Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
batcave Flandria-Liefhebber
|
Geplaatst: 06-09-2018 17:12:58 Onderwerp: voorvork flandria rally |
|
|
hoi
bij het uithalen van het voorwiel om de voorvork te demonteren kan je het onderste deel van de linker veerpoot gewoonweg naar beneden schuiven (zit volledig los) dit in tegenstelling tot de rechterkant die mooi vast blijft zitten wie heeft ervaring met dit probleem en kan mij op weg helpen
vriendelijke groeten
Rik |
|
Terug naar boven |
|
|
Jaro77 Flandria-Sleutelaar
|
Geplaatst: 06-09-2018 18:38:33 Onderwerp: |
|
|
Als alle onderdelen aanwezig zijn, is het meestal de inwendige veer dat gebroken is bij dit probleem.
Aan het veerelement zit onderaan een speciaal draadstukje dat in de veer wordt gemonteerd.
Hier zit inwendig schroefdraad in dat je onderaan in de voorvorkpoot moet draaien (als alles gemonteerd is in de voorvork).
Bovenaan zit deze veer met een ertalonnen stukje geborgd in de binnen-veer poot met een stalen spanstift.
MAW: alles eens goed bekijken als alles aanwezig is,en of de veer niet gebroken is |
|
Terug naar boven |
|
|
|
Geplaatst: 07-09-2018 17:49:03 Onderwerp: |
|
|
hoi
bedankt voor de snelle reactie en informatie ,heb zojuist de veerpoot eens bekeken en het is inderdaad de veer die gebroken is enig idee waar ik aan een nieuwe veer kan geraken en of ik al dan niet speciaal materiaal nodig heb om het onderste deel van de veer los te draaien uit de veerpoot
vriendelijke groeten |
|
Terug naar boven |
|
|
Jaro77 Flandria-Sleutelaar
|
Geplaatst: 07-09-2018 18:34:50 Onderwerp: |
|
|
Om het onderste uit de onder-poot te halen kan je eens proberen met een klein vierkantig stukje hout dat goed scherp gemaakt is.
Het is me al enkele malen zo gelukt om "grip" te krijgen in het afgebroken stukje veer (als het nog lang genoeg is tenminste).
In het ergste geval als het niet lukt, of het speciaal draadstukje vast zit op de bout, het onderste van de onder-poot aan de las door te slijpen en opnieuw te lassen.
Er zijn firma's die veren naar oud voorbeeld kunnen namaken.
Het is echter wel niet goedkoop voor één veer, je kan ook naar een donor voorvork zoeken |
|
Terug naar boven |
|
|
Rekord Flandria-Koning
|
Geplaatst: 10-09-2018 07:30:41 Onderwerp: |
|
|
Ik heb nog wel wat veren liggen. Kan je me de lengte en diameter bezorgen? Dan zal ik is kijken. _________________ "Details maken de perfectie, maar perfectie is geen detail" |
|
Terug naar boven |
|
|
5pkboy Flandria-Kenner
|
Geplaatst: 21-09-2018 20:05:32 Onderwerp: |
|
|
Er bestaan plastieken hulpstukken waarmee je een gebroken veer terug aan elkaar kan zetten. Werd ook gebruikt om veren te verlengen. _________________ Eens Flandria, altijd Flandria. |
|
Terug naar boven |
|
|
|
|
Terug naar boven |
|
|
|