-2019 21:15:25    Onderwerp: Reageren met citaat

daytona schreef:
Ik veronderstel dat het achterspatbord dan ook voorzien is van een witgelakt gedeelte?

Normaal gezien heet de Rallysport idd Camberra in NL en Fr, dus zou dit idd wel eigenaardig zijn dat er Rallysport op jouw typeplaatje staat, tenzij het om een vroeger geïmporteerde brommer gaat natuurlijk.


Bedankt voor de reacties,
De brommer heeft inderdaad een wit achterspatbord, geel plaatje op het voorspatbord en een "fiets mogelijkheid". In combinatie met de 1 voor het bloknummer denk ik (uit de door mij opgezochte gegevens) dat het toch een 'Nederlandse'brommer is.

Vandaag heb ik er nog een Flandria Luna AF bij gekocht, een restauratieproject. Tot nog toe kan ik hier helemaal niets van vinden, echt een uitdaging dus.

Groet,
Edwin.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
EdwinR
Flandria-Liefhebber


Geregistreerd op: 06 Jan 2019
Berichten: 4

BerichtGeplaatst: 15-01-2019 17:35:36    Onderwerp: Reageren met citaat

Vandaag heb ik een folder van een oude Flandria dealer uit Sneek (NL) en prijslijst gekregen van de Rallysport/Camberra. In de folder staat hij ook onder de naam Rallysport en alleen in de kleur blauw met teerling wit. In de pijslijst (1966)heet de brommer Camberra, Kostte toen Fl. 950,- en is de brommer Maroon rood. ..... De mijne is Grijs....
Ondertussen heb ik ook de prijslijst uit 1968 gezien, Daarin heet de brommer ook in Nederland Rally-sport. Hierdoor ben ik er zo goed als zeker van dat het een officieel in Nederland verkochte brommer is.

Groet,
Edwin.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Flandria Forum -> Mijn brommers Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 

Powered by phpBB
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum