Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
python Flandria-Liefhebber
Geregistreerd op: 15 Okt 2018 Berichten: 50
|
Geplaatst: 16-11-2018 15:42:45 Onderwerp: Gewone pedalen vervangen door wat anders ? |
|
|
Ik vroeg me af of er een manier is om die palen kwijt te geraken ?
Of ik zie ook op foto's wel eens van die trappers (King dacht ik)waar je op een of ander manier de twee pedalen in dezelfde stand kan plaatsen .
Kan zo'n as in een ander blok gezet worden ?
Wat ik ook wel eens tegenkom op foto is dat er blijkbaar van een zelfde type sommige pedalen en andere dan weer gewone voetjes hebben of pedalen en toch voetschakeling enz.
Rare jongens die Flandria ingenieurs !!! |
|
Terug naar boven |
|
|
Jaro77 Flandria-Sleutelaar
Geregistreerd op: 25 Jan 2012 Berichten: 80
|
Geplaatst: 16-11-2018 17:21:21 Onderwerp: |
|
|
Geen rare jongens, die flandria ingenieurs.
Alles had zijn reden .
Het had te maken met regels, wetgeving, andere landen en dergelijke...
In de jaren 60' had een 49cc Flandria motorfiets in Belgie vaste voetsteunen, voetschakeling en cick-start, terwijl in de jaren 70' dit bij de afgestelde (45km/uur) Flandria brommers ook mocht.
Soms hadden de Flandria-blokken voetschakeling met pedalen inderdaad.
In dit geval (hadden wel meer merken!) had men een lange trap-as ontworpen waarbij de rechtse trapper 180° verzet kon worden zodat men toch nog kon fietsen voor de wetgeving.
Het was een bromfiets, dus moest men zich kunnen verplaatsen dmv pedalen .
@python, pedalen demonteren,vaste voetsteunen monteren is allemaal mogelijk.
Grootste probleem is de achterrem.
Er zijn er wel meer die dat omgebouwd hebben : handschakeling, vaste voetsteunen, cick-starter op de trapas, achterem enz...
Gemakkelijk om mee te rijden, maar niet origineel.... |
|
Terug naar boven |
|
|
python Flandria-Liefhebber
Geregistreerd op: 15 Okt 2018 Berichten: 50
|
Geplaatst: 16-11-2018 20:15:45 Onderwerp: |
|
|
Dus Zo'n lange trap as (180°verdraaibaar) kan in principe in een gewoon pedalen blokje gezet worden ,is het rechter zij deksel waar die speciale pedaal op zit ook anders of is het alleen de trap as ?
Nu je't zegt de achterrem zit daar aanvast ,had ik geen rekening mee gehouden!
Ik weet het normaal doe je zoiets niet , maar mijn brommer is nu niet echt een verzamel item te noemen dus ik denk zolang ik er maar geen Zundapp onderdelen tegen draai zal het nogal mee vallen |
|
Terug naar boven |
|
|
Jaro77 Flandria-Sleutelaar
Geregistreerd op: 25 Jan 2012 Berichten: 80
|
Geplaatst: 16-11-2018 21:07:52 Onderwerp: |
|
|
Lang geleden dat ik zo een blok los heb gehaald met de lange trap-as, maar als ik me niet vergis is het rechtse carter-helft hetzelfde.
Goed mogelijk mits de juiste onderdelen natuurlijk.
De trap-as is niet 180° verdraaibaar, maar de pedaalarm zelf.
Hier zit een groef in,dat past in een hulpstukje dat eerst op de trapas komt.
Op 2dehands staat momenteel een blok met lange trap-as te koop voor 200€, onderdelen aan de rechterkant van de trap-as zijn wel weg... |
|
Terug naar boven |
|
|
python Flandria-Liefhebber
Geregistreerd op: 15 Okt 2018 Berichten: 50
|
|
Terug naar boven |
|
|
Jaro77 Flandria-Sleutelaar
Geregistreerd op: 25 Jan 2012 Berichten: 80
|
Geplaatst: 16-11-2018 21:40:11 Onderwerp: |
|
|
Dat is de motor die ik bedoel ja.
Klopt,rem-constructie is vast gebout bij de ophanging van de motor in het frame. |
|
Terug naar boven |
|
|
|