Flandria Forum Flandria Forum
Liefhebbers van Flandria/Superia/Avaros en Claeys-Bromfietsen uit Belgie en Nederland
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Flandria motor types
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Flandria Forum -> Documenten/folders
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
magura
Flandria-Sleutelaar


Geregistreerd op: 25 Jan 2012
Berichten: 123

BerichtGeplaatst: 30-12-2017 09:11:25    Onderwerp: Reageren met citaat

in welk type flandria zit er een motorblok met nr 3020? , oud type met olievuldop tegen de cylinder met geforceerde koeling . Question
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Rekord
Flandria-Koning


Geregistreerd op: 24 Jan 2012
Berichten: 1449

BerichtGeplaatst: 01-01-2018 18:14:16    Onderwerp: Reageren met citaat

Zijn er slijtagesporen van motorplaten op het linker carterdeksel?
Ik vermoed van een King.
_________________
"Details maken de perfectie, maar perfectie is geen detail"
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
magura
Flandria-Sleutelaar


Geregistreerd op: 25 Jan 2012
Berichten: 123

BerichtGeplaatst: 01-01-2018 20:38:47    Onderwerp: Reageren met citaat

2 slijtage groeven zijn er nl: vanboven op het carterdeksel en op het deksel van de geforceerde koeling
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
magura
Flandria-Sleutelaar


Geregistreerd op: 25 Jan 2012
Berichten: 123

BerichtGeplaatst: 01-01-2018 20:45:45    Onderwerp: Reageren met citaat

zal wel van een king zijn , de schade aan het deksel komt waarschijnlijk van het startpedaal en het bovenste van de afschermplaat, bedankt voor de tip!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
marco1970
Flandria-Liefhebber


Geregistreerd op: 05 Mei 2018
Berichten: 6

BerichtGeplaatst: 24-05-2018 10:53:37    Onderwerp: Reageren met citaat

Weet iemand van wat voor flandria een motorblok komt met motornummer 109120 type 1020 het is met een geforceerde koeling.
Ik heb hem gekocht voor mijn parisienne te hangen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Rekord
Flandria-Koning


Geregistreerd op: 24 Jan 2012
Berichten: 1449

BerichtGeplaatst: 24-05-2018 11:44:31    Onderwerp: Reageren met citaat

Als het motortype begint met een 1 kwamen die meestal uit Frankrijk.
Soms staan er zelfs 2 motortypes op het plaatje bvb 1020 ou 4020.
Waarbij de 4 staat voor 4 vitesse. Waar dan de 1 voor staat weet ik niet. Misschien begrensde versie?
_________________
"Details maken de perfectie, maar perfectie is geen detail"
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Jaro77
Flandria-Liefhebber


Geregistreerd op: 25 Jan 2012
Berichten: 53

BerichtGeplaatst: 24-05-2018 19:06:53    Onderwerp: Reageren met citaat

Of uit Nederland.
Heb al een aantal blokken waaronder de 1321 (Nederlandse record) omgebouwd naar Belgische normen.
Die blokken begonnen allemaal met "1" en hadden de genepen cijlinder, cilinderkop 6,5kg, trage versnellingsbak en de kleine encarwi carburator.
Niet hetzelfde maar kortbij, motornummer 1021 is van een flandria parisienne oud model.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
daytona
Flandria-Koning


Geregistreerd op: 27 Mrt 2012
Berichten: 1094

BerichtGeplaatst: 13-09-2018 18:11:24    Onderwerp: Reageren met citaat

Nog een paar om toe te voegen:

6481 - Daytona 4

6471 - Indiana 4

6478 - Record 4

7478 - Scrab 4

7479 - Imola 6

7684 - Imola 6M

7689 - Jumper 6

7664 - Jumper 6M

7599 - Texas 4
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Jaro77
Flandria-Liefhebber


Geregistreerd op: 25 Jan 2012
Berichten: 53

BerichtGeplaatst: 13-09-2018 20:36:45    Onderwerp: Reageren met citaat

Mooie reeks Daytona.
Gaat het hier om fabrieksgegevens of om brommers die in bezit zijn?
In geval van het laatste, kan het mss bij sommige niet 100% correct zijn als het origineel motorblok ooit eens verwisselt is geweest.
Wat wel eens gebeurde voor al dan niet sneller te kunnen rijden Wink
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
daytona
Flandria-Koning


Geregistreerd op: 27 Mrt 2012
Berichten: 1094

BerichtGeplaatst: 13-09-2018 21:34:56    Onderwerp: Reageren met citaat

Komt van originele documenten waarop bij elk model nog enkele specifieke gegevens worden vermeld zoals tandwielverhouding, type cilinder, carb, enz...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Jaro77
Flandria-Liefhebber


Geregistreerd op: 25 Jan 2012
Berichten: 53

BerichtGeplaatst: 13-09-2018 22:22:34    Onderwerp: Reageren met citaat

Dan is bij deze het bewijs geleverd dat in de hoekige blokken bij de motorfiets uitvoering altijd de grote krukas origineel gemonteerd zit.
Dat de carters origineel aangepast zijn dmv groter frezen voor de grotere kruk-wangen.
7664 en 7684 Wink

6478 is in ieder geval vierkant blok, begrensd gietijzeren cilinder 45 per uur met kleine encarwi carburator met 12-32T volgens mijn originele record 4 uit 1975.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
daytona
Flandria-Koning


Geregistreerd op: 27 Mrt 2012
Berichten: 1094

BerichtGeplaatst: 14-09-2018 21:46:51    Onderwerp: Reageren met citaat

Bedoel je dan dat het laatste cijfer (4 dus) staat voor een blok met grote krukaswangen?

Klopt trouwens wat je zegt over de Record 4, voorts staat er nog bij cilinder 177060 (begrensde cilinder met gasdraad), cilinderkop 177030 (ook de trage cilinderkop dus, de 177050 is de snellere versie (verhoogde compressie)), zuiger 477105 en nummer van de rubberen raccordbuis tussen luchtfilter en carb: 477052. Wink
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Jaro77
Flandria-Liefhebber


Geregistreerd op: 25 Jan 2012
Berichten: 53

BerichtGeplaatst: 16-09-2018 20:20:48    Onderwerp: Reageren met citaat

Dat weet ik niet of het laatste cijfer "4" staat voor de blokken met grote krukaswangen.

Ik heb blok 7684 (6vit.) liggen, en daar zit zo een grote krukas in.
Blok 7664 (6vit.) heb ik niet meer, maar daar zat in ieder geval ook zo een grote krukas in.
Had wel gedacht dat deze blokken van motorfietsen afkomstig zijn (M - versie), maar heb nooit geweten van welke modellen.
Nu wel, en is mijn vermoeden bevestigd dank zij jou originele documenten Wink.

Klopt, mijn record 4 heeft ook de trage cilinderkop MZ 7030.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
daytona
Flandria-Koning


Geregistreerd op: 27 Mrt 2012
Berichten: 1094

BerichtGeplaatst: 19-09-2018 11:33:13    Onderwerp: Reageren met citaat

Awel kijk, ben blij dat ik er tenminste één iemand mee geholpen heb. Wink
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Flandria Forum -> Documenten/folders Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Pagina 4 van 4

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 

Powered by phpBB
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum