Flandria Forum Flandria Forum
Liefhebbers van Flandria/Superia/Avaros en Claeys-Bromfietsen uit Belgie en Nederland
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Flandria/Avaros Canberra/Camberra
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Flandria Forum -> Documenten/folders
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Jaro77
Flandria-Sleutelaar


Geregistreerd op: 25 Jan 2012
Berichten: 80

BerichtGeplaatst: 29-11-2018 19:45:40    Onderwerp: Reageren met citaat

Een trialmotor of een race/cross-motor, de 2takten zijn zoals je al aangaf verschillende soorten motoren ontwikkeld voor bepaalde doelen.
Deze zijn uiteraard verschillend van opbouw.
Moest een trialmotor de toeren draaien van een racemotor, je zou nog eens wat zien bij het aanzetten van de hindernissen Laughing.

Nu, van in de tijd dat ik wat "rommelde/vernielde" aan de Mobijletje's en peugeotjes(103) die hadden ook een koppeling op de krukas.
Daar speelde het toch niet zo een grote rol, het gewicht van de koppeling voor het kleinere opdrijfwerk.
Maar die werkten toch anders als ik me niet vergis, dan flandria met zijn kogellager bolletjes die dmv middelpunt vliegende kracht naar buiten werden gedrukt.

@python : er zijn zeker kenmerken waaraan je kunt zien dat je te maken hebt met een snelle cijlinder.
Meer bepaald aan de grote van de spoelkanalen.
Er zijn verschillende soorten, de imatie-cijlinders nog niet meegeteld.
Tandwielverhoudingen moet je een beetje uitzoeken waar je motor het beste (compromis) tot zijn recht komt naargelang gebruik.
Gewicht van de rijder,en of in heuvelachtige streek heeft invloed op de motor.
Mijn voorkeur is, dat er voldoende snelheid is met zo min mogelijk max.toerental bij het vol gas rijden.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
python
Flandria-Liefhebber


Geregistreerd op: 15 Okt 2018
Berichten: 50

BerichtGeplaatst: 29-11-2018 21:44:34    Onderwerp: Reageren met citaat

Spoelpoorten dat snap ik maar ik heb geen standaard en kan niet vergelijken .
Ik dacht misschien uitwendig als die op de motor zit dat je aan een nummer of derg. kon zien met wat soort cilinder dat je te maken had.

Hebben de automaat blokjes hetzelfde bout patroon onderaan de cilinder als de 4.3 pk ?
Op de 4.3pk lijkt het me niet zo vanzelfsprekend om daar een ander merk cilinder op te zetten .
Er zit die ruitvormige verhoging op het blok waar de cilinder op komt te zitten. Die moet je dan opvullen of weghalen ?
Dan is de vraag of er nog vlees genoeg rest om nieuwe draadeinde te plaatsen ?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
daytona
Flandria-Koning


Geregistreerd op: 27 Mrt 2012
Berichten: 1136

BerichtGeplaatst: 30-11-2018 12:21:10    Onderwerp: Reageren met citaat

Jaro77 schreef:
Een trialmotor of een race/cross-motor, de 2takten zijn zoals je al aangaf verschillende soorten motoren ontwikkeld voor bepaalde doelen.
Deze zijn uiteraard verschillend van opbouw.
Moest een trialmotor de toeren draaien van een racemotor, je zou nog eens wat zien bij het aanzetten van de hindernissen Laughing.

Nu, van in de tijd dat ik wat "rommelde/vernielde" aan de Mobijletje's en peugeotjes(103) die hadden ook een koppeling op de krukas.
Daar speelde het toch niet zo een grote rol, het gewicht van de koppeling voor het kleinere opdrijfwerk.
Maar die werkten toch anders als ik me niet vergis, dan flandria met zijn kogellager bolletjes die dmv middelpunt vliegende kracht naar buiten werden gedrukt.


Welja, ik wou maar bedoelen welk verschil het maakte met dat gewicht op dat vliegwiel alleen al, maar het was dan ook een serieuze knoert. Very Happy

Bij de 103-tjes heb je ook een systeem met (4) kogels die de ene koppelingsplaat aandrukt. Wink
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
daytona
Flandria-Koning


Geregistreerd op: 27 Mrt 2012
Berichten: 1136

BerichtGeplaatst: 30-11-2018 12:23:52    Onderwerp: Reageren met citaat

python schreef:
Hebben de automaat blokjes hetzelfde bout patroon onderaan de cilinder als de 4.3 pk ?


Neen, daar is wat aanpassingswerk voor nodig.


python schreef:
Dan is de vraag of er nog vlees genoeg rest om nieuwe draadeinde te plaatsen ?


Neen... Wink
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
chrisflandria
Flandria-Kenner


Geregistreerd op: 25 Jan 2012
Berichten: 496
Woonplaats: Lovendegem

BerichtGeplaatst: 30-11-2018 13:00:20    Onderwerp: Reageren met citaat

Voor verschillen in cilinder zie het topic "poortmappen rondblok cilinders" in deze rubriek een 15-tal items verder. Idea
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Flandria Forum -> Documenten/folders Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Pagina 3 van 3

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 

Powered by phpBB
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum